Strikah- Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg nytt hovedkort, cpu, skjermkort, minne og strømforsyning. Når jeg starter maskina kommer det ett pip, så tar det ca. 10 sekunder før den henger seg helt i POST skjermen, skrur seg ikke av.. bare henger. Har testa alt jeg kan (Bytte på minne brikker, porter, sjekka ordentlig om cpu'n sitter fast, om vifter fungerer, tatt ut batteriet ei stund etc.) Kan det rett og slett være en defekt del? Dette er delene: Asus P5N-E SLI Corsair TWIN2X 5400 DDR2 XFX GeForce 8600GT 620M 256MB Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775 NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W Det er helt likt de fleste av delene av en komplett pc komplett.no reklamerer for på forsiden sin Håper noen kan hjelpe! Endret 13. august 2007 av Strikah- Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er hovedkortet quad-cpu-klart? Står sikkert på esken eller noe. Har du tatt ut en minnebrikke og startet med bare én? Kunne høres ut som et cpu-problem, så det er mulig at den ikke er kompatibel med quad.. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 ja, det er kompatibelt Lenke til kommentar
Strikah- Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Jepp, er kompitabelt. Og ja, jeg har prøvd å bare kjøre med en minnebrikke. Lenke til kommentar
Odie Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Minnefeil er det første jeg tenkte på. Har selv opplevd at kilden til minnefeil lå i hovedkortet og ikke fra selve ram brikka. La MemTest86+ kjøre et par timer og se resultatet Lenke til kommentar
Hedgehog1337 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 MIn er sånn den også! kjøpte helt ny pc. Kanskje ikke de samme delene som deg, men hos meg så fant jeg ut at det var den gamle dvdromen som gjorde at det frøs fast =S Så jeg bruker ikkeno dvdrom nå skal sende inn hele maskinen til reparasjon idag. Orker ikke alle feilene osv. sata hd`en vil ikke starte heller. jaja, er meninga at sånt skal skje visstnok =/ Lenke til kommentar
Strikah- Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 (endret) MIn er sånn den også! kjøpte helt ny pc. Kanskje ikke de samme delene som deg, men hos meg så fant jeg ut at det var den gamle dvdromen som gjorde at det frøs fast =S Så jeg bruker ikkeno dvdrom nå skal sende inn hele maskinen til reparasjon idag. Orker ikke alle feilene osv. sata hd`en vil ikke starte heller. jaja, er meninga at sånt skal skje visstnok =/ 9269750[/snapback] Har prøvd uten DVD-rom. Uten disk også, samme sak hele tiden! Endret 13. august 2007 av Strikah- Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Dett er som regel strøm til minne. Står på auto(1.85v) Dette må du prøve og skfite til si 2.0v Så prøve og save f10 fort. En minnebrikke i,prøv i alle slot noen brikker og slot kan være enklere og få til og boote en andre. Den kan godt fryse en 20-30ganger,før du greier og få satt volt til minnet. Prøv dette. Husk det er sjelden det er feil på hovedkort. Asus er klar over dette,det er tilogmed laget en egen minne brikker som booter lett. For mere boot tips se my 680i(sign) 680i kan være mye verre til og få bootet en 650i. Endret 13. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Et skudd i mørket..du er sikker på at ikke en "spacer" bak hovedkortet stikker opp på feil plass ?(du får neppe kjørt memtest når det går i stå ettet 10 sek.) Lenke til kommentar
Strikah- Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Et skudd i mørket..du er sikker på at ikke en "spacer" bak hovedkortet stikker opp på feil plass ?(du får neppe kjørt memtest når det går i stå ettet 10 sek.) 9269945[/snapback] Litt usikker på hva du mener med "spacer" Og nei, er umulig å få kjørt memtest. Lenke til kommentar
Strikah- Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Dett er som regel strøm til minne.Står på auto(1.85v) Dette må du prøve og skfite til si 2.0v Så prøve og save f10 fort. En minnebrikke i,prøv i alle slot noen brikker og slot kan være enklere og få til og boote en andre. Den kan godt fryse en 20-30ganger,før du greier og få satt volt til minnet. Prøv dette. Husk det er sjelden det er feil på hovedkort. Asus er klar over dette,det er tilogmed laget en egen minne brikker som booter lett. For mere boot tips se my 680i(sign) 680i kan være mye verre til og få bootet en 650i. 9269928[/snapback] Takk for tipset, men har prøvd å komme inn i bios menyen evig mange ganger, fryser for fort.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Har du en brikke i Prøv bruk slot lengst fra cpu. Gå ikke prøve andre brikke. Hvor lenge går det før det fryser? Endret 13. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 "spacer" er det som ligger mellom hovedkort og kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå