Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av støtdempere

Wanita

Anbefalte innlegg

JEg skal bytte støtdempere på min opel, men problemet er at jeg ikke får skrudd av skruen på toppen for å ta av den gamle. Syns jeg har prøvd alt jeg nå, men skruen er for myk så det går ikke å klemme rundt den!

Kan jeg bare kappe den av med vinkelsliper?

Eller er det noen andre råd noen har å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å skru av toppen for å bytte støtdempere. Støtdemperne sitter ute ved hjulene. På din bil sitter de sikkert inne i fjæra. Fjæra er den sammenkveilede metallkonstruksjonen som følger bilen opp og ned.

Ikke bruk vinkelsliper på fjæra. Hvis den ryker får du deg en karamell du sent vil glemme.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å skru av toppen for å bytte støtdempere. Støtdemperne sitter ute ved hjulene. På din bil sitter de sikkert inne i fjæra. Fjæra er den sammenkveilede metallkonstruksjonen som følger bilen opp og ned.

Ikke bruk vinkelsliper på fjæra. Hvis den ryker får du deg en karamell du sent vil glemme.

9269262[/snapback]

Den hadde nok ikke smelt opp da det er bare toppen av skruen jeg skulle tatt bort!

Nå klarer jeg ikke å huske hvordan den er nede, så kanskje! Mente det var en grunn forhvorfor vi ikke tok den av nede først! Skal se på det når bilen kommer hjem i dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...