Gå til innhold

2 x Barcelona i september

Anbefalte innlegg

Er vel litt pokerspill fra AMSs side , det å ikke gi ytelse på k10 ennå, intel har forsprang på produksjonteknologi, og de ønsker vel ikke at intel skal speede opp overgangen til penrym og 45 nm.

Er rimelig sikre på at amds største investorer har godkjent strategien, er tross alt slik at aksjemaioriteten rår i slike sammenhenger.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel litt pokerspill fra AMSs side , det å ikke gi ytelse på k10 ennå, intel har forsprang på produksjonteknologi, og de ønsker vel ikke at intel skal speede opp overgangen til penrym og 45 nm.

Er rimelig sikre på at amds største investorer har godkjent strategien, er tross alt slik at aksjemaioriteten rår i slike sammenhenger.

9272838[/snapback]

Dette ver mine tanker også. tror(håper) de vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

9272838[/snapback]

Dette ver mine tanker også. tror(håper) de vet hva de gjør.

9273046[/snapback]

Det er vel gode sjanser for at Intel kjører på for fullt uansett, uavhengig av K10s ytelse, dersom de klarer å fremskynde noe ved K10s lansering er det allerede klart. Dette er ikke ting man gjør over natten...

Det er Quad-Core, til sammenligning har Q6600 105w TDP. Har også en anelse om at 90w AMD TDP tilsvarer ca 100w Intel TDP, da de ikke måler likt.

OK, men 105W er ikke heller spesielt bra da :) Poenget mitt er at det er rart å lansere ett helt nytt arkitektur med såpass høyt effektforbruk, men på den annen sider gjør ikke det så mye dersom ytelsen er bra.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Er klar over det, intel har tydligvis satt i gang sine igienører, markeds og økonomiapperat for fult. Selv tviler jeg på at AMD kan stå imot, de er tross alt en mygg av en bedrift i forhold til intel, både størrelse og økomisk.

Selv med bedre produkter over flere år en intel er det kun marginalt de har greid å tilegne seg markedsandeler og posisjoner, og tviler på at intel kun vil bruke markedssmuskler for å holde amd i sjakk fremover, som de gjorde før c2d tiden.

Lenke til kommentar

Ja, ventetiden har vært lang, og det er nok enda en god stund til det kommer virkelig gode batcher til socket AM2(+) i butikkhyllene. Men bare det å endelig få se noen testresultater skal bli interessant, og det er heldigvis ikke så altfor lenge til... Håper bare at de greier en "glatt" lansering med gode yields og god tilgjengelighet, noe jeg egentlig er litt spent på. Både Opteron og de beste desktop-prosessorene lages jo fremdeles på 90nm prosessen, så jeg har inntrykk av at overgangen til 65nm ikke har vært helt uproblematisk.

Mtp Intels høye tempo om dagen så tror jeg det vil bli små inntjeningsmarginer for AMD i desktop-segmentet. Selv om K10 skulle yte bedre, blir forskjellen neppe stor nok til at de kan skru prisene til værs. Det kan jo være bra for kundene på kort sikt, men på lang sikt er det jo i vår interesse at AMD kommer seg over kneika.

AMD kaller K8 dobbeltkjerne Opteron for "second generation Opteron".

9271555[/snapback]

Det stemmer ikke. Første generasjons Opteron utgjør alle modellene til socket 939 og 940, mens "Second Generation Opteron" er de til socket AM2 og F. Den delen av betegnelsen har ingenting med antallet kjerner å gjøre. Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Ja spennende blir det, er horrible tall amd legger frem, marginene må opp betraktelig for å dekke kostnadene, er vel slike at 65 nm er rimeligere å produsere, men med forriege kvartalsregnskap så viste marginene 33% mens det trenger rundt 70%.

Med kun 33% margin må de doble antall salg uten å øke kostnader, og såvidt jeg har lest er produksjonskapasiteten sprengt, dette såfremst ikke 65 nm øker antallet muligheten til å produsere flere enheter med samme annlegg.

men ser nok for meg at amd må inn med kostnadskniven, mens intel kan peise på.

Så selv en amd fantariker som meg har ikke store troa nå for tiden. INTEL markedsmakt virker formidabel.

Alt avhenger vel av AMDs investorer, for at AMDs ingienører øvergår godzillas er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...