Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aksesspunkt for miljø med mange nett

Anbefalte innlegg

På jobben har vi det siste halvåret kjørt en DWL-G700AP. Det har fungert greit intill helt nylig, da vi ikke lenger for kontakt med aksesspunktet. Det dukker av og til opp i rundt et halvt minutt, før det kobler seg ned igjen.

Fikk kjørt litt WLAN-scan, og det viser seg at det er veldig mange WLAN rundt på huset, hvor av flere av dem også bruker samme frekvens. Prøvde også å sette vårt eget til en ledig frekvens, men uten hell.

Har også prøvd å bytte ut aksesspunktet (med tilsvarende modell) uten at det har hjulpet. Det fungerer derimot helt fint om man kobler det opp et annet sted i bygget.

Til slutt prøvde jeg å flytte rundt på det inne hos oss, men da heller ikke det hjelper lurer jeg rett og slett på om vi bør finne et nytt aksesspunkt.

Hva er det da man bør gå for? Ser D-Link 655 får mye skryt, men den ser ikke ut til å ha bridging-funksjonalitet.

Skulle gjerne ha byttet den ut med vår eksisterende router (DI-784), men den må da stå bakerst på maskinrommet, og der slipper iallefall ikke signalene fra DI-784 ut...

Til slutt - er det evt noen andre ting som kan feilsøkes eller justeres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du kan gjøre er og kjøpe 655, skru av DHCP og putte kabeln fra dhcp server i en av lan portene.  :)

9269829[/snapback]

Morro. Men må jeg da sette gateway manuelt på alle klientene?

9269953[/snapback]

Nei, da blir DHCP serveren på det kablede nettet brukt om dere har det.

Lenke til kommentar
Om problemet er at 2,4 ghz båndet hos dere er stappfult kan dere jo vurdere 802.11a i 5 ghz båndet. Dere kan eventuelt kjøpe AP med begge båndene.

9270012[/snapback]

Da vi hele tiden har kunder innom med ymse laptoper, pdaer og duppeditter trenger vi bredest mulig støtte. Bla støtter vel ikke eldre Macintosher 11a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...