siggii Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Har kjøpt meg motorsykkel, og med den fulgte det med en såkalt "snakkende alarm". Jeg går utifra at den er bevegelsesfølsom, for den begynner å pipe når man dytter borti sykkelen. Den er fin den, men den var ikke helt kobla på og han jeg kjøpte den av visste ikke hvor brukerhåndboka til alarmen var. Derfor prøde jeg å koble den, og det gikk forsåvidt helt greit. Nå virker alarmen sånn passe. Jeg får skrudd den på og av, og den piper når den skal og slutter å pipe når den skal. Men selv om den virker så er det fortsatt mange ledninger som ikke er kobla på, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal koble dem på. Jeg har kobla to ledninger på + og - på batteriet, og kobla sammen "boksen" og høyttaleren. Men det er 6 ledninger jeg ikke har satt på enda. Jeg anntar at det har noe med blinking å gjøre, slik at blinklysa og alt det blinker når jeg skrur den på og av, samt når alarmen går. Det er 2 gule ledninger, en blå, en grå, en rosa og en oransje som gjennstår. Er det noen som har anelse på hvor disse skal? Jeg vet ikke hvilket merke den er en gang, for det står ikke på. Hvis noen vet hvor man kan få kjøpt slikt hadde det også hjulpet, for det ligger sikkert bruksannvisninger på nett. Jeg må bare finne dem.. Sammtidig er det også to knapper på fjernkontrollen jeg ikke vet helt jeg er til. Det er en med bilde av et lyn og en med høyttaler med strek over(mute?)... Jeg har lagt ved bilder av systemet. På bildet med alt er det som hører til den hvite og lilla høyttakeren, kontrollen og selve systemet i den sorte boksen som er like under kontrollen. Håper noen kan hjelpe. Endret 13. august 2007 av siggii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå