Gå til innhold

Seasonic S12 Energy+ 650W

Anbefalte innlegg

Legger merke til at "alle" anbefaler Corsair 520W/620W psu'ene for tiden, så jeg bestemte meg for å se litt nermere på Seasonic sine modeller(som produserer Corsair's psuer såvidt jeg har skjønt).

LINK

Ut i fra det jeg leser på produktspesifikasjonen skal denne herligheten levere tilsammen 52 ampere på 4 stk 12v rails.

Er det noen som har noen erfaringer med denne som jeg har tenkt på å kjøpe da min HIPER 580W har begynt å pipe og slå seg av i tide og utide. Et godt tegn på snarlig dødsfall om man leser tråden(e) om HIPER her på forumet...

Takker for innspill.

Edit: Leif og lagt til link

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, en ulempe er at S12-serien er ikke modulær, men om du kan leve med det så er det vel greit.

Og om det står 4 rails, så er det en Seasonic dette her, og da er det som regel 1 stk. rail i praksis. (som på Corsair). Jeg synes dette liknet svært på en HX620W med faste kabler. (og 2 ekstra ampere på 12V).

Lenke til kommentar
  Og om det står 4 rails, så er det en Seasonic dette her, og da er det som regel 1 stk. rail i praksis.  (som på Corsair). 

9268589[/snapback]

Skjønner det, men det er vel snarere en fordel enn ulempe, eller?

Edit: sletta quote

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
  Og om det står 4 rails, så er det en Seasonic dette her, og da er det som regel 1 stk. rail i praksis.  (som på Corsair).

9268589[/snapback]

Skjønner det, men det er vel snarere en fordel enn ulempe, eller?

Edit: sletta quote

9268603[/snapback]

Ja, det er som regel en fordel, en del produsenter har gått bort i fra strømbegrensere på rails, men oppgir fortsatt separate rails på papiret. (ATX-standard og alt det der).

Lenke til kommentar

Det er da disse tre det står mellom:

Corsair HX620W

Seasonic S12 Energy+ 650W

Thermaltake Toughpower 750W

De ligger nogenlunde likt i pris, og skal vel levere nok strøm.

Noen anbefalinger?

EDIT:

Og

Tror dere det er vil ha noefor seg å sende tilbake HIPEREN til Netshop før den er HELT død?

Vil jo selvfølgelig unngå det, for den kan jo fort ta med seg resten av pc'en i døden.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Toughpoweren leverer jo mest strøm (60A) på 12V og er modulær. HX620W leverer 50A på 12V og er også modulær. Sistnevnte har 5 års garanti, mens TT har 3 år. Seasonic S12'en er jo ikke modulær, men spørs jo hvor mye det betyr for en. Seasonic opererer visst også med 3 års garanti. I følge brukere på forumet her som har TT 750W, så bråker den visst ikke noe særlig. Så man må vel selv se hva man trenger.

Selv kjøpte jeg Corsair fordi jeg hadde dårlig erfaring med Thermaltake (vurderte 750 watteren, men ombestemte meg). Toughpower-serien hørte jeg i ettertid forsåvidt er mye bedre enn Purepower-skrapet (som jeg har hatt noen av og som streika etter kort tid), så det er vel ikke noe i veien med å velge en Toughpower.

Selv kommer jeg nok til å klare meg med Corsairen en god stund fordi jeg ikke har noen planer om å lesse ned maskinen med alt mulig av utstyr. (f.eks panzerkort i SLI, masse harddisker, peltier-kjølig o.l). Har aldri hørt en stillere PSU, så jeg ser ingen nødvendighet å bytte den ut p.g.a det heller.

Og om strømforsyningen din fusker, så bør de vel kunne reprodusere feilen hos Netshop. Ville ikke ha fortsatt å bruke den slik sett, ville ha sendt den inn.

Lenke til kommentar

Ja, da ble det Seasonic'en til slutt.

Det var den som var umiddelbart tilgjengelig på lager, og som har fått best testresultater av de testene jeg har lest.

Et lite minus at den ikke er modulær, men det overlever jeg nok :)

Test

Takker for svar Smirnoff!

Edit: La ved test :)

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...