Gå til innhold

Sony DCR-DVD92E kabel til pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hva slags kabel jeg må ha for å få koblet videokameraet til en pc (enten usb/firewire)? Syns utgangen på videokamerate er noe rar....?? :(

Det er vanligvis 4-pins firewire på videokamera.

9270686[/snapback]

 

 

Ja, men på dette kameraet er det en nesten rund utgang...? Funker ikke med firewire...

 

Håper noen kan hjelpe meg!! :blush:

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe at den runde utgangen er S-video, men det hadde hjulpet veldig om du hadde postet et bilde av den.

9270933[/snapback]

 

Her er et bildet av hvordan utgangen ser ut...litt dårlig bildet men... :dontgetit:

 

Noen som vet hva slags kabel jeg trenger? Trenger en kabel som den til venstre, bare med en usb i andre enden...

post-127587-1187018950_thumb.jpg

Endret av CualS
Lenke til kommentar

Det er verken USB eller Firewire, det er A/V utgangen, det er der du kobler til den kabelen med de tre kompositt pluggene og s-video pluggen.

 

Har du sjekket under andre "luker" for å se om du finner en Firewire kontakt? Du kan nemlig ikke bruke USB, og om det hadde vært mulig så hadde det ikke hvert noe bra alternativ.

 

EDIT: bare glem det nederste jeg sa, det om USB vs firewire, så at du hadde et DVD kamera, da er det det samme hvilken av de to du bruker, men jeg vil tro at det er USB.

Endret av ThorU
Lenke til kommentar
Går det ikke an å velge hva du vil spille inn da? Jeg syns at DVD-kameraer er ubrukelige, men skal ikke begynne med det. Hvilket program bruker du? Går det ikke an å velge hvor mye du vil capture?

9271481[/snapback]

 

 

Bruker Pinnacle Studio, og den finner bare en fil på dvd-platen...som varer i 30 min...

 

Skulle hatt en program som gjorde om den ene filen til flere småfiler...?! :dontgetit:

Lenke til kommentar

DVD-kameraer har vel normalt ikke FW-kontakt, bare USB for overføring av stillbilder fra kort? Siden du har DVD-kamera, må du kanskje 'Finalize' DVD-platen i kamera, og så legge den i PC og kopiere VOB-filen(e) til harddisk. (VOB er MPG2-filer). Så må du, for å redigere i Pinnacle, gi VOB-filene nytt 'etternavn', -.MPG i stedet for -.VOB. --- Viser din PC ikke filetternavn (filtype), må du gå til Kontrollpanel, velge Mappealternativer, klikke fanen Vis og ta bort haken ved Skjul filetternavn for kjente filtyper. Dermed skulle det gå bra, det gikk iallefall greit for meg ved et eksperiment.

Lenke til kommentar
DVD-kameraer har vel normalt ikke FW-kontakt, bare USB for overføring av stillbilder fra kort? Siden du har DVD-kamera, må du kanskje 'Finalize' DVD-platen i kamera, og så legge den i PC og kopiere VOB-filen(e) til harddisk. (VOB er MPG2-filer). Så må du, for å redigere i Pinnacle, gi VOB-filene nytt 'etternavn', -.MPG i stedet for -.VOB.  ---  Viser din PC ikke filetternavn (filtype), må du gå til  Kontrollpanel, velge Mappealternativer, klikke fanen Vis og ta bort haken ved Skjul filetternavn for kjente filtyper. Dermed skulle det gå bra, det gikk iallefall greit for meg ved et eksperiment.

9273729[/snapback]

 

 

Høres fornuftig ut :) Skal prøve det i kveld!!

Lenke til kommentar
DVD-kameraer har vel normalt ikke FW-kontakt, bare USB for overføring av stillbilder fra kort? Siden du har DVD-kamera, må du kanskje 'Finalize' DVD-platen i kamera, og så legge den i PC og kopiere VOB-filen(e) til harddisk. (VOB er MPG2-filer). Så må du, for å redigere i Pinnacle, gi VOB-filene nytt 'etternavn', -.MPG i stedet for -.VOB.  ---  Viser din PC ikke filetternavn (filtype), må du gå til  Kontrollpanel, velge Mappealternativer, klikke fanen Vis og ta bort haken ved Skjul filetternavn for kjente filtyper. Dermed skulle det gå bra, det gikk iallefall greit for meg ved et eksperiment.

9273729[/snapback]

 

Ja, det er sant, det er jo faktisk så komplisert med DVD kamera, hadde glemt det.. :blush:

Lenke til kommentar

Og NOK en gang hører vi om problemer med DVD kamera i forbindelse med redigering. Det er også den eneste typen kamera som kundene der jeg jobber har problemer med når det gjelder redigering også (alle som klager, er de som har kjøpt kamera på en eller annen el-kjede og ikke blitt advart mot dette).

 

Håper folk leser litt på forum før de kjøper kamera, eller faktisk kjøper i en fotobutikk der de har litt peiling (og ikke på Elkjøp/Expert eller lignende) slik at de faktisk skjønner at det er mini-DV som fortsatt gjelder, og ikke DVD eller harddisk... ihvertfall hvis man skal redigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...