Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Historien om www.adsl.no (mimer adsl)


Anbefalte innlegg

Her er en liten historie om www.adsl.no

 

I Mars 2002 bestillte jeg meg adsl 704/128 fra adsl.no.

Det ble sagt at jeg måtte vente i 6 uker før jeg kunne få linja mi, greit nok tenkte jeg, jeg venter!

Etter 2 mnd hadde jeg ikke hørt noe ifra adsl.no og jeg tenkte at jeg skulle ringe dem. Der sa dem at de hadde noen problemer og fikk ikke tak i modem. Som plaster på såret skulle jeg få en 4 porters ruter og de sa at jeg skulle få linjen min innen 1 mnd. Etter 2 nye månder. Merk no er vi i juli, ringte jeg og etterlyste linjen min. Der kom de med mange unnskyldninger om ditt å datt. Jeg forlangte at jeg skulle ha linja innen 2 uker ellers ville jeg avbestille. 2 uker gikk og ingen linje kom. Jeg ringte ut og de lovde på tro og ære at 1 uke da hadde jeg den.

1 uke etter ringte jeg ut LETTERE irritert og lurte på kor i helvet*e linja mi blei av. Og jeg fikk beskjed om at alt var i orden at jeg bare kunne komme ut og hente startpakken. Jeg dro ut med ett smil om munnen og henta startpakken. Når jeg mottok pakken åpnet jeg den og så at der lå ingen 4 porters ruter.

Jaha tenkte jeg og spurte dama i resepsjonen om jeg ikke skulle få med noen 4 porters ruter. Dama svarte joda!! det er innebygd i modemet. jeg snudde modemet og så at der var bare 1 port. Hun sto og laug meg mitt oppi trynet! FLOTT tenkte jeg seriøst firma dette!!!!

 

Jeg dreit i å lage ei scene og dro hjem for å koble opp linja. Overraskende nok gikk innstalasjonen smertefritt :)

 

Men når jeg skulle begynne å bruke linja var der mange mangler og feil.

For å gjøre ei j*vlig lang historie kort, var der problemer med nedetid, packet loss. og usannsynlig høy latency på online spill. Jeg dro ut og inn til ditta forbanna firmaet og fikk ingen svar anna enn at dei skulle fikse det. SLik har det vært no i nesten 3 mnd og jeg begynner å bli DRIT lei!

 

I desember ringte jeg dem å sa at no er det nok. Jeg ville si opp abonnemanget mitt. Men det kunne jeg ikke! Neida pga dem sier jeg har bundet meg for 12 mnd..

 

Så no sitter jeg her med en DRIT linje som ikke fungerer til noen ting.

Jeg betaler 500 kr for noe som ikke fungerer.

 

Og det er ikke bare jeg som har samme problemene. Neida alle i møre og romsdal fylke har samme problemene.

 

Makan til dritt firma skal du lete lenge etter.

Så til alle dere der ute hold dere LANGT unna www.adsl.no og www.mimer.no (adsl.no er ett underfirma til mimer)

Useriøst som BARE det. Om jeg ikke får avbestillt skal dette få konsekvenser.

 

Må mimer brenne på en stokk til evig til.!!!!!!!!!!!!

 

Jeg bryter sikkert 100 rettnigslinjer med denne posten, men jeg måtte bare advare folket.

 

Hold dere LANGT UNNA!!!! mimer kan dø!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik kan man ikke bli behandlet. Dette er helt uakseptabelt. Har sendt denne tråden til en jeg kjenner i forbrukerrådet. Jeg tror at de vil ta opp denne saken snarest!

 

I feel sorry for you my friend! Hater at folk/firmaer behandler folk på denne måten. Vi lever i Norge, og vi har krav på en viss service nivå!

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Forbrukerrådet, og vedkommende nevnte at du har alle dine rettigheter på din side for å si opp denne avtalen. De har brutt på mange punkter, og du skulle helt fra starten av sagt opp denne avtalen, siden du aldri fikk det du hadde krav på. Hvis du ikke får sagt opp, kan du henvende deg til Forbrukerrådet.

 

Slike ting gjør meg :evil:

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!!

Jeg trudde ikke kom til å få sympati her, men da trudde jeg feil.

 

Jeg ser lyset i tunellen no.

 

Jeg trur kanskje de blir redd dersom jeg truer med å melde saken til forbrukerrådet.

Hvordan mener dere det er best at jeg går fram for å si opp?

Lenke til kommentar

Hei..

 

Er også et offer for adsl.no ! har hatt samme problemene som Scap3r, som forøvrig er en kjenning av meg. Jeg fant meg heller ikke i den serviceytelsen adsl.no hadde, de leverte ufullstendig produkt, svarte aldri på mine henvendelser osv. 13.12.02 ringte jeg de med sint stemme og sa at jeg ville avbestille linja, etter mye om og men forstod han at jeg ikke ville gi meg og sa det var i orden. Vi ble enige om at linja skulle taes ned i slutten av desember, siden telenor ikke hadde mulighet til å gjøre det før. 19.12.02 ringer jeg for å få bekrefta at linja skal taes ned, men da sier de at de ikke har notert noe om at linja skulle plukkes ned og derfor ikke har fått varslet telenor, personen lover å ordne opp i det og at linja skulle taes ned som planlagt. Per i dag, akkurat nå 14.01.03 sitter jeg med samme linja. Jeg har ikke sagt ifra til selskapet, det er helt og holdent deres feil og jeg mener jeg skal slippe å betale for bruken av linja etter jeg har avbestilt og det er deres feil at linja fremdeles er oppe å går ..

 

meninger ?

Lenke til kommentar

Hmmmm.

 

Nå blir jeg sterkt i tvil om ka eg skal gjer.

Har bestill linje fra ADSL.no og sitter og venter på den.

Skulle vert levert 13 desember 2002, jaja den som venter på no godt.

 

I utgangspunktet et bedre alternativ en Telenor, bla fast ip uten tillegg i prisen.

 

Men om eg avbestiller, kem andre kan levere i området her (Skodje) utenom Mimer og Telenor.

Noen som vet?

Har sjekka Nexgentel, men der var det negativt.

Lenke til kommentar
Hei..

 

Er også et offer for adsl.no ! har hatt samme problemene som Scap3r, som forøvrig er en kjenning av meg. Jeg fant meg heller ikke i den serviceytelsen adsl.no hadde, de leverte ufullstendig produkt, svarte aldri på mine henvendelser osv. 13.12.02 ringte jeg de med sint stemme og sa at jeg ville avbestille linja, etter mye om og men forstod han at jeg ikke ville gi meg og sa det var i orden. Vi ble enige om at linja skulle taes ned i slutten av desember, siden telenor ikke hadde mulighet til å gjøre det før. 19.12.02 ringer jeg for å få bekrefta at linja skal taes ned, men da sier de at de ikke har notert noe om at linja skulle plukkes ned og derfor ikke har fått varslet telenor, personen lover å ordne opp i det og at linja skulle taes ned som planlagt. Per i dag, akkurat nå 14.01.03 sitter jeg med samme linja. Jeg har ikke sagt ifra til selskapet, det er helt og holdent deres feil og jeg mener jeg skal slippe å betale for bruken av linja etter jeg har avbestilt og det er deres feil at linja fremdeles er oppe å går ..

 

meninger ?

vet ikke om det er juridisk riktig, men uannsett du HAR sagt ifra om at linja skal ned så nekt plent å betal regningene fra dem har du avbrudt så har du avbrudt og da er det dems feil at de ikke iverksetter noe....

Lenke til kommentar
Hmmmm.

 

Nå blir jeg sterkt i tvil om ka eg skal gjer.

Har bestill linje fra ADSL.no og sitter og venter på den.

Skulle vert levert 13 desember 2002, jaja den som venter på no godt.

 

I utgangspunktet et bedre alternativ en Telenor, bla fast ip uten tillegg i prisen.

 

Men om eg avbestiller, kem andre kan levere i området her (Skodje) utenom Mimer og Telenor.

Noen som vet?

Har sjekka Nexgentel, men der var det negativt.

snakker IKKE av erfaring her, men du kan prøve bluecom og tiscali. Etter hva jeg vet så leier de nettet av telenor så de burde være tilstedet i ditt området

Lenke til kommentar

Så og si alle som er kunde hos adsl.no har hatt opplevd noe negativt om dem, det er sånn jeg oppfatter det ihvertfall... Har selv hat lignendes trøbbel me dem: At dem ikke holder hva de sier, og ikke svarer på mailer og slikt... Dem sier bare masse bullshit, men klarer ikke å holde en ting av det!!

Lenke til kommentar

Er ingen ekspert på dette med kjøpsloven, men jeg vet en ting som er godt som gull....

...Få det skriftelig!

I min jobb er det utrolig mye som kan gå galt ettersom det er mye som skal avklares og bestemmes. Hvis man ikke har det skriftelig så kan man bare legge seg og gremmes.

 

Få det på papiret, få dem til å sende deg en mail om det som er avtalt. Ikke gi deg før du har det skriftelig.

Når du først har det skriftelig, så er det ingenting dem kan gjøre. Hvis dem nekter på å gi deg noe skriftelig......vel.....hehe.....da vet du ihvertfall hvem du handler med ;)

 

Dette er kanskje lett å si etterpå, men synes det er viktig å påpeke allikevel.

 

Føler med dere som sliter med useriøse firma...

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=6...ghlight=tiscali der ser du hva det var jeg gjore og hvilke problemer jeg hadde da.. men jeg var så "lur" å bestilte adsl ifra mimer da men har enda ikke fått no ifra de da.. selv om jeg har adsl linje inn til huset (ifra tiscali) så skulle det vel ikke være så store problemer ifra de da.. men nextgentel kommer vel til sommeren hit til byen da..
Lenke til kommentar

Jeg bestilte meg en ADSL linje fra adsl, nærmere nok mimer adsl medium-linje med hastigheten 704/384mbps. Kun en uke etter at jeg hadde bestilt linja kom pakken og installeringa og oppkoblinga gikk smertefritt. Som flere er, er også jeg en som spiller en del på online-spill og er derfor avhengig av gode latensy/ping. Linjen fikk jeg ca 2mnd før jul, men jeg var langt fra tilfredstilt med linjen som jeg hadde bestilt. Blant annet målte jeg linja og den målte 585mbps i motsetning til hva som er lovt. Dette tok jeg ikke så stivt og tenkte at min 10meters kabel var skylden til dette, men etter litt informasjon her og der så kan kabelen være opptil 100meter lang før man merker forskjell på linja. Apropos online-spill så er jeg skuffet over pingen, vanligvis med min TELE2 isdn linje lå jeg på maks 100 i ping samme hvilken server jeg spiller på. Men med denne DRITT-LINJA fra mimer ligger jeg om jeg er heldig under 300. I går den 14.01.03 var det overhodet ikke mulig å spille. Jeg tok mange printscreens av ulike servere som jeg spiller på, blant annet gjelder dette fellowship, hellfragger og gamesurf. Pingen lå på 250 i 10 minutter fremtil det plutselig sa stop. Pingen varierte fra 800-3000 noe som jeg har printscreens for å bevise. Jeg sendte disse printscreenene til [email protected] og forklarte situasjonen, men har ennå ikke fått noe svar. Blant annet inneholdt de pingen min på 2499 på fellowship sine servere i 21.00 tida i går.

Sendte for øvrig en mail tidligere til [email protected] for å forklare problemet som de ”liksom” aldri hadde hørt om. I hvertfall på forumet til hardware så er det nok av folk som er fly forbanna på den elendige servicen, løgnene deres og linjen.

Jeg har mange måneders bindig og har allerede betalt for 3mnd fremover og det frister stadig mer å tegne et telenor abb fremfor adsl.no sin RÆVA linje.

NÅ ER JEG DRITLEI OG ER HELT ENIG MED SCAP3R

Lenke til kommentar

oki.....ikke alt skal hos mimer er negativt, bor i ålesund/vegsund. Telenor hadde ingen planer om å bygge ut her, men mimer gjor det, de leverer raskere opp hastighet en telenor og andre (1024/448)..... Og det med ping i spill, spiller en del battlefield 1942 og der ligger jeg på ca 59 på de relativt kjappe serverene....vet ikke hvor mye folk med lik linje fra ngt eller telenor har, men jeg syns 60 i ping funker yperlig.

 

Hadde det ikke vært for mimer hadde jeg vært grodd fast med 56k modem enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...