Gå til innhold

Forsterker ødelagde lydkort..?

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt kraftig klasse A forsterker som, når jeg skrur på, trekker så mye strøm at sikringen ofte går..

Har brukt denne en god stund med vanlig cd-spiller, og ikke hatt noen problemer utenom det at sikringen går :( Men for noen dager siden flyttet jeg pc'en ned for å se film/spille musikk fra pc'en med lyd til forsterkeren.

Først gikk det bra, men den siste gangen jeg skulle skru på forsterkeren så skjedde det som ofte sjer, at sikringen går. Dagen etter (i dag) så fikk jeg på forsterkeren men ingen lyd, testet også med noen andre mutimedia høyttalere og ingen lyd :( (fra lydkortet)

Det som ser ut til og ha skjedd er at forsterkeren har sendt strøm igjennom rca kontaktene til lykortet og rett og slett drept det.

Er det mulig å reddet dette på en måte..? med å skifte ut ting på lydkortet.. el.

Lydkort: Onkyo Wavio SE-90PCI 129_all.jpg

Forsterker: Papworth M.I.A 200

har selv ikke mye peiling elektronikk, men håpet noen som har det kunne hjelpe.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så godt som umulig å skifte ut noe på lydkortet.

Hvilken forsterker er det? Hvis forsterkeren er relativt ny og har en eller annen form for garanti, så bør det kunne gå an å klage på den, for sånt som dette skal ikke skje.

Og hvor stor sikring er det egentlig på den kursen som ryker hele tiden? Står det noen ovner, varmekabler eller liknende på den samme kursen?

Edit: Overså hvilken forsterker det var. :blush:

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Fant ut at det var ikke lydkortet som var røket, men pci-kortplassen som det stod i :-|

Edit: Det som også var litt morsomt er at tastaturet mitt har begynnt å funke igjen etter dette :) flere taster som var ødelagt virker nå (ctrl, F5)

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar
Edit: Det som også var litt morsomt er at tastaturet mitt har begynnt å funke igjen etter dette :) flere taster som var ødelagt virker nå (ctrl, F5)

9271684[/snapback]

Det hender ofte at ting går i stykker, det hender skjelden at ting går i stand... ;)

M,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...