Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Historien om www.adsl.no (mimer adsl)


Anbefalte innlegg

Jdronnen:

Vær forsiktig med overdreven bruk av smileys

Mange smileys motvirker meningen med smileys. Om du bruker smileys svært ofte, er det ikke sikkert at folk forstår når du slår en spøk, eller skjønner når du er seriøs. Smileys brukes når du spøker, eller når du skal vise at du ler av noe. Aldri bruk 2 smileys etter hverandre. Ikke bruk smileys etter hver setning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jdronnen:
Vær forsiktig med overdreven bruk av smileys

Mange smileys motvirker meningen med smileys. Om du bruker smileys svært ofte, er det ikke sikkert at folk forstår når du slår en spøk, eller skjønner når du er seriøs. Smileys brukes når du spøker, eller når du skal vise at du ler av noe. Aldri bruk 2 smileys etter hverandre. Ikke bruk smileys etter hver setning.

i dette tilfelle snakker vi ikke om noen spøk da...

Lenke til kommentar

Har Adsl fra mimer jeg også. Men de leverte til avtalt tid og hadde ikke noe problem med tilkoblingen. Enesete problemet jeg har hatt med dem var da jeg spurte dem om hvordan jeg skulle gå frem for å åpne porter og ble henvist til en, for meg, komplett uforståelig bruksanvisning.

Har enda ikke klart å åpnet de gjeldende portene... :evil::cry:

Lenke til kommentar

misshaped:

 

Er relativt enkelt å forwarde porter.

 

sjekk hvilken ip maskinen din har:

windows 2000: start->kjør->cmd->ipconfig

Windows 9x: start->kjør->winipcfg

 

Så åpner du din favoritt browser, og taster inn: 192.168.1.1 eller den ipadressen som routern din har på LAN. (står i arket fra mimer)

tast inn brukernavn og passord.

klikk på NAT (står under advanced options), klikk videre på sua only, edit details.

 

Her skal du taste inn start port og end port, og ipadressen disse skal forwardes til. når det er gjort. klikker du på save, og deretter log out. nå skal det fungere :)

 

/me vurderer å skrive bruksanvisning :p

Lenke til kommentar

Heisann, ser at der er en del misfornøyde kunder hos Mimer, bor selv på Vigra, og vi mangler for øyeblikket 3 stk for å kunne få ADSL, fra Mimer, mitt spm er ganske enkelt; om dere som har adsl fra mimer ville gått tilbake til ISDN, om Mimer var eneste ADSL tilbyder?

Snakket med hun dama i support for å høre om hvor lang tid det ville ta fra telleren på hjemmesiden nådde 0 til vi hadde ADSL i hus, fikk som svar 8 uker, men det er tydeligvis bare å drømme om :cry:

Spiller en del online, men for meg ser det ut som om problemet med ping av en eller annen grunn bare gjelder HL-motoren?

BF1942 og RTCW gikk greit for de som spillte det?

:shrug:

Lenke til kommentar
Heisann, ser at der er en del misfornøyde kunder hos Mimer, bor selv på Vigra, og vi mangler for øyeblikket 3 stk for å kunne få ADSL, fra Mimer, mitt spm er ganske enkelt; om dere som har adsl fra mimer ville gått tilbake til ISDN, om Mimer var eneste ADSL tilbyder?

 

Jeg greier ikke og forestille meg at det kan være så dårlig at men i det heletatt tenker på ISDN.

Hvis dere mangler bare tre så sett i gang og let etter de tre siste da vel.

Lenke til kommentar

bf1942 funker fett her.... Mimer adsl (1024/448).

 

Endel har problemer med høy ping med mimer, men jeg har aldri opplevd det. Har fått vite at i enkelte spill så må en disaple firewall og antivirus for at pingen skal bli normal.

 

Kan ikke dere som sliter med høy ping med mimer prøve å går inn på ruteren og sette deres egen ip på NAT under all ports, og disable eventuelle firewaller og antivirus som dere har installert.

Mulig det funker da.........

 

Angående de som måler lav hastighet på itavisens speedometer, grunnen til at den kan bli lavere er avstand fra sentral, koblinger, program som kjører i bakgrunnen osv. Måler selv 1030, så jeg ligger litt over det jeg skal ha

Lenke til kommentar
Heisann, ser at der er en del misfornøyde kunder hos Mimer, bor selv på Vigra, og vi mangler for øyeblikket 3 stk for å kunne få ADSL, fra Mimer, mitt spm er ganske enkelt; om dere som har adsl fra mimer ville gått tilbake til ISDN, om Mimer var eneste ADSL tilbyder?

Snakket med hun dama i support for å høre om hvor lang tid det ville ta fra telleren på hjemmesiden nådde 0 til vi hadde ADSL i hus, fikk som svar 8 uker, men det er tydeligvis bare å drømme om :cry:

Spiller en del online, men for meg ser det ut som om problemet med ping av en eller annen grunn bare gjelder HL-motoren?

BF1942 og RTCW gikk greit for de som spillte det?

:shrug:

 

 

Altså.. her er jo saken !

Jeg har nå en 704 (helvettes) linje fra Mimer...

Og spiller MYE cs, har konstant dårlig ping.. kanskje 1gang i uka er den SPILLBAR, og bare såvidt ! Jeg vurder sterkt å bytte tilbake til ISDN min som jeg hadde ( fra telenor) , hadde 40-50 i PING !!! :woot: den eide. !

 

Så bestillte jeg adsl og tenkte .. wOOhooo !! 10x raskere inett... og sikkert dobbelt så LAV ping ! dette MÅÅÅ bli bra tenkte jeg..

 

 

Så kobla jeg opp adsl`en første dagen og skulle inn å teste pingen...

 

KAAABOOMMMMM :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

 

WTF !!!!! 500-600 i ping...

 

Etter å ha hørt meg litt rundt, fant jeg ut at jeg skulle ha andre innstillinger , og tenkte som så: ahh., bare inst. som er gale... da fixer det seg vel ! men IKKE FAEN !!!! :evil::evil::evil:

Pingen er her, og den er fokkings kommet for å bli !

 

 

det eneste som stanser meg fra å bytte til ISDN = downloadinga, og den helvettes blodprisen når jeg spiller såpass som jeg gjør

 

 

Mimer er synonym for : PING / packet loss / choke og all den møkka. !

 

Sir bare la telenor få utrydde denne forurensa møkka kabelen som er blitt lagt inn gjennom vegsundet her, skal personlig finne fram spada nede i garasja og bli med på opperasjonen dersom dei er villig !"!

Lenke til kommentar

Føler med dere som har bredbånd fra adsl.no (mimer).

Finnes ikke noe verre enn høy ping på rask linje og lang leveringstid.

 

Men hey, dere har hvertfall adsl.

Jeg bestilte selv ADSL fra Telenor rett etter jul 2002.

Ifølge den sjekken du kan ta på nettsidene deres kunne jeg ikke få bredbånd, men etter et par telefoner til telenor så jeg lys i tunnelen og fikk bestille.

Fikk beskjed om 4-6 ukers leveringstid.

Ventet 2 måneder og begynte å bli utålmodig.

Ringte så til kundesenteret og fikk vite at det var blitt noen problemer, men alt var rettet nå og jeg skulle få linja i slutten av uka.

 

Jaaaah, 1 måned til gikk og jeg ringte på nytt.

Fikk bare ny unnskyldning og fikk høre

"Alt er i orden i løpet av uka" på nytt.

3 dager etter på ringer det ei dame som forteller meg at sentralen min ikke er utbygd og jeg derfor ikke kan få adsl med det første !!! :grumpy:

 

Men det verste er at naboen over gata (13 meter!!!!) er tilkoblet en annen sentral som er utbygd og har adsl .. Skryter forresten som bare det! :evil:

 

Og ifølge en kar fadern kjenner i telenors aller helligste blir ikke sentralen utbygd før et digert byggeprosjekt er ferdig i 2008!!!

 

Si hallo til Tromsø og Telenor på sitt værste!! :grumpy::(

Lenke til kommentar

bhva med å strekke en nettverkskabel ned til naboen din da? go snakk litt med han og si at dere kan dele regningen, det må no vel gå fint.

 

Syns no det er merklig med den pingen dere får.....jeg og en kompis er begge tilkoblet myrlandsentralen og ingen av oss har vært i nærheten av 600 i ping, meste jeg har hatt på en rotten server er 100, og på en go dag ligger jeg på ca 40 i bf1942.

Lenke til kommentar

Jeg er koblet opp mot flisnes sentralen (er det mer enn en sentral på flisnes?), 60 meter ifra den. Jeg får høy ping, men relativt lite packetloss. Jeg har ikke noe problemer med det, siden jeg ikke spiller så mye online. spiller AO, men det går fint på høy ping. spiller litt UT2003 også, det lagger endel, men ikke så masse.

 

Tror faktisk ikke det er Mimer sin feil den pingen, men de som la kablene her i området en gang på 70 - 80 tallet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

vel....no begynner jeg å bli irritert.

Bestilte torsdag oppgradering til 2048/640 linja, mandag så var alt klart, men etter diverse tester og downloader så har jeg funnet ut at det høyeste jeg har hatt av linje er 1600kbit, ikke de 2048 som jeg betaler for.

Hadde tidligere 1024/448 og da målte jeg 1030 på itavisen.

 

regner med mimer ordner opp i dette.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Olsen, du har ikke opplevde hvor frustrerende det er når du har 1000-2000 i ping. Skjønner du ikke hvorfor vi blir frustrert?

Jo, jeg skjønner at dere blir frustrert. Men jeg er møkk lei av sytingen og klagingen deres. Ikke klarer dere holde dere på ett seriøst nivå heller. Det blir banning og utbrudd i tide og utide.

*host* :wink:

Det ikke mye som minner om at mimer er et seriøst firma.

Da bør de få orden på supporten sin.

Akkurat nå virker Mimer mye mer seriøse enn hva mesteparten av dere gjør.

 

Så du holder med mimer du asso!!!

Jaja jeg skal ikke invitere deg til flere KlubbhusLAN :rofl:

 

EHiOAHeoiAHEOIhaeio

 

My God! :(

 

Hvis dere møter opp på Mimer huset og krever å få en forklaring vil jeg tro dere får det. Jeg har selv vært der og snaket med de som jobber der flere ganger. (Det er ikke røyk og ild i kontorene)

 

Så du "Olsen" mener at det er seriøst av mimer å love meg at leveringstiden er 4-6 uker, og jeg måtte vente 6 mnd ???? Da tok jeg personlig kontakt med montør hos siemens på hans mobil, da kunne han fortelle meg at jeg ikke sto oppført på listen fra mimer.........!!! Men han lovte å ordne dette, og neste dag var linjen klar.....! Da blir det for dumt at mimer skylder på telenor, når de selv etter 6 mnd ikke har klart å sette meg på listen over kunder som skal kobles opp.......eller hva mener du Olsen ??????

Lenke til kommentar

Mykje negativt her no. Eg som Mimer kunde har til dags dato ikkje hatt eit einaste problem med mimer. Verken på linja eller kundeservice. Har 704/384 og det er ofte eg er over det på spedometeret, så det er ikkje heilt til å stole på.

 

Men ser at det er mange som har problem. Synd. Tror kanskje eg har vore heldig med valg av kundebehandler.

Prata i ein halvtime med dei sist på mimer si regning. Vart oppringt.

Eit smil fra meg :smile:

Lenke til kommentar

Jeg heller kan ikke skjønne noe av all kritikken som har kommet her , men det ble jo plutselig stille da.....Er det fordi folk faktisk ble fornøyd , siden folk aldri kan si så mye positivt!

 

Hadde selv 704/384 linjen , og lå alltid over den hastigheten jeg skulle ha , samme når den ble oppgradert til 850! Å ingen har sagt noe positivt om det heller , når de får oppgradert uten at prisen øker...Merkelig!

 

Har nå 1500/512 linjen , stabil som få , å har min faste ipadresse også , så jeg vil si at ADSL.no er av de absolutt beste i norge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...