Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

1 2 3 4

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde søvnparalyse for noen uker siden. Jeg våknet omtrent 1 time etter at jeg sovnet. Klarte ikke å røre på kroppen, bare øynene. Hadde en sterk følelse at noen var i rommet sammen med meg. Jeg kjempet mot kroppen for å klare å reise meg opp for å se. Skikkelig uhyggelig opplevelse. Fikk til slutt reiset meg opp og sett, var heldigvis alene ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<Blablabla skrekk og gru.>

(...)

(...)

Hvis du er en av dem som aldri har hørt om dette før, er risikoen for å oppleve det nå enda sterkere.

9269773[/snapback]

:roll:

Jeg leste ikke noe av det du skrev bortsett fra begynnelsen og slutten, men jeg har lest mye om søvnparalyse og er fullt klar over hva det er for noe. Jeg ser på det som en ypperlig mulighet til å begynne å drømme med full bevissthet. Det er bare å lukke øynene, og få bort angsten.

Lettere sagt enn gjort. :ermm:

Lenke til kommentar

Tja, har aldri prøvd å bevege meg når jeg har akkurat våknet, da jeg er alt for trøtt til det, men må få testet dette!

Det skal sies at når broren min kom inn i rommet mitt for å vekke meg en gang så så det ut som at jeg var helt forskrekket, teppet opp mot nakken, armene tett over duna og øynene helt åpen med en gang når han vekte meg. Jeg var visst helt stiv og så ut som jeg hadde "sett et spøkelse", så det kan godt hende jeg har opplevd det, jeg husker bare ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd dette flere ganger (vet ikke om jeg vil tro at det er søvnparalyse, eller at jeg faktisk så spøkelser).

Først for noen år siden, jeg bodde i kjelleretasjen i et hus. Der opplevde jeg flere ganger at det var en person på soverommet mitt, en som jeg følte var "ond", eller hva du skal kalle det - jeg skreik inni hodet mitt at han skulle komme seg ut, han ville ha meg ut, jeg skreik mer osv..

3. gangen det skjedde tror jeg jeg overbeviste han eller noe, for det var siste gang jeg merka noe til han..og da skreik jeg rimelig høyt (inni meg :p).

Rimelig sykt egentlig..spess når ei venninne av meg som jeg hadde på besøk ei helg lurte på om det spøkte her, fordi hun merka så mye rart der inne..hehe.

Ellers, så har jeg opplevd det i singapore, var på besøk hos ei venn av meg der. Sov på gjesterommet, der våknet jeg eller noe lignende av en gammel skallet mann som gikk forbi senga, og forsvant ved vinduet..jeg klarte ikke røre meg eller noe slikt før lenge etterpå.

Det rare er at når jeg fortalte om "drømmen" til han jeg var hos, fortalte han at kjæresten hans hadde drømt om nøyaktig det samme, noen uker før..:).

Lenke til kommentar

Hvis vi prøver å se bort ifra spøkelsesteorien, hvorfor opplever alle som har søvnparalyse det samme? Hvorfor er det som regel en mann uten ansikt, eller den gamle damen fra helvete? Er det fordi det er det som er de vanligste historiene, og når man leser om det legger det seg bakerst i hodet, og popper fram når man opplever søvnparalyse?

Lenke til kommentar

Alle opplever tydeligvis ikke det samme, det kunne være en UFO eller edderkopp for den saks skyld, han ene fyren så ikke noe, men han hørte en latter.

Vi alle frykter eller har fryktet en ukjent person/ting som lever i huset, en liten unge som bor i kjelleren og ser på deg når du går forbi og slike ting, det er ekkelt, men vi vet at det ikke er noe der. Sikkert derfor så mange tenker på det skumle som "bor" i huset sitt når de plutselig ikke kan bevege seg.

Lenke til kommentar

Har skjedd en gang med meg som jeg husker godt.

Våkna og kjente den stygge ekle følelsen av å ikke kunne bevege seg. Men ikke noe annet, ikke noen skumle damer eller lignende. Men jeg lå slik en liten stund og ble skikkelig redd av at jeg ikke kunne bevege meg. Ca. halvveis inn i det tissa jeg på meg.

Fikk til slutt "dratt" meg ut av det da. Var litt spennende egentlig, ikke så mye skummelt ved det. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...