Gå til innhold

Bildekritikk - tre bilder


olar0701

Anbefalte innlegg

Bilde 1

 

Har sett mange spennende øyenstikkenbilder. Den eneste (hittil) sjansen jeg har fått, så hadde jeg selvfølgelig ikke makro-objektivet tilgjengelig. Mener likevel at til å være tatt med et 70-200 objektiv så er bildet bra - til tross for at skapningen landet på en parasoll

 

Bilde 2.

Største blender 2.8 er valgt med vilje.

 

Bilde 3.

 

Litt usikker på hva andre måtte mene, men selv liker jeg bildet som er tatt på blender 2.0 800 iso med litt lys fra et takvindu.

 

Tilbakemeldinger - usminkede sådan - tas i mot med takk

post-45747-1187002351_thumb.jpg

post-45747-1187002368_thumb.jpg

post-45747-1187002391_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skikkelig bra macrobilder, men nr var en smule mørkt. Bare litt

 

Nr 2 var det lite å si på, mange flotte farger, og superskarpt.

 

Bilde 3 Var sexy og rolig, fikk en følelse av kos når jeg ser det. Eneste negative er at det var litt mye forstyrrende elementer, men man blir alikevel innledet mot magen/navlen der.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er ikke en kyndig fotokritiker, og opplevde ikke at det var noen forstyrrende elementer i bilde nr. 3. Øyet mitt ble "dratt" direkte til kroppen ...? Vel, shame on me. det kan jo være at jeg ganske enkelt er blitt en gammel gris ... :p

Lenke til kommentar
Jeg er ikke en kyndig fotokritiker, og opplevde ikke at det var noen forstyrrende elementer i bilde nr. 3. Øyet mitt ble "dratt" direkte til kroppen ...? Vel, shame on me. det kan jo være at jeg ganske enkelt er blitt en gammel gris ... :p

9271743[/snapback]

Unge griser blir dradd på samme måten, viss en ikke er homo da.

Lenke til kommentar

Jeg liker bilde nummer 1 utelukkende på grunn av detaljene i vingene (wow). Dessverre er de ikke alle i fokus, men pytt pytt. Med en litt mer symmetrisk komposisjon og med vingene i fokus hadde det vært supert!

 

Bilde nummer 2 er fint i seg selv, men refleksjonen(?) i øyet til fluen forstyrrer litt.

 

Bilde nummer tre kunne trengt litt mer dybdeskarphet og har fargestøy i de mørkere partiene av overkroppen, men har ellers en fin atmosfære over seg og veldig fint lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...