Thomas Toget Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Heisann, sliter litt med det trådløse nettverket i huset. Problemet er når noen laster ned med bittorrent, så går det tregt på andre maskiner.. Går du inn på en internettside står den og venter i ca. 10 sekund før siden begynner å laste.. Så mitt spørsmål er: Finnes det instillinger i ruteren min som kan sperre for bittorrent eller minke antall tilkoblinger/sessions andre kan bruke på dette? ps. har ikkje peiling på nettverk og routeren min heter gigabyte gn-br01g 54mbps aircruiser g Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er dere mange som bruker tilkoblingen samtidlig? Det beste er vel å sette begrensning på antall tilkoblinger i vær klinet, da det med de fleste "hjemmerutere" ikke noen store muligheter for å sette en form for QoS mot vær klient. Skal ikke si jeg kjenner gigabyte sine produkter så veldig godt, så skal ikke si noe om hvilke muligheter du har der. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har du aksess til routeren, så endre krypteringsnøkkel. Deretter kan du gi de andre aksess hvis de begrenser antall forbindelser og hastighet i bittorrent. Det kan lønne seg å sette fast DNS i PC når routeren går tregt. Setter du DNS til 195.159.0.100 så slipper du å vente på at routeren skal bli klar. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Er dere mange som bruker tilkoblingen samtidlig? Det beste er vel å sette begrensning på antall tilkoblinger i vær klinet, da det med de fleste "hjemmerutere" ikke noen store muligheter for å sette en form for QoS mot vær klient. Skal ikke si jeg kjenner gigabyte sine produkter så veldig godt, så skal ikke si noe om hvilke muligheter du har der. 9273375[/snapback] Vi er to ungdommer pluss mamma Linjen er på 4 mb ned og 500kb opp.. Hmm.. Viss eg kjøper en litt dyrere ruter med Qos så kan jeg stille på båndbredden for hver bruker eller? Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Har du aksess til routeren, så endre krypteringsnøkkel.Deretter kan du gi de andre aksess hvis de begrenser antall forbindelser og hastighet i bittorrent. Det kan lønne seg å sette fast DNS i PC når routeren går tregt. Setter du DNS til 195.159.0.100 så slipper du å vente på at routeren skal bli klar. 9273823[/snapback] Skal prøve med fast DNS, takk for tipset Skal se om eg kan overtale han andre til å stille på hastigheten i bittorrent-klienten hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå