permo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Leste tidligere i forumet at c730uz ikke kan brukes som webkamera. Ved å gå til http://www.pinetreecomputing.com/camctl_comments.asp kan du laste ned et program for PC- kontroll av ditt c730. Du må først sette kameraet i PC-control- mode (ikke nevnt i Manual) og ved usb-kabel kan nå programmet styre hele kameraet i A/S/M- mode. I programmet kan du velge en modus som sender bilder til Webben og timeelapse kan du stille inn på den frekvens du måtte ønske. Det kan f.eks. være antall eksponeringer eller starttidspunkt og stopptidspunkt (og selvsagt tid mellom hver eksponering). Dette programmet er et must for alle som har c730 og det fungerer helt fabelaktig. Eller mener jeg at c730 er noe av det beste man kan få av digitalkamera i dag og det til en rimelig penge. HP 850 blir amatøraktig i forhold. Mvh Øystein Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Betaversjonen eller vanlig versjon av programmet? ..og hvor setter du kameraet i PC control modus? (som du ikke fant i manualen) Lenke til kommentar
permo Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 :o Slå på kamera og sett det A/S/m- mode. Lukk opp døra til minnekortet og du får melding om åpen dør. Trykk OK- og Quickviewknappen samtidig og hold de inne ca. 3 minutter og du får opp en meny der du kan velge Cameracontrol on/ off- velg off og lukk døra. Nå er kameraet i pc- mode og du kan koble til pcen. Vanligvis vil initialiseringen skje automatisk- hvis ikke velger du kameramodell i dialogboks som da kommer frem. Når det gjelder type programversjon så velger du betaversjonen. Lykke til og gi gjerne tilbakemelding. Øystein Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Bare så synd at jeg må omstarte PC'en hver gang jeg skal koble til kamera (hvis ikke omstarter den av seg selv!). Så det er tungvint Har satt kameraet i PC control mode - er det da i PC control mode alltid eller blir det "vanlig mode" hvis jeg slår av kameraet igjen? Det skal bli gøy å teste dette. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvorfor bruke et dyrt digitalkamera til webcamera? Kjøp et webcamera for ca kr 300,- som kan stå fastmontert. Lenke til kommentar
permo Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg bruker Win Xp og det er ikke nødvendig med noen omstart av PC. For å bruke kamera på vanlig måte må prosedyren med PC- controlmode gjøres på nytt (off). Når jeg skriver c730 som webkamera var det i grunnen bare for å trekke ut et lite element i Camera control- programmet. Jeg er selvsagt enig i at det er et altfor godt og dyrt kamera brukt ensidig til dette. I går satte jeg kameraet opp slik at det tok elapse mot et tre hvor jeg vet det foregår mye rart om vinteren med mange forskjellige fugler. Det som er kluet med Cameracontrol er at du kan be programmet om å slette hvert bilde etter nedlasting til pc og dermed vil aldri kortet gå fullt. Dette er bare en liten del av mulighetene. Prøv og bli vis! Øystein Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg bruker Win Xp og det er ikke nødvendig med noen omstart av PC. Idet jeg plugger USB-kontakten i kameraet og slår det på, omstarter PC'en... Men hvis PC'en nettopp har vært omstartet fra før, skjer det ikke. Hvis jeg så kobler til kameraet uten problemer, laster ned bilder, kobler fra kameraet og tar nye bilder, får jeg trøbbel når jeg skal koble til igjen. Den omstarter helt av seg selv. Jeg har også WinXP, og jeg har aldri problemer med omstarting i andre situasjoner. Lenke til kommentar
permo Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Dette høres merkelig ut. Jeg har lest meldingen på webstedet til Pinetree og så vidt jeg vet er det ingen der som melder om slike fenomener. Det minner meg faktisk om en driverfeil- du har ingen drivere som XP ikke tolererer??? Du bruker siste betaversjon av Pintree Camera Control? Avinstaller med "Fjern programmer". Gå inn i regedit og fjern alle filler i current user og local machine. (pinetreekatalogen under software). Installer igjen. Lykke til! Øystein Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg bruker betaversjonen. Men dette problemet gjelder altså ikke bare med pinetree, men uansett hvis jeg kobler til kameraet (bare for å laste ned bilder, f.eks.). Har lett etter nye drivere men XP påstår at min er den nyeste (den innebygde driveren i XP). Lenke til kommentar
permo Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Det høres jo besynderlig ut. Kan det være noe med usb- porten/ kabel etc.?? Kanskje du skal prøve en annen usb- port for å se om denne har samme fenomenet? Lykke til! Øystein Lenke til kommentar
permo Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Det høres jo besynderlig ut. Kan det være noe med usb- porten/ kabel etc.?? Kanskje du skal prøve en annen usb- port for å se om denne har samme fenomenet? Lykke til! Øystein Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Idet jeg plugger USB-kontakten i kameraet og slår det på, omstarter PC'en... (...) Den omstarter helt av seg selv. Høres ut som du burde oppdatere bios på hovedkortet. Gjerne legg inn de nyeste chipset driverene også. Jeg er 85% sikker på at det vil løse ditt problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå