Holzta Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei Tok nettop fram min laptop etter at den har stått stille noen månder, har brukt stasjonær i den siste tiden så har ikke rørt laptoppen siden påske. Problemet eg har nå er at maskinen ikke reagerer på usb portene i d hele tatt, har prøvd å formatere hd og reinstallere windows uten hell. Når eg stikker en usb enhet i så lyser musen så den gir fra seg strøm vertfall og alle enhetene er testet på annnen maskin der dem virker fint. i enhetsbehandling viser portene som normalt ingen gule utropstegn å se der,har også prøvd å fjærne maskinvare og opptatere intel chipset drivere uten hell. Er det noen som har noen gode råd om hvordan eg kan fikse dette? eller er det rett og slett usb portene som har tatt kvelden? Maskinen er en Netshop CL56 laptop Oprativsystem Windows Xp Proffesional med service pack 2 Lenke til kommentar
halvor1 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) heisann det skulle vell ikke dukke opp i hjørnet at det står at nye enheter er oppdaget helt nede i høyre hjørne + kanskje du skulle updated raid drivere! Endret 13. august 2007 av halvor1 Lenke til kommentar
Holzta Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Nei d er overhodet ingen reakjson noen plass når eg putter i foreksempel musa eller extern hd. angående raid drivere har eg ikke kun installert alle drivere som fulgte med maskinen + oppdaterte skjermkortdrivere og slikt. er ikke sikker på hvor eg finner nye raid drivere Lenke til kommentar
IP Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 For å finne ut om du maskinvare-feil kan du prøve å boote med en Linux-live-CD. Last ned fra nett, Ubuntu eller Koppix er gode alternativ. Hvis Linux ikke finner eksterne usb-enheter er det sterke indikasjoner på makinvare-feil, og da bør du ta kontakt med Netshop. At raid-drivere skal ha noe med saken å gjøre er usannsynlig. Vel fins det laptoper med raid, men CL56 har ikke det. IP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå