Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Historien om www.adsl.no (mimer adsl)


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Er også et offer for adsl.no ! har hatt samme problemene som Scap3r, som forøvrig er en kjenning av meg. Jeg fant meg heller ikke i den serviceytelsen adsl.no hadde, de leverte ufullstendig produkt, svarte aldri på mine henvendelser osv. 13.12.02 ringte jeg de med sint stemme og sa at jeg ville avbestille linja, etter mye om og men forstod han at jeg ikke ville gi meg og sa det var i orden. Vi ble enige om at linja skulle taes ned i slutten av desember, siden telenor ikke hadde mulighet til å gjøre det før. 19.12.02 ringer jeg for å få bekrefta at linja skal taes ned, men da sier de at de ikke har notert noe om at linja skulle plukkes ned og derfor ikke har fått varslet telenor, personen lover å ordne opp i det og at linja skulle taes ned som planlagt. Per i dag, akkurat nå 14.01.03 sitter jeg med samme linja. Jeg har ikke sagt ifra til selskapet, det er helt og holdent deres feil og jeg mener jeg skal slippe å betale for bruken av linja etter jeg har avbestilt og det er deres feil at linja fremdeles er oppe å går ..

 

meninger ?

 

Hvis du fremdeles bruker linja, så har de rett til å ta betalt. Men hvis du slutter å bruke linja den dagen de egentlig skulle stoppe den, har du ditt på det tørre. Selv om de egentlig skulle stoppa linja di og ikke har gjort det må du betale hvis du bruker den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en masse andre folk er jeg også ett offer for mimers elendige ADSL !! Jeg måtte også som scap3r, vente en GOD stund før jeg fikk linja mi.. Jeg har ELENDIG latency/ping i online spill.. Jeg har testet linja mi på itavisen utallige ganger og har fått samme resultatet hver gang: 300-350 kbit/s Dette er jo HALVPARTEN av det jeg betaler for !!!

 

Jeg begynner å bli temmelig lei av denne dritten jeg må finne meg i, nå venter bare på den kommende lynsjegjengen, OG DA SKAL JEG SLÅ FØLGE !!

 

BRENN MIMER !!

Lenke til kommentar
Hei..

 

Er også et offer for adsl.no ! har hatt samme problemene som Scap3r, som forøvrig er en kjenning av meg. Jeg fant meg heller ikke i den serviceytelsen adsl.no hadde, de leverte ufullstendig produkt, svarte aldri på mine henvendelser osv. 13.12.02 ringte jeg de med sint stemme og sa at jeg ville avbestille linja, etter mye om og men forstod han at jeg ikke ville gi meg og sa det var i orden. Vi ble enige om at linja skulle taes ned i slutten av desember, siden telenor ikke hadde mulighet til å gjøre det før. 19.12.02 ringer jeg for å få bekrefta at linja skal taes ned, men da sier de at de ikke har notert noe om at linja skulle plukkes ned og derfor ikke har fått varslet telenor, personen lover å ordne opp i det og at linja skulle taes ned som planlagt. Per i dag, akkurat nå 14.01.03 sitter jeg med samme linja. Jeg har ikke sagt ifra til selskapet, det er helt og holdent deres feil og jeg mener jeg skal slippe å betale for bruken av linja etter jeg har avbestilt og det er deres feil at linja fremdeles er oppe å går ..

 

meninger ?

 

Hvis du fremdeles bruker linja, så har de rett til å ta betalt. Men hvis du slutter å bruke linja den dagen de egentlig skulle stoppe den, har du ditt på det tørre. Selv om de egentlig skulle stoppa linja di og ikke har gjort det må du betale hvis du bruker den.

 

 

ehh.. det tviler jeg stort på.. i mitt tilfelle så har jeg hevet kjøpet og har det på papiret ifra min isp.. bare litt synd at en måned etter at kjøpet var hevet så satte de opp hastigheten til det jeg skulle ha hatt ifra begynnelsen av.

 

men det er ikke min feil.. og jeg håper du oxo har det skriftlig som jeg har det..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt adsl fra mimer i et par måneder nå, og har igrunn ikke hatt noe særlig problemer med linja.. Men klart, jeg spiller aldri over internett og får dermed heller aldri sett hvor høy pingen er.

Derimot er hastigheten for lav.. Jeg har 704/384 linja, men ligger sjelden over 600 på itavisen's speedometer..

 

Det som virkelig trekker ned Mimer i mine øyne er servicen. Den er seriøst det verste jeg har opplevd. For å fortelle en kort historie; I slutten av november bestilte jeg ADSL til en kompis, og ble fortalt at det ville ta 3-4 uker (noe som jeg VISSTE ikke vil skje med mimer). I romjula hadde jeg min første telefonsamtale til mimer der jeg spurte hvor langt bestillingen var kommet. Svaret jeg fikk var at de skulle sjekke med Telenor og gi meg svar tilbake. Stor bombe at jeg ikke fikk svar, noe jeg heller ikke regnet med.. Siden den telefonsamtalen har jeg hatt 6 telefonhenvendelser, samtlige med samme resultat som den første. HÅPLØST !

 

Kommer det en annen ISP hit, så skal jeg være blant de første til å skifte, for slik oppførsel er LITE tolerabel.

Lenke til kommentar

Har også problemer!!!!

Med mimer...

 

Skal skrive et saklig innlegg etterpå... men først må vi spøke litt:

 

fra adsl.n

Det nye er at vi i løpet av året igjen er på full fart inn i privatmarkedet, og dette setter selskapet på nye prøver. Resultatet av denne sterke økningen fører til at vi bemanner opp support avdelingen fra 2 januar for å kunne gi enda bedre service til våre kunder.

 

Vi takker alle for det året som har gått og satser på ny frisk i 2003.

 

AHAHAHAHAHH dei har 1 fokkings kontordame som alltid svarer:

Har du prøvd å resette modemet ditt ?? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

 

 

Fra mimer.no

Mimer trenger flere dyktige mennesker

 

 

HAHAHAAAHAHA ... .. flere ??? !!!

 

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

:lol:

 

Lixom, jeg vurdere å be adsl.no om erstatning. Jeg har jo KNUST 2 tastatur pga jeg va forbanna på at jeg tapte i counter-strike pga PING.

1 stk keytronic :D

1 stk Microsoft multimedia keyboard :D

 

Jeg har ikke tall på hvor mange cd cover jeg har knekt i raseri og hvor mange ganger headsettet mitt har fløyet vegg imellom!!

 

Et kjapt overslag viser at de skylder meg ca 700 kroner :wink:

 

 

 

BTW!! fra www.adsl.no

 

at vi bemanner opp support avdelingen fra 2 januar for å kunne gi enda bedre service til våre kunder.

 

HEHEIAOEHioAHEoiaHEoiheIOAHEoiAHEOIAHEOIH det er så bullshit.

Enda bedre service!, ok dere som ikke har mimer skjønner ikke humoren i dette, men for oss som har snakka med dem idiotene der ute er det til å le seg skjeiv av!!

 

Det er

Lenke til kommentar

Regner med å bli lynsjet for å forsvare Mimer her, men jeg prøver.

 

Mimer er relativt ny i privatmarkedet. Men at de er serriøse tviler jeg ikke på. Mimer har i mange år drevet med webhosting, utvikling og annet internett rettet. At det en periode ikke ble noen nye kunder var, så vidt jeg vet, ikke Mimer sin feil men Zyxel som ikke klarte å levere modemer. At det den senere tid har tatt lang tid er vel både Mimer og Telenor sin feil. Jeg er ikke helt sikekr på hvorfor Telenor er med i bildet, men det er vel en grunn :/

 

At det er høy ping, mye packetloss og lavere hastighet enn bestillt, tyder på at noe er feil med nettet til Mimer. Det kan være dårlig utstyr i sentralene, dårlige linjer osv. Jeg regner nesten med at de ikke gjør det med vilje. tviler på at de sitter på kontorene sine og ler av at de leverer ett halvdårlig produkt. De jobber nok på spreng. Jeg mistenker forsåvidt at det er stor varisasjon på kobberet som er lagt i Ålesund. enkelte har mye packetloss og høy ping, mens andre har lite packetloss og lav ping.

 

Supporten deres bør de gjøre noe med, og det kjappt. jeg har aldri hatt behov for å ringe support, men ut i fra det jeg har hørt så er de lite proff. og kommer med mange bortforklaringer. tror de hadde tjent på å si hva som er feil, og hva de gjør for å bedre det.

 

 

*venter spent på mobben*

Lenke til kommentar

Mimer er ikke helt ny i privat markedet, hadde de som ISP tilbake i 97, den gang var de forhandler for Riksnett.

 

Det var tider det, 28.8modem IE3.02 eller Netscape 2.5 webbrowser.

Netscape var det Mimer leverte til nye kunder, ferdig oppsatt med innstillinger, kom på 2 eller 3 disketter. "mimre,mimre" :)

 

Den gang hadde de skikkelig service.

Så ble Riksnett kjøpt opp av Enitel og moroa begynte.

Selv ble jeg med over til Enitel, var godt fornøyd med det, men en kompis ble hos Mimer som nå fikk linjer levert av Tele2.

Fy f.... (veit man ikke skal banne her, men!)

 

Null support og masse trøbbel, Mimer starter å fase ut privat kunder etter hvert.

 

De lever en stund kun på bedriftskunder, før bredbåndshysteriet starter for fullt.

De starter å levere "bredbånd" via radiolink, offisielt kun til bedriftskunder, men man kan kjøpe en "hjemmekontor-pakke" som privat kunde.

Så kommer ADSl etter hvert, Mimer har ennda ikke offisielt salg til privatkunder, før 2002 hvor de starter å promotere ADSL til privatkunder.

 

Så er vi kommet til nutiden, mange sure, misfornøyde med det det får, meg selv misfornøyd fordi jeg ikke har fått ennda, skulle få før jul.

Bestillte ADSL fra Mimer/ADSL.no fordi ingen andre kunne tilby meg ADSL her hvor jeg bor når jeg bestillte.

 

Og nu er vi kommet til denne tråden.

 

Skal bli artigt å se hvor det ender.

 

 

JHOS

Lenke til kommentar

Jeg er også kunde av Mimer. Er student i byen her, og har i løpet av de 2 siste årene bodd på 2 forskjellige stede - begge stedene har jeg hatt Mimer ADSL.

 

I fjor bodde jeg i nærheten av høyskolen i Ålesund, og hadde en 384/128 adsl linje. 80% av forbruket mitt av nettforbindelsen gikk til online gaming, er sterk tihenger og spiller på et ok nivå i RTCW. Da jeg bodde ved høyskolen og hadde adsl fra Mimer var problemene svært få, både når det gjald ping og packetloss. Pingen var aldri over "unormalt" nivå til norske servere, alltid under 100, som oftest rundt 50-80. Supporten var også brukbar de få gangene jeg trengte dette.

 

I år bor jeg i Steinvågveien for de som veit hvor dette er, og bestilte linja mi i begynnelsen av August. I oktober fikk jeg montør på døren, og fikk endelig installert en etterlengtet linje. Helt siden dag 1 har jeg hatt ulevelige forhold til samme servere jeg benyttet i fjor. Pingen er sjelden under 100, helt uakseptabelt når brukere med ISDN (64kbps!!) har lavere ping enn meg, som har en 1024/448 adsl linje.

 

På nettavisens nettsider har hastigheten på linja mi aldri vært den som står på papiret fra Mimer, alltid under. I de mest traffikerte og populære tidene på døgnet har jeg kanskje bare 20-25kb/s i upload speed på det værste, når linja er god for 56. Aldri over 48kb/s.

 

Har klaget mange ganger til Mimer. Den tilbakemeldingen jeg fikk da jeg begynte å klage var at de har hatt kapasitetsproblemer siden midten av oktober, og de venter oppgradering av backbonet i midten av desember. Denne oppgraderingen kom omsider, men ping'en min er like ræva. Forskjellen er så liten at den ikke synes.

 

Siden 2. Januar har jeg ikke orket å klage mer. Det skjer ingenting, Mimer "skjønner ikke hva som er galt". Jeg er så uheldig å ikke ha andre isp'er å velge mellom her jeg bor.

 

Hva gjør jeg nå? Vel... Jeg har siden oktober kjørt IPCheck Monitor på en server som har stått i LAN. Denne ping'er servere i flere kategorier som jeg har lagt inn selv... Alt fra store nyhetssiter i Norge (vg, dagbladet, itpro,tv2 osv.) til alle gameserverene jeg benytter i Norge. Deretter genererer programmet en statistikk/graf ut av resultatene, og dette er sjokkerende, tro meg.

 

Men snart renner begeret over hos meg, og da blir det utskrift av "analysen", og rett ned på Mimers kontor. Da bør tonen være annerledes i skranken enn jeg er vant med fra tidligere klager, ellers kommer jeg ikke til å legge to fingre i kors for å si hva jeg mener, på godt og vondt. Om dette ikke forbedres er dette en forbrukersak, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Olsen, du har ikke opplevde hvor frustrerende det er når du har 1000-2000 i ping. Skjønner du ikke hvorfor vi blir frustrert?

 

Men at de er serriøse tviler jeg ikke på.

 

*host* :wink:

Det ikke mye som minner om at mimer er et seriøst firma.

Da bør de få orden på supporten sin.

 

Så du holder med mimer du asso!!!

Jaja jeg skal ikke invitere deg til flere KlubbhusLAN :rofl:

 

EHiOAHeoiAHEOIhaeio

Lenke til kommentar
Olsen, du har ikke opplevde hvor frustrerende det er når du har 1000-2000 i ping. Skjønner du ikke hvorfor vi blir frustrert?

Jo, jeg skjønner at dere blir frustrert. Men jeg er møkk lei av sytingen og klagingen deres. Ikke klarer dere holde dere på ett seriøst nivå heller. Det blir banning og utbrudd i tide og utide.

*host* :wink:

Det ikke mye som minner om at mimer er et seriøst firma.

Da bør de få orden på supporten sin.

Akkurat nå virker Mimer mye mer seriøse enn hva mesteparten av dere gjør.

 

Så du holder med mimer du asso!!!

Jaja jeg skal ikke invitere deg til flere KlubbhusLAN :rofl:

 

EHiOAHeoiAHEOIhaeio

 

My God! :(

 

Hvis dere møter opp på Mimer huset og krever å få en forklaring vil jeg tro dere får det. Jeg har selv vært der og snaket med de som jobber der flere ganger. (Det er ikke røyk og ild i kontorene)

Lenke til kommentar

At det den senere tid har tatt lang tid er vel både Mimer og Telenor sin feil. Jeg er ikke helt sikekr på hvorfor Telenor er med i bildet, men det er vel en grunn :/

 

*venter spent på mobben*

 

 

Grunnen til at Telenor er med i bildet, er jo forsåvidt ikke verre enn at det er deres linjer som Mimer må leie fra Telenor. Mange som bestiller adsl fra Mimer nå må vente lenge på levering, men dette skyldes treg saksbehandling fra Telenor sin side. Dette kan ikke Mimer klandres for.

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk værre enn noen gang å få en liten linje fra adsl.no, men dette er en kombinasjon av at bravida er trege(det er de som kobler sammen utstyret fra adsl.no og telefonutstyret fra Telenor) og at leverandørene ikke klarer levere utstyret som trengs!

 

Bestillte selv 1 mars , og hadde linjen på plass midten av juli , selv om den var lovet til midten av april! Og når jeg endelig fikk hadde jeg 1 måned hvor ingenting fungerte, noe som skyldes kompabilitetsproblemer mellom modemet/routeren og utstyret i sentralen! Men etter at jeg fikk modemet fra Zyxel, med deaktivert router, har alt faktisk fungert overraskende godt egentlig! Selv om jeg ikke har helt hastigheten som er lovt , men klart , det skiller bare 5-6 kbps , og det klager jo man ikke over(har klaget nok til dem allerede)

 

Men en ting , aldri har de lovet en 4 porter Router , de lovet en router til alle sammen , og den kom i utgangspunktet med en 4 porters switch , som enkelte har blitt lovet! Jeg hadde den , og det var da kompabilitetsproblemene oppstod!

 

Og bedringen i kundeservice , jo det er at de har ansatt ett nytt menneske for å ta telefoner! Det hjelper jo så lite når man kun får snakke med noen mellom 09:00 og 16:00! Men stakkars dama i resepsjonen kommer jo kun med enkle løsninger som hun har fått beskjed om å spørre om! Hun bør jo ikke kritiseres , hun gjør jo bare den jobben hun skal jo! Hyggelig er hun også :D

Lenke til kommentar
Olsen' date=' du har ikke opplevde hvor frustrerende det er når du har 1000-2000 i ping. Skjønner du ikke hvorfor vi blir frustrert?

[/quote']

Jo, jeg skjønner at dere blir frustrert. Men jeg er møkk lei av sytingen og klagingen deres. Ikke klarer dere holde dere på ett seriøst nivå heller. Det blir banning og utbrudd i tide og utide.

*host* :wink:

Det ikke mye som minner om at mimer er et seriøst firma.

Da bør de få orden på supporten sin.

Akkurat nå virker Mimer mye mer seriøse enn hva mesteparten av dere gjør.

 

 

Og dette kommer fra en som har "Biatch" som signatur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...