kaffebryggare Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Jeg føler at jeg har for mye diskant i mitt stereoanlegg. Jeg har fire høyttalere på 2x 100w og 2x 150w. Noen som har forslag for å forminske diskanten/Forbedre bassen?? Endret 4. mars 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kommer jo helt an på, du kan jo skru ned diskanten på tonekontrollen, men hvis dette er noen billige høyttalere, så kan det jo være diskanten bare ikke er bedre. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Skru ut diskanten å koble på en motstand i serie med elementet. Motstander får du hos Eltek. Prøv noen verdier mellom 2,7-5,6 ohm f.eks. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nå har effekten høytalerne er oppgitt til, overhode ingenting med hvordan de lyder. Hvis du har tonekontroller på forsterkeren, kan du som "Lefse" sier skru ned diskanten. Ellers kan du prøve deg fram med plasseringen av høytalerne i rommet. Hvis du plasserer høytalern i et hjørne får du mere bass. ?? OK, du har tydeligvis null peiling på elektronikk. Da blir det kansje litt vanskelig å sette inn motstandere (resistorer) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hadde vært lettere hvis vi hadde fått info om anlegget. ant watt høyttalerene takler er egentlig ganske uinteressant. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hadde vært lettere hvis vi hadde fått info om anlegget.ant watt høyttalerene takler er egentlig ganske uinteressant. <{POST_SNAPBACK}> Bilder av høyttalerene og stereo'n her Jeg har ikke sånn tonekontroll på bryteren. Og, ikke si at jeg er fattig og uproff, for det vet jeg... JEG ER JO BARE 12! Tipper at mange fikk seg en støkk når de fikk se bildene.. EDIT: Fixa linken. Endret 4. mars 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har du kobla flere høyttalere til samme utgang på forsterkeren? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Har du kobla flere høyttalere til samme utgang på forsterkeren? 9282914[/snapback] 3 på den ene 2 på den andre. Er ikke det lurt?? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Kort svar: Nei. 9283643[/snapback] ok, har noen en god grunn?? Og, åssen skal jeg da kunne koble flere høyttalere til stereoen?? Endret 15. august 2007 av Bennythen00b Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan du noe om impedanskurver og asymmetri i kretsene? Én utgang betyr ganske enkelt én høyttaler, og hvis stereo bør det være to like høyttalere, én på hver utgang. For å koble til flere høyttalere må du investere i en surroundforsterker som klarer dette. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Kan du noe om impedanskurver og asymmetri i kretsene? Én utgang betyr ganske enkelt én høyttaler, og hvis stereo bør det være to like høyttalere, én på hver utgang. For å koble til flere høyttalere må du investere i en surroundforsterker som klarer dette. 9283681[/snapback] POKKER!! Jeg har ikke råd.. Da får jeg vel bare pakke sammen og selge høyttalerene. Noen som trenger 2 jamo høyttalere på 100w hver?? Nei, jeg avslutter tråden her. Endret 15. august 2007 av Bennythen00b Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Men du har råd til å gjøre anlegget ditt den tjenesten å koble fra 3 av dine 5 høyttalere, ellers har du fort et defekt anlegg. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Men du har råd til å gjøre anlegget ditt den tjenesten å koble fra 3 av dine 5 høyttalere, ellers har du fort et defekt anlegg. 9283692[/snapback] Anlegget HAR allerede klaget Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Kjøpte en DIGG 10" subwoofer nå i Feb.!!!! Er ikke no' problem med diskanten lengre!! Stereo'n, som jeg fikk av fattern, har tonekontroll og alt!! Spiller noe så sykt i forhold til før!! Legger ved link til den nye og gamle stereo'n her. Btw. Blir 13 den 16 mars, blir herlig å bli "tenåring" og å begynne på ungdomsskolen.... Endret 4. mars 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Gled deg, ungdomsskolen er det bedre enn barneskolen og videregående spør du meg. Det var hvertfall da jeg trivdes best på skolen, masse gode minner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå