Gå til innhold

Liten unik dal

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vill vise frem dette anlegget da jeg synes det er noe unikt. Dette til tross for at jeg forventer følgende:

-Hvor er motivet?

- Det er for mange objekter/elementer å forholde seg til.

- Dette ligner er et postkort. Ok, men det finnes ikke maken.

Jeg har med vilje valgt denne utgaven uten noe objekt i forgrunnen, med anlegget i bakgrunnen. Det er anlegget som sådan med dets hovedlinjer som jeg vil fremheve her. Egentlig litt synd med de stolpene i forgrunnen.

Foto er fra Thailand. Når jeg får venner å kjente på besøk her nede, er dette en av favoritt stedene jeg liker å vise de.

Noen Data: D200, 1/250s, f8, ISO 100, objektiv 18-200 mm VR, brennvidde 18 mm.

CC velkommen

MVH

Terje

Edit: Har fikset litt på foto (ith Mottiman)

post-82258-1187076068_thumb.jpg

Endret av maritimeD70
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du verden så fint. Er ikke så mye mer å si, men det er absolutt takket være de fine fargene/omgivelsene.. Men hva i all verden er det som har skjedd ute til venstre der? Ser ut som du har komt ani med dodge tool eller noe sånn. Bør absolutt klones vekk.

Endret av Mottiman
Lenke til kommentar
Du verden så fint. Er ikke så mye mer å si, men det er absolutt takket være de fine fargene/omgivelsene.. Men hva i all verden er det som har skjedd ute til venstre der? Ser ut som du har komt ani med dodge tool eller noe sånn. Bør absolutt klones vekk.

9274700[/snapback]

Takk for tipset, har nå forøkt å ordne feilen.

Endret av maritimeD70
Lenke til kommentar
Hmmm... Jeg synes du har vært vel hardhendt i etterbehandlingen her. Både kontraster og fargemettning er skrudd for høyt etter min smak, og kanskje mere også, men det klarer jeg ikke sette fingeren på.

9275232[/snapback]

Hei, jeg har dratt litt hardt i spaken på himmelen. Her har jeg benyttet Capture NX, Color control point. Verktøyet er nytt for meg og trenger erfaring.

Lenke til kommentar
Litt off-topic. Kan jeg spørre om hvordan du er fornøyd med kombinasjonen D200/18-200 VR? Fikk kloa i tilsvarende i går.

Enda mer off-topic: fotoparken din er "irriterende" komplett nå, mangler bare et macroobjektiv og et teleobjektiv...

9275767[/snapback]

Har solgt unna litt utstyr og hatt noen betalte foto-jobber. Resultatet er at jeg faktisk har noen penger til overs som ikke skal inn i husholdningsbudskjettet. Nå står innkjøp av nytt makro-objektiv som førsteprioritet. Kanskje blir det et Sigma 150 2.8 eller Nikons nyeste med VR, time will tell. Ellers skal 18-200VR testes ut skikkelig - ser ok ut så langt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...