Angel Dust Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Noen som har noen formening om hvordan jeg kan flytte Vista-installasjon fra en disk til en annen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Du må bruke en programvare ála Ghost. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det enkleste er å klone disken med et passende program. Selv bruker jeg Ghost 2003, men det finnes mange andre. Det finnes noen gratis, men har ikke prøvd noen av dem. http://www.runtime.org/dixml.htm http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html Dessuten har diskfabrikanter som Seagate og WD gratisversjoner som går hvis du bruker en av deres disker. Vista har også en innebygget image backup, men den er noe mer trøblete å bruke. Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Takk for svar, da skal jeg prøve meg litt frem. Vil det by på problemer å ha Vista installert på to harddisker? Hva vil skje i oppstarten, får jeg valg om hvilken installasjon som skal starte slik som med XP? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Lov å spørre hva du skal med 2 versjoner av samme operativsystem? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Sitat Lov å spørre hva du skal med 2 versjoner av samme operativsystem? Han skal sikkert bare bytte til en større harddisk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) ... Vil det by på problemer å ha Vista installert på to harddisker? Hva vil skje i oppstarten, får jeg valg om hvilken installasjon som skal starte slik som med XP? 9273522[/snapback] Det er ingen problem. Det blir ikke noe valg, ettersom du kloner og ikke installerer to ganger. Det er bare innstillingen i BIOS som avgjør hvilken disk som skal boote. Endret 14. august 2007 av hårek Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Jeg har kjørt med XP og Vista en stund nå, men nå skal jeg kun ha Vista og vil flytte det til disken som har XP. Derfor blir det to Vista-installasjoner en liten periode, bare for å være sikker på at alt funker. Men da finner jeg innstillinger jeg trenger i BIOS. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå