Underpants Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei. Jeg er en gutt på 14 som er allergisk mot det meste med pels. Når jeg blir stor skal jeg få meg en stor, stor hund som skal hete Fluff. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt allergien Eks-læreren min har to hunder, og da hun var liten var hun allergisk. Men hun sa at hun bare hadde fått seg noen hunder og hatt dem til allergien var borte. Er det sant at dette går? Liksom "trimme" immunforsvaret? Takk på forhånd for alle råd! Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei. Jeg er en gutt på 14 som er allergisk mot det meste med pels. Når jeg blir stor skal jeg få meg en stor, stor hund som skal hete Fluff. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt allergien Eks-læreren min har to hunder, og da hun var liten var hun allergisk. Men hun sa at hun bare hadde fått seg noen hunder og hatt dem til allergien var borte. Er det sant at dette går? Liksom "trimme" immunforsvaret? Takk på forhånd for alle råd! 9269268[/snapback] Kanskje hun har brukt medisiner??! Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Jeg går på piller, men tror ikke jeg blir no bedre .. Endret 13. august 2007 av Underpants Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg går på piller, men tror ikke jeg blir no bedre .. 9269496[/snapback] Det skal i teorien gå ann å vaksinere seg. Har hørt at du tar 2-3 sprøyter i løpet av ett år, så er du kvitt plagene. Skal vistnok fungere mot pollenallergi også. Men ikke ta dette som fakta. Det er bare noe jeg har hørt en plass. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Broren min tok kortison-sprøyte, men det virket ikke noe merkbart.. Tror kortison-sprøyte liksom er det ultimate for å bli kvitt allergien :/ Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Læreren din har nok bare vokst av seg allergien, noe som ikke uvanlig. Å vaksinere seg mot allergi er ikke noe koslige greier, og det er ikke sikkert at det fungerer. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 I hvilken alder er det man eventuelt har vokst av seg allergien da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg vokste av meg allergien når jeg var 15, men jeg tror det er forskjellig fra person til person da. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg ble allergisk da jeg var 11-12 år, og det har enda ikke gått over, så da tviler jeg på at det gjør det heller. Som mange andre har nevnt er det en mulighet å ta kortisonsprøyte, men det er ingen garanti for at det fungerer. Jeg har også hørt at man bør være så godt som ferdigvokst før man prøver kortison, men om det stemmer vet jeg ikke. Allergi er no' dritt! Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Tusen takk for alle råd! Jeg skal se om det vokser av i løpet av at jeg blir 20. Hvis ikke går jeg for kortison. Igjen tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg ble allergisk da jeg var 11-12 år, og det har enda ikke gått over, så da tviler jeg på at det gjør det heller. Som mange andre har nevnt er det en mulighet å ta kortisonsprøyte, men det er ingen garanti for at det fungerer. Jeg har også hørt at man bør være så godt som ferdigvokst før man prøver kortison, men om det stemmer vet jeg ikke. Allergi er no' dritt! 9271867[/snapback] Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei. Leser om din allergi. Jeg har selv allergi og har fått god hjelp av Aloe Vera drikke gel. Har drukket den dagelig i 3 år og har fått et `` annet`` liv. Den hjelper kroppen med å komme i ballanse. Kan sende deg litt info. hvis du er interesert. epost: [email protected] Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Ja takk gjerne! Har sendt deg en mail nå Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei. Nå har jeg sendt en mail tilbake. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Slutt å spis prosessert\ ferdigfabrikat mat, kutt ut alt som heter brus og godteri. Spis bare rene matvarer pluss mye frukt og grønt. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har vært allergiker i en årrekke, og tatt både kortisonsprøyte og Kestine tabletter. Dette funker ikke lenger, og jeg har gått over på naturmedisin som hjelper med å bygge opp immunforsvaret. Jeg begynte med det i sommer og har merket framgang Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er ikke det litt mot sin hensikt? Allergi handler vel om at immunforsvaret er for overømfintlig? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har kuttet godteri i et par år, og tror jeg skal slutte dette året også. Naturmedisin? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg vet bare at det funker for meg, noe som er mer enn skolemedisinen gjorde. Den bare holdt allergien i sjakk helt til det ikke fungerte lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå