Nettulf Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei. Skal rippe en god del audio CD plater, og lurte på om noen har anbefalinger å komme med på hvilket optisk drev som egner seg best for denne jobben. Jeg tror selv at en ren CD-brenner er noe bedre enn en DVD-brenner. Hadde tidligere en Liteon CD-brenner som var ganske rask, og Plextor var jo tidligere kongen på dette området. Håper noen har gode tips å komme med. Hastighet og god avlesing av audio CD er eneste krav, andre funksjoner er derfor underordnet. MVH Nettulf Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 "God avlesing av audio CD" tror jeg kommer på ett ut. Går jo digitalt allt nå. Tviler på det skiller stort på hastigheter også. Hvorfor skulle det være forskjell på ren CD-brenner og DVD-brenner? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bruk det drevet du har, det går fint. Anbefaler dBpoweramp til rippingen: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm Det sjekker CRC mot en database på nett hvor andres ripperesultater ligger. Da ser man om rippingen er perfekt ved første passering. Hvis ikke kan det settes opp til å rescanne plata til den blir bra. Betaler du for 'reference' versjonen encoder den også med multiCPU, noe som speeder opp rippinga betraktelig. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 "God avlesing av audio CD" tror jeg kommer på ett ut. Går jo digitalt allt nå. Tviler på det skiller stort på hastigheter også. Hvorfor skulle det være forskjell på ren CD-brenner og DVD-brenner? 9269311[/snapback] En ting er ihvertfall sikkert; Det har alltid vært forskjell på hastighet mellom ulike spillere, og det er det sikkert fortsatt. Kvalitetsmessig så er det greit at det er digitalt, men det er også forskjell på hvor mange lesefeil det blir fra spiller til spiller. Skal man ha det uten noen lesefeil, går hastigheten ned også. Er også forskjell på programmene som benyttes, hvor raskt og nøyaktig de kan lese. Og ja, jeg er litt mere kresen enn gjennomsnittet ;-) Før spørre på et mere audiorelatert forum (AVforum.no) Nettulf Lenke til kommentar
KAS Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg leste for ikke så lenge siden på cdfreaks.com (hvor det i aller høyeste grad er lesere/skribenter som er opptatt av dette) at Lite-On var det man burde gå for hvis leseegenskaper stod i høysetet. Tror det gjalt audio-cd også. shg.no selger disse. Husker dessverre ikke modellen som ble anbefalt i farten. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Jeg leste for ikke så lenge siden på cdfreaks.com (hvor det i aller høyeste grad er lesere/skribenter som er opptatt av dette) at Lite-On var det man burde gå for hvis leseegenskaper stod i høysetet. Tror det gjalt audio-cd også.shg.no selger disse. Husker dessverre ikke modellen som ble anbefalt i farten. 9273845[/snapback] Flotte greier. Stemmer bra med mine tidligere erfaringer da jeg skulle kjøpe en CD-brenner. Ble da anbefalt Lite-On grunnet støtte for lesing/brenning av litt kopibeskyttede plater, samt god audio-avlesing. Hadde jeg bare hatt den fortsatt.... Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå