3PM Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har lyst til å kjøpe dette kameraet, men jeg vet ikke hvor det billigste stedet er å kjøpe den. Komplett selger den ganske rimelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg ville IKKE kjøpt dette kameraet. Hvorfor: - Har ikke optisk zoom - Har ikke autofokus - Har største blenderåpning som et engangskamera (dårlig) - Har blitzen så nærme linsen at alle blitzbilder får røde øyne - Oppladbare batterier og lader følger ikke med Skal du først kjøpe i denne prisklassen, finnes det mange bedre alternativer dersom du går opp bittelittegrann..... Lykke til! Lenke til kommentar
008800 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg er enig med "zanta" i at du får et mye bedre kamera ved å gå opp noen hundrelapper i pris , men hvis du skal kjøpe kamera til ca. kr 1500, - er FinePix 202 et "bra" kamera. FP202 er en god erstattning for et vanlig 135 kamera og tar meget klare fine bilder med svært naturlige farger ved utendørs bruk. Kvaliteten ved dårlig belysning/innendørs er ikke helt bra , men dette sliter også andre kamera med... Hvis du ikke har oppladbare batterier fra før bør du kjøpe en lader med gode batterier i tillegg. Digitale kamera "spiser" batterier... Jeg ville ha vurdert Olympus c-220 som ikke koster så veldig mye mer ,og i tillegg leveres med oppladbare batterier og lader... Dette er et mye bedre kjøp. Se prisguiden for beste kjøp. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Vel... Min far fikk dette i julegave, og er strålende fornøyd. Fastfokus er ikke nødvendigvis noe minus. Du kan ta perfekte bilder i stummende mørke. Det kan få zoomkamera under 7000 gjøre... Man har da greid seg med kompaktkamera uten zoom i årevis, så hvorfor ikke med digitalt? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det billigste stedet å kjøpet kameraet er her: http://pris.akam.no/vis_produkt.php?katego...kt=FinePix+A202 MLW Lenke til kommentar
008800 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har prøvd Fujifilm 202 og det gir flott bilder ved "vanlige" lysforhold. I mørke er det nesten helt ubrukelig! Fujifilm 202 er et meget godt alternativ for "nybegynnere" og/eller de som vil erstatte sitt gamle 135 kamera med et digitalt kamera. Var du fornøyd med ditt gamle 135 kamera uten autofokus og zoom vil du også bli fornøyd med dette kameraet. Også 1,2 Mp. kamera er nok for papirbilder av normal størrelse 10x15... Men som jeg nevnte tidligere lønner det seg å legge til noen hundrelapper å få et mer avansert kamera. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har prøvd Fujifilm 202 og det gir flott bilder ved "vanlige" lysforhold.I mørke er det nesten helt ubrukelig! Hva skjer i mørke? Lenke til kommentar
008800 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Bildet blir uklart og "kornet" som et dårlig avisbilde... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Fixfokus er greit for den som tar alle bilder med en avstand på over ca 1,2 m. A202 kan også ta "makro-bilder" med avstandsområde 8-13 cm. Kontroll over fokus (automatisk eller manuell) er nødvendig dersom man ønsker å ta skarpe bilder på alle avstander, uten begrensningene over. Dersom man skal ta portretter, og ønsker bilder med en "utvisket" for- og/eller bakgrunn, kreves stor blenderåpning, og program eller manuelle justeringsmuligheter. Det samme er nødvendig for action-bilder. A202 har hverken god lysstyrke på optikken, eller autofokus, og er derfor dårlig egnet for både portretter og actionbilder. Den dårlige lysstyrken på optikke gjør også at blitzen får svært kort rekkevidde. A202 er sikkert tilstrekkelig for den som har hatt 135- eller APS-kamera med fixfokus og uten zoom tidligere, og ikke stiller større krav til sitt nye digitale kamera. For min del hadde jeg da heller kjøpt HP120 på Elkjøp, og fått både autofokus og lyssterk optikk til 995 kr. Det har riktignok bare 1 mpix, men for 10x15 bilder holder dette i massevis, i papirkopi 10x13 blir det bedre enn APS. Min anbefaling blir uansett å legge på noen $$$, og få optisk zoom. Jeg ville heller gått ned på Mpix enn å kjøpe kamera uten zoom. Kanskje noen har igjen en Olympus C-1 Zoom til under 1500?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå