John Keats Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Vet ikke om dette er rette sted for å poste det, men hørtes logisk ut. Jeg har satt opp en FTP-server på en maskin jeg har hjemme. Har åpnet port 21 i routeren og konfigurert serveren slik det står i en guide jeg fant. Alikevel går det møkktregt ( les: 20kbps ) når noen skal laste ned filer fra meg. Noen som har peiling på hvorfor det går så tregt? er det linja det står på? Har Telenor ADSL med 1024/256 Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det er nok inetnettlinja som er for tregt ja, med 256kbit vill det gi maks 32KB/s Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hvorfor er det slik egentlig? Skulle da tro man kunne få en del mer en det? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Telenor oppgir hastigheten i kilobits, mens ftp klienter som oftst viser kilobytes. 1 Byte = 8bit, så må dele hastigheten Telenor oppgir på 8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå