Gå til innhold

er macbook et bra valg

Anbefalte innlegg

hei trenger en fin rask pc som skal brukes til surfing på nettet ,nedlasting, film og underholdning.

vil helst at pc,en skal være rask og holde seg sånn lenge.

så jeg lurte på om macbook var et bra valg.

er den raskere i motsetning til andre windows pc,er.

kan den instalere alle de programmene som en windows pc kan.

hva er eventuelt forskjellen på mac og pc.

har hørt at mac er veldig rask og nesten aldri får virus(stemmer det)

vet at det er mange spørsmål men jeg håper at noen kan svare meg på dette. :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva som går under underholdning. Hvis dette er spill er mac ett mindre godt alternativ med tanke på at de fleste spill er laget med DX som er forbeholdt windows. Det at en mac sjeldent får virus er fordi det ikke er ett windows OS på den, noe som også gjør at du ikke kan installere de samme programmene som til windows. Derimot vil du som oftest finne like gode/bedre programmer som gjør det samme. Hvis du er avhengig av noen windows-programmer er det derimot mulig å dualboote med windows, altså ha to operativsystemer på samme dataen. Der har du også muligheten til å spille.

Du må være klar over at mac OSX ikke er windows, og forvent en liten overgangsperiode hvor maskina kanskje ikke gjør nøyaktig som du vil. Men dette er en tilvenningssak, og så fort du lærer deg OSX tror jeg du kommer til å like, hvertfall det visuelle, bedre enn windows. Blir ikke overrasket over om OSX er raskere, men det er vanskelig å bevise. Men jeg vil tro at OSX bruker mindre ressurser enn windows, og at det derfor vil gå noe raskere.

Håper dette gjorde ting litt klarere, og bare å spørre om det er mer du lurer på. Og rette på meg om det er noen feil i innlegget mitt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
men kan macbook instalere limewire,msn,internet explorer,google earth.

og jeg lurte på om det egentlig er et godt valg å kjøpe en mac om du uansett skal instalere windows på den. :D  :D

9269412[/snapback]

limewire tror jeg finnes for mac, litt usikker. msn-klient finnes det. Kan jo se på pidgin eller amsn. amsn er mest likt windows sin msn-klient, og jeg tror begge har en mac version. Det følger med en nettleser som heter safari, ellers kan du laste ned opera eller firefox. google earth skal gå fint.

Hvis du uansett KUN skal bruke windows er det ett dumt kjøp for å være helt ærlig. Da kjøper du heller en pc med forhåndsinstallert windows. Hvis du derimot kun har noen spill på windows-partisjonen som du starter en gang innimellom og ellers bruker OSX er det ganske mye en smakssak.

Lenke til kommentar

Internet explorer finnes ikke for OS X, det fantes en for lenge siden men tror ikke den fungerer i OS X. Limewire, google earth, msn og mange torrent programmer finnes for OS X. Jeg er ihvertfall knallfornøyd med min MB, såpass kan jeg si. Bare spør om flere ting om det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar

For å si det slik - MacBook er et dyrt valg dersom du ikke har tenkt å bruke programvaren som følger med. Skal du kjøre Windows finnes det mange billigere, kraftigere, lettere og penere alternaltiver, men Mac har fortsatt den beste inkluderte programvarepakken på markedet.

Lenke til kommentar
hei trenger en fin rask pc som skal brukes til surfing på nettet ,nedlasting, film og underholdning.

vil helst at pc,en skal være rask og holde seg sånn lenge.

så jeg lurte på om macbook var et bra valg.

er den raskere i motsetning til andre windows pc,er.

kan den instalere alle de programmene som en windows pc kan.

hva er eventuelt forskjellen på mac og pc.

har hørt at mac er veldig rask og nesten aldri får virus(stemmer det)

vet at det er mange spørsmål men jeg håper at noen kan svare meg på dette. :hmm:  :hmm:

9269254[/snapback]

Hei. EN ting må presiseres: MacBook er IKKE en spillmaskin. Skjermkortet har ikke god nok 3D-støtte til dette formålet. Til all annen bruk er MacBook bra (har en selv). Hvis du ønsker å spille mer avanserte spill (og det skal være et Apple-produkt) må du nesten gå for MacBook Pro.

Lenke til kommentar

har nå vært på expert og handlet litt og sitter nå med.

.en macbook

.en hp pavilion dv6295eu (for spilling)

.en ipod video 60 gb (til macen)

.world of warcraft

.counter strike

.et sett med høytalere (siden macen sine høytalere ikke er så veldig bra.

.ekstra mus og tastatur siden jeg hater touch paden på bærbare.

vet at jeg brukte mye penger her men det er mer der det kommer fra (pappa)

så syns dere a jeg gjorde et bra valg:)

Lenke til kommentar

wow kødder du med meg, kjøpte faren din alt det til deg din kakse. det er jo helt syyyyyyyyyyyyyyyykt. skulle trodd at en pc holdt men nei da, to pluss høytalere, mus, tastatur, ipod 60 gigg,pluss mer.

faren din må være jæv*lig rik.

Endret av balaba6
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
har nå vært på expert og handlet litt og sitter nå med.

.en macbook

.en hp pavilion dv6295eu (for spilling)

.en ipod video 60 gb (til macen)

.world of warcraft

.counter strike

.et sett med høytalere (siden macen sine høytalere ikke er så veldig bra.

.ekstra mus og tastatur siden jeg hater touch paden på bærbare.

vet at jeg brukte mye penger her men det er mer der det kommer fra (pappa)

så syns dere a jeg gjorde et bra valg:)

9272343[/snapback]

nerd. Be han heller kjøpe en bil til deg, taper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...