Firesky Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Noen som har peil på om det går ann å enkelt bare fjerne gnome og installere en annen window manager via apt? eventuelt om noen hadde litt erfaring med det. Jeg begynner å bli litt lei av gnome, og jeg er ikke noe spesielt fan av KDE, XFCE har jeg ikke testa ut så mye. Men hvertfall, så har jeg lyst til å utforske forskjellige WM'er og tenkte jeg litt på om jeg skulle teste ut Enlightenment eller fvwm, og ser dem ligger i apt. Det jeg er mest intresert i er en WM som er enkel og tweeke og få pent utsende på. ser litt frem til Fluxbuntu kommer gleder meg til å teste. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Enkel å tweeke og pent utseende... Hva er "enkel" ? Ellers er det bare å legge inn flubox, for deretter å velge en annen session når du logger inn. Trykk F10 når du skal skrive inn brukernavn i GDM, så får du velge en annen session enn Gnome. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Tja, hvordan skal man definere enkel... så lenge jeg slipper å programmere en selv er ikke så ille om jeg må lese litt. Jeg sitter å leser litt om det, å er litt usikker på forskjellen mellom desktop manager og window manager, noen som har en kjapp definisjon på de 2? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Desktop_environment http://en.wikipedia.org/wiki/X_window_manager Tipper Fluxbox gir deg det du er ute etter. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Så hvis jeg har forstått det riktig så er DE en kombinasjon mellom WM, filbehandler, og themes, jeg tror jeg har fått klarheter i det da ja Lenke til kommentar
comicz Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det stemmer. Gnome bruker Metacity som WM og Nautilus som filhåndterer. I tillegg kommer gnome-panelene... Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Jeg tror jeg har bestemt meg, jeg skal hjem å legge inn Enlightenment Skal teste ut flere etterhvert, men tar Enlightenment i første omgang. *glede seg* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå