Marius88 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nå har jeg endelig fått handlet inn en HDTV. Valget falt på LG 32LB2R. Jeg har ingen tidligere erfaringer med HD og alt dette, så lurer derfor på hva jeg skal velge av oppløsning. Mener jeg leste at når man ser på Blu-Ray film bør jeg velge 1080i, mens når jeg skal spille bør jeg velge 720p. Er det korrekt? Bruker selvsagt HDMI-kabel. En annen ting er om det er normalt at det blir endel støy i bildet når man spiller av film, spesielt i mørke områder. Ser liksom ut, rett og slett rart ut. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Mulig det hadde vert en ide og sett litt på hva HDTV er. Før en handlet http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1640786.ece http://www.forskning.no/Artikler/2005/sept...r/1126692480.88 http://no.wikipedia.org/wiki/HDTV http://www.hardware.no/guider/skjerm/hdtv-guide/8239 Har selv en slik Toshiba 42WL67ZG Full HD Ready Oppløsning: 1920x1080 piksler Endret 13. august 2007 av JollyRoger57 Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Det var vel ikke akkurat et konstruktivt svar.. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det var vel ikke akkurat et konstruktivt svar.. 9271176[/snapback] Tja nå hadde ikke jeg noen spesiell interesse av å leste testen på det apparatet. Men jeg gjorde det. Og du bør vell få svar på de fleste spørsmålene dine der..... + muligens, bruksanvisningen til apparatet. Når det gjelder HDTV, og HVA det er, kan vell de andre linkene gi deg litt mere "kjøtt på beinet" Mange som "tror" HD er HD Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hvis det er jeg som tuller nå, så får du ha meg unnskyldt, men jeg tror du misforsto spørsmålet. Skrev kanskje på en litt dum måte, men uansett. Ettersom min TV ikke støtter 1080p, og Blu-Ray film er 1080p og samtidig PS3 ikke kjører Blu-Ray til 720p(så vidt jeg har forstått) så må man velge 1080i når man skal se film om man ikke ønsker at bildet nedskaleres til fattige 576p. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) LB2R, er ein god nok LCD tv - men til film og spelbruk burde du kansje vald ein Plasma. Forøvrig er det noko med PS3 si skalering som gjer at den ikkje spelar av Blu-ray i 720p (veit ikkje om dette er fiksa). Kvalitet på film varierar og. Eg er meir ein HD DVD mann, og har lagt merke til at bilete kvalitet varierar der òg. F.eks filmen 300 slit med mykje biletestøy (mest i br utgåva - jau, har tatt blindtest.) - derimot, når eg såg Shooter, på HD DVD - blei eg heilt sjokkert. Eit heilt utruleg bilete. Har sjølv ein LG 42LC41 LCD. Knakande nøgd. TVen din er ein fleksibel sak, og er god på det meste. Men om du berre gjekk for spel og film ville eg vald Plasma. Jobbar sjølv på Elkjøp stormarked, og har seld mykje LG tvar. Håpar dette svaret hjalp litt. Endret 13. august 2007 av dark by design Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hmm, nå testa jeg litt mtp på Blu-Ray oppløsning. Hvis jeg velger automatisk på oppløsningsinnstillingen på PS3 står det at filmen blir vist i 1080i, men hvis jeg velger Brukerdefinert og unchecker 1080i, slik at 576p og 720p er de eneste som er igjen, forteller TV'n meg at den viser i 720p. Trodde det var et problem med dette, men det er vel fikset da? Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kvalitet på film varierar og. Eg er meir ein HD DVD mann, og har lagt merke til at bilete kvalitet varierar der òg. F.eks filmen 300 slit med mykje biletestøy (mest i br utgåva - jau, har tatt blindtest.) - derimot, når eg såg Shooter, på HD DVD - blei eg heilt sjokkert. 9272494[/snapback] Faen, det er det ja? Kjøpte 300 og er litt skuffet over kvaliteten... trodde det var TVen min, men har ikke slik støy når jeg spiller. Det der er jo skikkelig tafatt. Dumt å ha det der på den første store releasen (i mine øyne) på BR. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 720p blu-ray problemet ble fikset en uke etter at Dark by Design solgte ps3'en sin. Trodde LCD var best til konsoll og pc gaming? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Tråden flyttes til tvforumet, dette er helt feil sted å snakke om oppløsning på tv osv . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nå har jeg endelig fått handlet inn en HDTV. Valget falt på LG 32LB2R. Jeg har ingen tidligere erfaringer med HD og alt dette, så lurer derfor på hva jeg skal velge av oppløsning. Mener jeg leste at når man ser på Blu-Ray film bør jeg velge 1080i, mens når jeg skal spille bør jeg velge 720p. Er det korrekt? Bruker selvsagt HDMI-kabel. En annen ting er om det er normalt at det blir endel støy i bildet når man spiller av film, spesielt i mørke områder. Ser liksom ut, rett og slett rart ut. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. 9270497[/snapback] Du skal velge 720p når du kjører blu-ray, ps3 osv. Det er nærmest opptil din tvs oppløsning, og medfører minst skalering. 1080i bør du ikke bruke rett og slett. Ang støy i bildet, om det blir støy i mørke områder (slik at det ser ut som en dårlig divxfilm) ville jeg slått av xd-engine om det står på. Skru ned lysstyrken på skjermen, og opp kontrasten mener jeg gir et godt bilde, skru også ned kontrasten. Ang støy på 300 så er filmen slik med vilje - støy er det MYE av i filmen fordi filmskaperne ville ha det slik, det var sånn på kino og. Ang støy, så er det slik at om filmen er veldig veldig smooth som the shooter, så mister du skarphet og nyanser i bildet. Smaken er som baken, så noen foretrekker det ene, og noen det andre. Dette er uansett ingen diskusjon rundt vanlig hd, full hd, plasma, lcd, eller blu-ray og hd-dvd. Så hjelp trådstarter nå, ikke blås i hornet deres . Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hehe. Beklager, gikk litt fort i svingene. Blir gjerne litt gira når det er noe jeg må finne ut av Da vet jeg det med Blu-Ray og oppløsning. Altså er det null komma niks vits for meg å la 1080i være checked i innstillingene, ikke sant? En annen ting, er det litt ymse kvalitet på Blu-Ray filmene? Har hittil kjøpt Rocky I og Rocky Balboa, men syns at det spesielt på mørke plasser blir veldig rart, snålt, vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er ymse kvalitet på blurayfilmene ja. Slik er det alltid i begynnelsen. Let rundt på avforum.no for å se hva folk anbefaler av filmer med god kvalitet . Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Så er det meg som alltid finner noe nytt å lure på da.. Er ikke 60hz det som brukes i Amerika, og 50hz her? Men min kjører på 60. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ps3'en din sender 60hz ut . Dette er å foretrekke framfor 50hz. Når du ser på vanlig tv vil tven din kjøre på 50hz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå