-sondre Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 har en canon mp500. har prøvd og skrive ut på fotopapir, men sliter med at bildene blir sprekkete ( akkurat som fargene går fra hverandre) og dårlige farger. noen som har noe råd har også prøvd og stille på arkinnstillinger før jeg skriver ut (sånn at skrivern vet at jeg bruker glossy) håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bruker du originalt Canon Papir ? Tom Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Bruker du originalt Canon Papir ? Tom 9269278[/snapback] nei, har det noe å si? har bare prøvd hp everyday photo paper (semi-glossy - 170g) Endret 13. august 2007 av -sondre Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 papiret har ganske mye å si, da hver skriverprodusent har sin egen måte/teknologi for blekkpåføring (mengde/størrelse). Har selv prøvd med både Epson, Kodak og Canon papir på min Canon IP4300 og det ble absolutt best på Canon sitt eget papir, har dog ikke opplevd "sprekker" slik du har.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Den offisielle regelen er at du må bruke papir fra samme leverandør som skriveren. Ihvertfall hvis du skal ha bra resultat. Edit: Det er slik at papir ob blekk designes sammen. Jeg tror det legges inn kjemikalier i papiret som reagerer med blekket. Tom Endret 14. august 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 ok da får jeg dra og kjøpe noen canon ark da. hvilken type ark fra canon er best? skal ha til dvd-kover og foto (hvis de har forskjellige ark da ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er mange typer foto-papir til Canon. Photo-Paper Glossy er den billige som du kan bruke til CD-Cover o.l. og Photo Paper Plus som du bruker til de beste bildene dine (dyrt). Og det er vel to eller tre typer mellom disse. Tom Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Det er mange typer foto-papir til Canon. Photo-Paper Glossy er den billige som du kan bruke til CD-Cover o.l. og Photo Paper Plus som du bruker til de beste bildene dine (dyrt). Og det er vel to eller tre typer mellom disse. Tom 9278785[/snapback] Du har vel Photo Paper, Glossy Photo Paper, Matt Photo Paper, Photo Paper Plus og Photo Paper Pro (som er den beste). Av disse typene finner du forskjellige størrelser (10x15, 13x18, 15x20 20x30, A3 og A3+), men husker ikke helt hvilke typer som har forskjellige størrelser. De har også et fotopapir som er dobbeltsidig (med glossy overflate på begge sider) samt et slags albumkit og t-skjortepapir. Endret 19. august 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg opplever også godt resutat med fotopapir kjøpt på Posten/Postkontoret. Er også veldig billig Lenke til kommentar
arnfinlm Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg opplever også godt resutat med fotopapir kjøpt på Posten/Postkontoret. Er også veldig billig 9313962[/snapback] Jeg er veldig glad i hp everyday photo paper for de jeg liker finnishen og at det er grisebillig papir. Proevde det paa en canon og det var krise. Derfor kjoepte jeg ny hp skriver. Dette papiret virker veldig spesielt og fungerer nok kun paa hp skrivere. Vanlig glossy papirer fungerer bedre om hverandre. Arnfinn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå