Gå til innhold

Problem med PC til TV tilkobling, HDMI

Libra1988

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp fått meg ny PC med hdmi utgang (skjermkort Nvidia Geforce 8500 GT). Før brukte jeg VGA inngangen på PC'en og TV'en, men nå har jeg kjøpt en hdmi kabel, me har problemer med skjermbildet.

Har ikke så altfor god peiling på dette.

Problemt er at bildet på TV'en blir dårligere enn med VGA tilkobling. Bildet passer ikke til skjermen og fargekvaliteten er dårligere( noe som er ganske rart). Kabelen er god!

Noen tips om hvordan jeg kan få fikset dette? Når jeg koblet til med VGA kabel ble alt gjort automatisk og tingene så helt bra ut.

MVH Thomas Lingås

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken oppløsning har du satt TV'en din til å kjøre på? Jeg måtte ned på 1360X768 for at det skulle bli bra, men jeg kjører dog på VGA kabel. HDMI funket ikke videre bra på meg enda jeg har 8800GTS opp mot en Panasonic 37" (TH37PX70 ). Med VGA ble bildet tålig bra til surfing og vanlig bruk, og suverent til spill / film :)

Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning har du satt TV'en din til å kjøre på? Jeg måtte ned på 1360X768 for at det skulle bli bra, men jeg kjører dog på VGA kabel. HDMI funket ikke videre bra på meg enda jeg har 8800GTS opp mot en Panasonic 37" (TH37PX70 ). Med VGA ble bildet tålig bra til surfing og vanlig bruk, og suverent til spill / film :)

9271534[/snapback]

Miksa og triksa med mye forskjellig, men det var ikke bare oppløsningen som var dårlig. Fargene var mye dårligere.

HAr du eller noen peiling på om det kanskje går an å endre på fargeoppsett eller noe i den duren der?

Thomas

Lenke til kommentar

Mmm, dette er vel et typisk overscan/underscan problem. Som sagt, sjekk den native oppløsningen på TV'en, og se om det stemmer med oppsettet på PC'en din. Finnes en del artikler om dette. Anandtech har en her som er litt gammel, men den gjelder fortsatt. Ellers har du PowerStrip, som er et veldig greit program å bruke hvis man har behov for å finjustere innstillinger på skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...