Gå til innhold

Ny bærbar, hva gir mest for pengene i dag?

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i militæret og fingrene klør etter en pc, hva gir meg mest for pengene? Vekt er ikke en viktig faktor (siden jeg ser mange legger vekt på dette så poster jeg denne selv om det er en del andre som har skrevet lignende innlegg, men da er som regel vekt viktig), batterilevetid er ganske viktig, men det viktigste er CPU, RAM, Grafikk-kort (hardware med andre ord). Noen tips til hva jeg bør kjøpe og hvor jeg bør kjøpe den?

Har sett litt på Dell Inspiron N1700GT Basic til 13.500,- Regner med å ligge på ca den prisen.

Setter pris på alle svar, er utålmodig!!! ;)

Mvh

Sindre Fjær

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du tenkt å bruke maskinen din til, da? Går ut ifra at du snakker om I4150 her mht det du oppga.

Du sier at f.eks CPU er viktig, og slikt. Til "vanlige" office-applikasjoner, surfing, musikk, brenning og slikt merker jeg svært lite forskjell på Inspiron 4100 (P3-1ghz) og min egen 4150 (P4m 1,7ghz).

Det viktige er vel ram. Jeg ville ikke hatt noe mindre enn 512mb. Merker det særlig dersom man kjører emulatorer av noe slag. :) Dessuten suger vel XP ganske mye ram (?). Nå skal det sies at jeg ikke spiller noe da - slik overhodet, liksom. Dersom det er viktig, bør du vel kanskje vurdere I8200 med ATI M Radeon 9000 64MB-skjermkort. Ikke vet jeg, altså. Mulig Radeon 7500 funker greitt det også.

Jeg bruker min I4150 til generelt bruk (officeapplikasjoner mht studer, nett (den står bortimot på døgnet rundt pga fastnett) + ripping/brenning + en del DivX og DVD og Linux i dual boot selvsagt. Går som en drøm. Og når det gjelder W2K Pro har dette OS'et overrasket meg positivt. Har faktisk ikke bootet på temmelig lang tid (hibernate'r) og den har ikke krasjet en eneste gang enda. :-)

Alt i alt er jeg meget fornøyd med min 4150. Har ikke vært noe tull, softwaren er stabil, batterilevetid er _meget_ bra! Vekten er helt akseptabel for en liten jente osv. Dessuten var prisen meget studentvennlig (har riktignok ikke sjekket dagens priser, men dog). :-)

Lenke til kommentar

Glemte å si at du kanskje bør se på Zepto også. De har OK priser på maskiner med bra specs. (Tenker da på modellene med mobile-prosessor. Har hørt litt negative omtaler om batterilevetiden på disse, men dette er kanskje variabelt?

Ellers er jeg litt svak for iBook, da. Lekker sak! Og har fått veldig sansen for OSX, etter å ha prøvd Powerbook et par ganger.

Forresten - til dere Macfolk der ute. Forsøkte en slik 6xx mhz Powerbook tidlig på året, og syntes skjermopløsningen var elendig rett og slett. Så fikk jeg prøve en slik 8xx mhz PB for en drøy måned siden, og her fikk jeg inntrykk av at oppløsningen var noen hakk bedre. Stemmer dette, eller var det bare øynene mine som spilte meg et puss?

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt en Elitegroup fra Multicom og er veldig fornøyd med den.

Den har riktignok eksternt batteri men det gjør ikke noe for meg.

Flirer enda når jeg ser pris/spec. på Dell, Fujitsu etc.

Spiller Unreal 2003 og ser film problemfritt.

har tenkt på denne jeg også.. men når jeg hører at den har eksternt batteri blir jeg litt i tvil..

er dette batteriet stort, er no dritt å dra med seg.. eller er det lite, og mindre problematisk??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...