Jeuhrn Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ahoy, noen som har peiling på gjengespesifikasjonen i stativ-festet? Jeg går ut ifra at det er universalt. (Er på jobb nå og fikk en idé til et lite stativ, men kameraet ligger hjemme så får ikke målt gjengene, og jeg er en ivrig type. ) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ahoy, noen som har peiling på gjengespesifikasjonen i stativ-festet? Jeg går ut ifra at det er universalt. (Er på jobb nå og fikk en idé til et lite stativ, men kameraet ligger hjemme så får ikke målt gjengene, og jeg er en ivrig type. ) 1/4" brukes mest. Lenke til kommentar
Jeuhrn Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Ahoy, noen som har peiling på gjengespesifikasjonen i stativ-festet? Jeg går ut ifra at det er universalt. (Er på jobb nå og fikk en idé til et lite stativ, men kameraet ligger hjemme så får ikke målt gjengene, og jeg er en ivrig type. ) 1/4" brukes mest. 9268703[/snapback] UNC 1/4"-20? Jeg fant et tripod på google som støtter mitt kamera og omtrentlig 400 andre, så om det er gjengen som brukes mest så funker det sikkert. Thanks. ;D Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 UNC 1/4"-20? Jeg fant et tripod på google som støtter mitt kamera og omtrentlig 400 andre, så om det er gjengen som brukes mest så funker det sikkert. Det er vel fortrinnsvis på store beist, altså mellomformat og større, som bruker 3/8". På alt annet blir det overkill... Det er vel også noen som bruker 3/8" til å feste stativhodet på selve stativet, men ikke alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå