Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

1 2 3 4


834HF42F242

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg har opplevd det flere ganger, og ja. Det er ekkelt.

 

Sist gang for et par netter siden. Det var mørkt i rommet, stemningen ble plutselig en helt annen. Jeg kjente at det kom en skikkelse inn på rommet mitt og sa noe til meg, jeg husker ikke helt hva det var, men jeg ville ikke høre det hvertfall.

Plutselig følte jeg sinne og hat i kroppen, jeg gikk bort til speilet og tenkte at nå kommer alt til å bli et helvete. Jeg følte ingenting! Stod bare og smilte i speilet, og jeg husker aniktet mitt var helt annerledes. Akkurat som jeg hadde vært død i mange år.

Så bråvåknet jeg av at jeg satt i senga mi og jagde bort denne "skyggen". DET var ekkelt det.

 

Hadde en lignende drøm på hyttetur med noen kompiser. Husker heller ikke da hva som ble sagt, men jeg husker hva jeg svarte... Og det skremmer meg.

Tror det var noen drapstrusler eller noe. Jeg satte meg opp i senga, smilte som jeg gjorde i den første historien og tenkte at nå skal jeg hevne meg over kompisen min. Ta knekken på ham. Men så våkna jeg igjen! Det var sykt. Fikk skikkelig hetta! Men jeg våkner veldig lett, så jeg hadde aldri klart å drepe noen i søvne :p Har ikke prøvd hvertfall. Men bare tankene skremmer meg. Det er jo i drømmene det skjer.

 

Men heldigvis skjer dette så sjeldent.

Lenke til kommentar

Hadde dette to ganger, vet ikke om det var akkurat dette da.

Det var midt på natta jeg plutselig blei våken.

Jeg kunne ikke åpne øynene jeg prøvde og prøvde men kunne ikke gjøre det!

Jeg kunne bevege alle muskler men ikke øynene.

 

Det samme skjedde noen måneder etterpå :ermm:

Noen som har hatt dette før?

 

 

 

- R

Lenke til kommentar
Hadde dette to ganger, vet ikke om det var akkurat dette da.

Det var midt på natta jeg plutselig blei våken.

Jeg kunne ikke åpne øynene jeg prøvde og prøvde men kunne ikke gjøre det!

Jeg kunne bevege alle muskler men ikke øynene.

 

Det samme skjedde noen måneder etterpå :ermm:

Noen som har hatt dette før?

 

 

 

- R

9577419[/snapback]

 

Jepp, og det er akkurat det denne tråden dreier seg om ;)

Lenke til kommentar

Har opplevd og å være urørelig, men jeg har heldigvis aldri sett noen heks eller andre skikkelser! Og har opplevd mange typiske slike ting, men jeg kan aldri huske att det har vært ekkelt på noen måte, kanskje litt skremmende, men mest fordi jeg føler jeg ikke har kontroll! Og det folk nevner om å drømme å styre har jeg og hatt mange ganger, men det har vært lite av de siste årene, men når jeg var yngre hadde jeg det veldig mye!

 

Men det jeg lurer på er hvorfor dette skjer? Og hva er det som gjør at folk opplever den "samme damen"? Det er litt uforklarlig for meg selv etter å ha lest denne tråden! For meg blir dette noe mellom himmel og jord som vi ikke kan forklare helt! Men jeg finner det her bare spennende :)

Men jeg er veldig intressert i slike fenomener, visst jeg kan kalle det fenomen!

Lenke til kommentar

Skjedde stadig vekk med meg dette, spesielt når jeg var eldre tenåring.

 

Hos meg så får jeg en intens følelse av at noen er etter meg, eller at jeg må flykte på et vis. Jeg har en følelse av at jeg klarer å røre meg, men veeeeldig sakte. Typisk er følelsen at jeg snegler meg over gulvet mot døra, kjemper mot hver muskel i kroppen, mens jeg har en sterkere følelse av frykt enn jeg har hatt noen gang i det "virkelige" liv.

 

Vanligvis våkner jeg akkurat før jeg når "objektivet", det kan være døra til soverommet, eller også døra inn til foreldrene når jeg var liten.

 

Det jeg husker best er den utrolig sterke følelsen av at dette faktisk skjedde, altså at jeg krøp over kjøkkengulvet i sneglefart på flukt fra noe fryktelig et sted bak meg, mye mye sterkere enn i vanlige drømmer.

 

Ganske spesielt fenomen dette her. Tror jeg hadde fått hjerteattakk hadde jeg blitt "bråvekt" i en slik tilstand.

Lenke til kommentar
Hender jeg "våkner" midt inni en drøm og faktisk kan styre meg selv inni drømmen. Er 100% bevisst og vet at jeg drømmer. Pleier å våkne på ordentlig etter ganske kort tid da.

Er vel ikke akkkurat søvnparalyse men

9589508[/snapback]

Det har eg óg, eg treng berre å åpne augo og så kan eg ikkje gå tilbake til drøymen igjen.

Lenke til kommentar
Dette har skjedd med meg engang, husker det godt.. :|

 

Husker at jeg ''våknet'' og ikke kunne røre meg. Hørte lyder under senga fikk helt panikk. Så kom det et par hender opp fra senga og grep meg rundt armen og rev meg under, så våknet jeg.. :O

9595491[/snapback]

 

 

Kan dette egentlig være opphavet til barns monster under senga innbildning?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...