Gå til innhold

alle som laster ned divx se her


BB.king

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor lang tid det tar før Film og Musikk selskapene ser at de har selv skapt denne situasjonen. Så lenge det koster 200 for en cd og like mye/mer for en DVD så vil folk kopiere.

 

Zone inndeling av DVDer handler også om å presse mest mulig utav alle markeder og å kontrollere alt.

 

Dersom målet er å selge mest mulig må de begynne å ta litt mindre betalt for sine produkter og slutte å legge hindringer i veien for oss forbrukere.

 

Dessuten, Hollywood tjener ikke lite penger når du har råd til å betale 120 M USD til 1 skuespiller... Helt latterlige summer, det skjønner jo alle. Er mye penger å spare for Hollywood der, som burde komme oss forbrukere til gode...

 

For at jeg skal betale penger for en film elle cd så må den være litt spesiell, eller bety noe spesielt for meg. Eller rett å slett være billig! Har stortsett bare billige DVD filmer, med untak av Lord of the Ringes, som jeg bare måtte ha i Special Edt... :)

 

Nei, de må bare skjerpe seg. Håper ingen i Norge hvertfall noensinne blir dømt for å 'piratkopiere'...

Lenke til kommentar

Jeg kommer ALDRIG til og kjøpe en cd eller en dvd noen gang, er det ikke mulighet for og laste ned musikk eller filmer klarer jeg meg uten, så det er jo bare tull det at de ville ha tjent mer penger om alle p2p prog ble lagt ned. Hva med alle artistene som jeg ikke vet av! skal jeg bare gå i butikken og spørre om og få høre på alle cdene i håp om at jeg finner noe bra? Det er jo mye bra artister jeg aldrig har hørt om, så da kan jeg heller ikke kjøpe musikken dems når jeg ikke vet hvem de er!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt en CD til meg selv på minst 5-6 år, og kommer sikkert aldri til å kjøpe flere. (og hvis jeg gjør kommer til å være for å støtte artisten, og mp3'en må du regne med at jeg allerede har)

 

Jeg håper at musikkbransjen kommer i store pengeproblemer snart, slik at de må gjøre mer for å rette produktet sitt mot forbrukeren, enten ved lavere prising, eller ved å andre måten forbrukeren kan motta produktet (mp3 / ogg).

 

At CD prisen ligger uendret (muligens har den steget) etter så mange år kan jeg ikke forstå. Det kostet før 129,- mange plasser for en CD, men selv om mediet (CD-platen) og produksjonen har blitt billigere, og at det blir produsert mye større antall har prisen steget. Det er på tide at musikkbransjen finner ut at det er de som trenger oss, (ikke meg da, siden jeg ikke kjøper CD'er, men alle dere som gjør det) og ikke vi som trenger de. Vi er forbrukeren, så da bør de være bedre service innstilt.

Lenke til kommentar

Vil bare hennvise til min ISP som...tja...kanskje får tråden klippet?

 

Hvor stor kapasitet får du?

Du får tildelt en kapasitet på 10GB/30 dager. Hvis du har brukt mer en 10GB siste 30 dager så vil hastighet bli satt ned til 64Kb/s, noe som tilsvarer standard ISDN. Nå skal det sies at 10 GB kapasitet til sammenligning tilsvarer 2000 mp3-filer, 5 millioner eposter, 200 000 websider eller ubegrenset med chatting. Dette ligger lagt over den kapasiteten en gjennomsnittlig bruker hos oss benytter seg av.

 

 

:p

 

Joda...vi oppfordrer ikke kundene til noe som helst! up.gif

Lenke til kommentar

Vi blir aldri stoppet her i Norge. Har selv kjørt warez server over 2 år uten noen problemer. Selv ISP'en har en egen ulovlig server som de deler ut til sine kunder. Så hva betyr dette? jo at det er ingen fare for at vi blir tatt for å share filmer, musikk osv...

 

Jeg vil også nevne at jeg og min ISP kjører uploads kontant til forskjellige steder i verden. Det er jo vårt eget ansvar hva vi ønsker å gjøre med linja. ISP'en hjalp også meg til å sette opp serveren for 2 år siden.

Lenke til kommentar

WORKAROUND: (og bli rik i samme slangen)

 

Ifølge norsk åndsverk-lov (inntil politikere selger også den til EU) har du rett til å lage kopier til eget bruk (spesielt av dine egene CD'er)

 

1: Ripp ALT av CD'er du eier til maskinen (kjøp gjerne noen 1000 på bruktsjappe)

2: vent til RIAA eventuelt infiserer samlingen

3: saksøk dem for sabotasje og den summen det koster å få et konsulent-selskap til å gjenoppbygge samlingen din.

 

hvis ikke norske domstoler er kjøpt og betalt - skulle dette funke fint

Lenke til kommentar
WORKAROUND:  (og bli rik i samme slangen)

 

Ifølge norsk åndsverk-lov (inntil politikere selger også den til EU) har du rett til å lage kopier til eget bruk (spesielt av dine egene CD'er)

 

1: Ripp ALT av CD'er du eier til maskinen (kjøp gjerne noen 1000 på bruktsjappe)

2: vent til RIAA eventuelt infiserer samlingen

3: saksøk dem for sabotasje og den summen det koster å få et konsulent-selskap til å gjenoppbygge samlingen din.

 

hvis ikke norske domstoler er kjøpt og betalt - skulle dette funke fint

god ide gitt... noen tips om hvor jeg kan finne en billig sjappe med MAAAAAAAAAAAASE gamle brukte cd'er i mjøs-området? :p (sitter som en annen gærning og ripper... :D cd'er som jeg har selvsagt... og det er en del det... 8) )

Lenke til kommentar
Vil bare hennvise til min ISP som...tja...kanskje får tråden klippet?

 

Hvor stor kapasitet får du?

Du får tildelt en kapasitet på 10GB/30 dager. Hvis du har brukt mer en 10GB siste 30 dager så vil hastighet bli satt ned til 64Kb/s, noe som tilsvarer standard ISDN. Nå skal det sies at 10 GB kapasitet til sammenligning tilsvarer 2000 mp3-filer, 5 millioner eposter, 200 000 websider eller ubegrenset med chatting. Dette ligger lagt over den kapasiteten en gjennomsnittlig bruker hos oss benytter seg av.

 

 

:p

 

Joda...vi oppfordrer ikke kundene til noe som helst! up.gif

bare en ting... en vanlig webside ligger vel på over 52,4kb? hvis det er riktig, hvorfor sier både telenor og B|Reals isp at det er det da...?


10gb=10240mb=10485760kb

10485760kb/20.0000sider=52,4288 kb/sider

1gb=1024mb=1048576kb

1048576kb/20000sider=52,4288kb/sider

telenor sier at 1gb skal holde til 20.000 sider, men hvis en vanlig webside inneholder mer enn 52,4kb så lyver de litt... kan dette være en grunn til å si opp et abonement? :D si jada, vær så snill... :D bare MÅ bli kvitt dette dritt abonementet uten at det vil koste mer enn 1k innen det neste året...

Lenke til kommentar
Tror ikke RIAA, FBI eller politiet/økokrim gidder bruke så mye ressurser på å fakke en tenåring som sitter og laster ned filmer. De konsentrerer seg heller om folkene som gjør dette tilgjengelig.

om ikke myndighetene bryr seg så er det andre som gjør det... les dette og dette

 

Joa, det er unntak :-?

 

Og forresten... kazaa suger :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...