Wubbable Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Du dør ikke av å bli kvelt. Og hvordan du vil takle det får du finne ut av selv. 9281968[/snapback] Da blir jeg teknisk sett ikke kvelt... Som å si at jeg ler meg i hjel... Hvis jeg ikke dør, så ler jeg meg ikke i hjel Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Interessant. Visste faktisk ikke om dette.. har aldri opplevd det, hvertfall ikke som jeg kan huske. Ikke håper jeg at jeg kommer til å oppleve det heller. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Åja, så du synes livet ditt blir bedre ved at du opplever en fryktelig opplevelse? 9281916[/snapback] Hvis den er ekte dør jeg av å bli kvelt... Er den ikke ekte, overlever jeg, og driter i det 9281926[/snapback] tøffing... men, dette høres spennende ut.. har bare drømt mens jeg sov.. dette ned fra fjellet og brå våkne.. men har hatt noen drømmer der jeg kan på en måte styre det jeg gjør selv.. altså jeg er våken men alikevel sover jeg.. kanskje det er noe ala den gamle heksa ? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Nåja... Nå vet jeg jo hvorfor dette skjer, så NÅR det skjer, kommer jeg til å vite grunnen... <3 Lucid Dreaming ^^ Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 <3 Lucid Dreaming ^^ 9282057[/snapback] :wub: Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Dette har jeg opplevd siden jeg var liten. Nylig har opplevde jeg det mens jeg overnattet hos en venn, og da var det akkurat som om han lo rett opp i øret mitt. Så kom det mange stemmer rundt omkring, og jeg kunne ikke bevege meg. Det er det jævligste som finnes, ca. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Da blir jeg teknisk sett ikke kvelt... Som å si at jeg ler meg i hjel... Hvis jeg ikke dør, så ler jeg meg ikke i hjel 9281980[/snapback] Det er da ingen her i tråden som har påstått at du faktisk blir kvelt, bare at du innbiller deg det. Prøver du å misforstå? Eller er det jeg som ikke skjønner noe som helst? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Åja, ok... Leste ikke det Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Åja, ok... Leste ikke det 9282170[/snapback] Håper du lærte noe da, les før du poster neste gang. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kan legge til at det er fra hun gamle dama ordet mareritt kommer fra. "ridd av mara". Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan legge til at det er fra hun gamle dama ordet mareritt kommer fra. "ridd av mara". 9282242[/snapback] Freaky... hva med "Nightmare"? Heter hun Mare på engelsk?? Lenke til kommentar
edds Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er det mulig. Jeg måtte selvfølgelig lese denne tråden rett før jeg skal legge meg! Legg alt i spoiler med kraftige advarsler takk! Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 I hvilken alder er det vanligst å oppleve dette? Ble litt skeptisk til å legge meg nå.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan godt være at jeg er for trøtt til å oppfatte det men hva er forskjellen på dette og mareritt? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 I hvilken alder er det vanligst å oppleve dette? Ble litt skeptisk til å legge meg nå.. 9282329[/snapback] Jeg begynte vel i 7-8-års alderen, og i en alder av nesten 17 år opplever jeg det fortsatt. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Å hjelpe meg! fy flate.. .slikt som dette får meg til å tenke på at det er mer mellom himmel og jord vi vet om Mamma<3... Endret 15. august 2007 av Hansenx Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Kan legge til at det er fra hun gamle dama ordet mareritt kommer fra. "ridd av mara". 9282242[/snapback] Nettopp! Ei mare er en ond "ånd" eller et vesen som kommer og setter seg på folk som sover. Dette skriver Snorre Sturlason i begynnelsen av Heimskringla: "...da ble han søvntung og la seg til å sove, men han hadde ikke sovet lenge før han ropte opp og sa at mara tråkket ham, folk kom til og ville hjelpe, men når de tok i ham oppe ved hodet, tråkket hun ham på leggene så de nesten brakk, så tok de ham i føttene, da kvalte hun hodet, så der døde han." Skumle greier, jeg skal sove snart... Her er hovedpersonen ikke paralysert, men det er jo en likhet fordet. Endret 15. august 2007 av Griffar Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Var så redd for å oppleve dette i natt pga det trådstarter sa så jeg svettet ned sengen og hadde høy puls og var redd og fikk nesten ikke noe søvn og klarte ikke ligge i sengen mer til nå. Takk trådstarter Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det har lenge gått en sånn mini-vitenskapsfilm på discovery channel som handler om akkurat dette. Filmen varer kanskje i 10 minutter og forklarer hvordan hjernen lurer folk til å tro at de opplever noe "virkelig uhyggelig" mens de ligger i senga, ute av stand til å røre seg. Jeg har ikke opplevet å bli ridd av mare, men jeg har vært sikker på at det kom masse folk inn i leiligheten min mens jeg "sov". Det var skikkelig spooky. Måtte sjekke at døra virkelig var låst når jeg endelig kom til meg selv. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Å hjelpe meg! fy flate.. .slikt som dette får meg til å tenke på at det er mer mellom himmel og jord vi vet om Mamma<3... 9282650[/snapback] Det finnes jo en naturlig forklaring ... i hvert fall på dette fenomenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg