FullColor Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Okey jeg har altså lyst på vannkjøling, hadde jo syke temeraturer i sommer pluss vifte bråk. Men føler det var jo letter og bygge pc'en min. Så her er altså de delene jeg har sett på: Vanntank Pumpe:MVP655 Radiator:BlackIce gts240Xflow Stealth CPU Blokk: Apogee GTX VGA Blokk: Stealth Slange: Tygon 12mm Vifter: Scythe S-Flex 8,7 db !! Skjekk lydnivået på de viftene da ! Jeg har dette kabinettet: Nexus breeze 500 Og som dere kan se hvis dere klikker på linken til kabinettet mitt så går all varmen opp og igjennom psu, regner med det er derfor den vifta bråker litt. Derfor tenkte jeg at hvis jeg får vannkjøling så vil varmen taes ut en annen vei og gi psu litt ro, Trenger jo uansett kjølinga da En annen ting med dette kabinettet er jo plassen , hvor i all verden skal jeg gjør av alt, må vel bli på utsiden det da! Og en annen ting: er den cpu vannblokka den beste på markedet ?(ang kjøling) for det var det jeg trodde den var, men så har jeg hørt at den har no problemer med korrosjon pågrunn av at den inneholder både aluminium og kobber, dette skulle jeg gjerne ha hatt litt oppklaring i. P.s. Den andre CPU blokka jeg har sett på er D-tek Fuzion Har prøvd og lese på nettet ang vannkjøling generelt inc på dette forumet så jeg ikke skulle vær helt grønn(for deres skyld ), men jeg er nok kanskje litt grønn fortsatt Edit: ang radiatoren, så skal jeg ikke lenger ha X-flow varianten. Endret 20. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Apogee GTX er en veldig god CPU blokk, men D-Tek FuZion er enda bedre, spesiellt på Quad-CPUer. Ikke tro på lyden på den viften. Det er så mange forskjellige målemetoder der, at den kan like godt støye like mye som en 12cm vifte på 2000 RPM. VGA blokken skal være god, spesiellt med tanke på at den var samme kobberplate som sitter i Apogee GT og GTX, pumpen er god, den slangen skal være blandt de beste, selv om noen mener den er litt for myk. Jeg er ikke sikker på radiatoren, men i forhold til prisen skal den være god. Hvorfor har du valgt X-flow varianten? (Den med en nippel oppe, og en nede på radiatoren) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 E gar høyrt negative ting om dne X-flow raditoren, men er ikkje heilt sikker. Er det noko praktiske årsaker for at du går den radiatoren? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Så d-tek fuzion er bedre enn apogee gt? Snakker vi mye forskjell? Sorry for at jeg låner tråden Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Jeg valgte X-flow varianten på grunn av at den skulle ha bedre flow ! Men når dere sier det så har jeg lest den artikkelen her på hw.no om betydningen av flow, og det var jo ikke så viktig husker jeg nå, jeg ble vel bare dradd med hypen tenker jeg, hørtes jo bedre ut Men hvordan er dette med korrosjon på apogee blokka ? Men uansett hvis fuzion er bedre så tror jeg at jeg går for den, høres jo lite fanzy ut og ha en fuzion i nexus kabinettet mitt da :] Har forresten også sett på bilder av fuzion, og litt merkelig at vann kommer inn i midten av den og går ut i det ene hjørnet, jeg mener da kan vel ikke det motsatte hjørnet få like mye vann\kjøling ? Endret 14. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ta dette med en klype salt, men jeg mener å ha sett tester et sted som viser at Fuzion har et par graders overtak på GTX'en. Når det gjelder vannets gang i Fuzionen så består selve blokka slik jeg har forstått det av to kammere som ligger oppå hverandre og er adskilt av en plexibit med hull i hjørnene. Vannet går da inn gjennom toppen og ned i det nederste kammeret, før det flyter opp i det øverste kammeret via hullene i plexien og ut igjen via utløpet. Dermed får man vann til alle fire hjørnene uten at det blir "hot spots" noe sted. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 X-flow varianten gir stort sett alltid dårligere resultat enn den vanlige versjonen. Det er i bunn og grunn en dual pass radiator som har blitt gjort om til en single pass (på en dårlig måte!). Derfor vil jeg ikke anbefale X-flow av hwlabs. Det finnes selvsagt radiatorer med single pass som yter bra, Thermochill PA 160 er et godt eksempel på det. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Der har vi det. Xflow er ikkje bra! Kjøp heller den vanlege varianten. Den skla og vere billegare? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ja da skal jeg som sagt ikke ha X-flow varianten men den her som er i samme serie bare uten x-flow: Uten x-flow Og så skal jeg ha Fuzion isteden for apogee, eemh noen som vet hvor man får kjøpt fuzion, eneste delen de mangler på koolerkit dk. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 www.sidewindercomputers.com Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 www.sidewindercomputers.com 9286253[/snapback] Har tenkt å bestille derfra, men hva må jeg huske på og hvordan er det med toll og slikt, ikke minst hva er cirka pris for frakt? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja da skal jeg som sagt ikke ha X-flow varianten men den her som er i samme serie bare uten x-flow: Uten x-flow Og så skal jeg ha Fuzion isteden for apogee, eemh noen som vet hvor man får kjøpt fuzion, eneste delen de mangler på koolerkit dk. 9285824[/snapback] Forskjellen mellom apogee GTX og fuzion er marginal, begge er veldig gode blokker. Så hvis fuzion er det eneste de mangler, ville jeg ikke tatt meg bryet med å bestille fuzion fra et annet sted. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Okey da begynner jeg og føle meg klar til og bestille snart (typisk rett før vinteren, men så er det klart til neste sommer og i tillegg mer stille, og self muligheten for og tynne mer ut av pc'en da ) Men er det ingen av dere som tør å uttale dere om korrosjonen jeg har hørt om på apogee blokka? virker jo litt snålt da at det skulle være sånn, swiftech vet vel hva dem driver med, men det klør meg like vel litt bak øre det jeg hørte om den for det det var både aluminium og kobber. Pluss litt småting: Hvor mye slange burde jeg kjøpe (husk jeg får nok ikke plass til en ting inni kabinettet), Og trenger jeg noen annen størrelse enn 12mm (1/2), Hva med feste ordninger: trenger jeg noen T'er eller liknende, eller er det noen som helst ting dere kan forutse som jeg burde vite ? Og ja self må jeg jo spør om dere tror det blir bra, kommer det til og kjøle fletta av meg og hardwaren eller bare sånn middelmådig, jeg har valgt alt av utstyr som jeg tror er av det bedre/beste, er veldig spent vet ikke helt hva jeg burde forvente. Edit: Ja jeg trenger jo å føre slangene inn en plass men kabinettet har jo ingen åpninger, så på microplex at de hadde sånn en bracket til og feste nederst i kab men det var bare i 3/8 størrelse eller noe sånt og jeg vil jo bruke 1/2. Har lite lyst til og bore noe hull i kabinettet mitt ! Er det mulig og få tak i slik bare i 1/2" isteden ? Edit2: Den eneste grunnen til og handle fra utlandet som f.eks sidewindercomputers er vel utvalget hva? for det er vel ihvertfall ikke billigere ? Endret 20. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 ^kan jeg si bump nå^ Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg kan jo uttale meg om Apogee GTX, men siden jeg har sett både blokker som har klart seg helt fint i lengre tid og blokker som korrodert ganske bra så vet jeg ikke om du blir så mye klokere. Min meget ukvalifiserte mening blir derfor at det ser ut til å avhenge litt av flaksen. For min egen del så spilte jeg safe og tok en Fuzion, som har plasttopp, men det er nå bare meg. Når det gjelder slange så bruker jeg å regne rundt to meter for et kabinett, bare for å være på den sikre siden. Siden du skal strekke slange til utvendige ting så kan det muligens være lurt å legge på en meter eller to ekstra, sånn i tilfelle. Angående den braketten så ser det foreløpig ut til at du må nøye deg med 3/8" eller bore hull selv. Hvis du vil holde deg til 1/2" i resten av systemet og ikke vil bore selv så kan du eventuelt kjøpe noen 1/2-3/8 overganger og litt 3/8 slange og ordne noe selv, men med mindre du skal bygge et skikkelig ekstremsystem så er det minimal forskjell mellom 3/8" slange og 1/2" slange. Og Sidewinder er faktisk billigere. Jeg har bestilt noen deler derfra, og i forhold til tilsvarende fra Microplex så sparte jeg rundt en tusenlapp på det. Er man av det ærlige slaget så forsvinner det i MVA når pakka skal inn i Norge, men hvis du skriver en mail og spør pent så setter de lavere verdi på pakka når de sender den, slik at du slipper billigere fra det. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Edit2:Den eneste grunnen til og handle fra utlandet som f.eks sidewindercomputers er vel utvalget hva? for det er vel ihvertfall ikke billigere ? Det er ganske mye billigere. Det er jo bare å lage deg en handlekurv og sammenligne. Sjekk ut og velg fraktmetode så ser du hva frakten kommer på. De setter gjerne verdien til under halvparten av det den egentlig er (spør pent i kommentarfeltet, så setter de den ekstra lavt), så pluss på 10% for et overslag. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Okey det viste jeg ikke, da skal jeg på sidewindercomputer og nyse rundt litt, at ikke dere eller andre ropte ut tidligere og advarte meg om at det faktisk er dyrere og handle fra norge/danmark, går ut ifra det er vel omtrent like dyrt og bestile fra coolerkit.dk og som nevnt over så manglet coolerkit bare en ting: nemlig fuzion som jeg nå bare har enda mer lyst på. Hmm nå kom jeg plutselig på vga blokka jeg har funnet fram til har samme blokk som apogee!....doohh, den har ihverfall aluminium rundt over hele seg på utsida. Har noen av dere peiling på hva som er den beste vga blokka også ? Tilfelle jeg skulle trenge en annen en. p.s. Har forresten blitt mer innstilt på å bore hull nå, hvor vankelig kan det vel vær. Endret 20. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Swiftech MCW60 er ein meget bra blokk! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Swiftech MCW60 er ein meget bra blokk! 9323602[/snapback] Jeg skal også ha MCW60 på mitt skjermkort, så jeg lurer på en ting ang. RAMsinksene, de skal være ganske effektive, men trenger jeg en vifte som må blåse midt på ramsinksene, eller holder det med den flowen som allerede er i kabinettet? (den er nokså lav, men luften beveger seg) Jeg har også en Apogee GTX blokk som jeg ikke bruker, og den har en litt bedre kobberbunn enn den som sitter i MCW60. Er den som sitter i MCW60 like stor (fysisk), så er det mulig å bytte de to om, for ekstra god kjøling på GPU core? Endret 20. august 2007 av Farnsworth Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hmm nå kom jeg plutselig på vga blokka jeg har funnet fram til har samme blokk som apogee!....doohh, den har ihverfall aluminium rundt over hele seg på utsida. Har noen av dere peiling på hva som er den beste vga blokka også ? Tilfelle jeg skulle trenge en annen en. FuZion-blokka til GPU er ørlite grann bedre enn MCW60 reint ytelsesmessig. Den er dog endel mer restriktiv, så mange foretrekker derfor MCW60. Men det er ikke av allverdens betydning med FuZion CPU-blokk, siden den taper veldig lite på redusert flow. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå