Gå til innhold

batteri levetid på spillere

Anbefalte innlegg

det gjelder en creative zen vision m30. den har ikke utbyttbart batteri, er det noen som har erfaring på hva som er levetiden på et slikt batteri , dette er jo dyre spillere og det bare å skrote den etter et par år så bør man kanskje velge noe annet? er det andre merker som ikke har utbyttbart batteri? Jeg har erfaring fra pda og bærbar datamaskin og på de var batteriet ferdig etter et par år.

Endret av torkildarnt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hvordan du selv bruker spilleren. Tar du en titt på Amobils artikkel om "Unngå batterifellene" under "Hvordan lade Lithium-baserte batterier?", får du en ide om hva du må gjøre for at det skal holde.

Har ingen voldsomme erfaringer selv, eneste spilleren med litium-batteri jeg har hatt, hadde jeg i to år, men tok ikke spesielt hensyn til batteriet. Ville tippe på at kapasiteten etter det begynte å dale nedover mot rundt 50%.

Vision:M-en jeg har nå har jeg ladet på riktig måte hele tiden, men har ikke hatt en enkelt spiller lenge nok til å si noe om hvordan den har tapt seg.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

:D

Kommer litt an på hvordan du selv bruker spilleren. Tar du en titt på Amobils artikkel om "Unngå batterifellene" under "Hvordan lade Lithium-baserte batterier?", får du en ide om hva du må gjøre for at det skal holde.

Har ingen voldsomme erfaringer selv, eneste spilleren med litium-batteri jeg har hatt, hadde jeg i to år, men tok ikke spesielt hensyn til batteriet. Ville tippe på at kapasiteten etter det begynte å dale nedover mot rundt 50%.

Vision:M-en jeg har nå har jeg ladet på riktig måte hele tiden, men har ikke hatt en enkelt spiller lenge nok til å si noe om hvordan den har tapt seg.

9269364[/snapback]

takk for svar, jeg mener bestemt at jeg leste et sted at man skulle lade helt ut og helt opp 5 ganger med nytt batteri, så det har jeg gjort! men det er tydeligvis ikke riktig. Det som er riktig er jo å lade den etter bruk uten å tenke på hvor mye strøm det er igjen! Jeg har samme type batteri på en dell pda og det tok kvelden etter 2 år, men den som lever får se!! Om en uke skal jeg ut å fly 4,5 time , så da lønner det seg å ladde den med usb ledningen til pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

stor froskjell på kapasiteten til batteriet i første omgang og hvor fort batteriet blir dårligere... du får neppe 4.5 timer video (om det er det du skal) med en ZVM uansett hvor gammel den er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...