Gurgalmei Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Skal ha en egen systemdisk for optimal ytelse. Spørsmålet mitt er hva mer kan ligge på denne disken enn OSet uten at ytelsesgevinsten ved egen systemdisk reduseres? Bør jeg også ha en egen fysisk disk for Photoshop, spill og andre programmer, eller vil ikke det gi noen forbedret ytelse? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Skal du ha noe mer der bør du i alle fall partisjonere ut slik at OS får 10-15GB for seg selv. Det viktigste er at du har det virtuelle minnet, altså page file, på en annen fysisk disk. Jeg tror det er det man tjener mest på. Selv har jeg fire disker, slik at jeg har OS, page file, "programfiler" og "mine dokumenter" på hver sin fysiske disk.. Dette gjør jeg pga stabilitet og personlig preferanse, men jeg har ikke noe "bevis" for at dette øker ytelsen eller ikke. Lenke til kommentar
Gurgalmei Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Skal du ha noe mer der bør du i alle fall partisjonere ut slik at OS får 10-15GB for seg selv. Det viktigste er at du har det virtuelle minnet, altså page file, på en annen fysisk disk. Jeg tror det er det man tjener mest på. Selv har jeg fire disker, slik at jeg har OS, page file, "programfiler" og "mine dokumenter" på hver sin fysiske disk.. Dette gjør jeg pga stabilitet og personlig preferanse, men jeg har ikke noe "bevis" for at dette øker ytelsen eller ikke. 9269610[/snapback] Takk for det! Lenke til kommentar
gotark Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) her er en fin guide jeg har brukt til det du lurer på. OS oppsett edit: guiden begynner på post 7 Endret 14. august 2007 av gotark Lenke til kommentar
Gurgalmei Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 her er en fin guide jeg har brukt til det du lurer på. OS oppsett edit: guiden begynner på post 7 9276371[/snapback] Tusen takk for tipset! Det var en super tråd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå