sjefen_ Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 et kjapt tips som kan være greit å ha med seg senere, lær deg html og bruk notepad, da forstår du senere hva som står i html-filen som Front Page lager. Og ikke minst hvorfor dine egne kan bli mye lettere å laste. Edit: får "syntax error" line 53 char 23. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Har oppdatert forsiden noe! Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kom seg litt no ja... Ikke noen flygende greier. Det er VELDIG slitsomt i lengden Men den scrollingen var veldig lang. Få den vekk... Keep it up Lenke til kommentar
Booth Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Den bakgrunnen der var hvertfall ikke no fet :o Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Den er bare midlertidlig!!! :-? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Ny oppdatering! Forsiden så å si ferdig! Har også lagt til litt på de andre sidene, blant annet salgsidene Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Flott side til å være nybegynner, men jeg synes ikke det er riktig måte å lage en hjemmeside på. Aller først kan vi jo se på HTML-koden: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...01+Transitional Egentlig blir ikke dette riktig, ettersom det ikke er noen DOCTYPE-tag i dokumentet osv. Mine tips:Aller først; lær grunnleggende HTML, noe som egentlig ikke er så vanskelig, deretter kan du godt begynne med en eller annen WYSIWYG-editor, slik at du har mer kontroll (What You See Is What You Get). Adobe GoLive og Macromedia Dreamweaver er gode WYSIWYG-editorer. Eneste dumme er prisen. Det er etter min mening helt meningsløst å bruke Notepad til hjemmesider. Ikke at det er noe galt med å bruke en tekst-editor, men om man skal det, er det vel greit å bruke en litt mer avansert en (HTML-kit f.eks). Etterhvert bør du gå over til mer dynamiske hjemmesider, og f.eks bruke PHP for å gjøre siden mer "avansert".. Lykke til! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 mener at notepad er genialt til den første hjemmesiden, da lærer man basic html skikkelig. Har en kompis som skriver stort sett all java-scripten sin i notepad, funker fett det (www.bopp.co.uk) Han er en smule rar..... Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hmmm. Unnskyld, men *grøss* Her er noen ting jeg ville endret ASAP; [*]Bakgrunnen. (men det er nevnt) Du bør ha en enkel bakgrunnsfarge. Bakgrunnsbilder skal være utrolig gode hvis de skal bli seende OK ut. Et band jeg hører på, Goliath hadde et bra oppsett, men siden deres er nede nå. [*]Bytte ut titler med mindre jpg bilder som jeg har gjort gir siden raskt et mer proffesjonellt preg. Du kan også benytte deg av rollover effekter for å skaffe et stilig og (mer) profft utseende, som det er gjort her [*]Finn fram til et fargetema som passer med siden din, budskapet du skal presentere osv. Du bør ikke endre bakgrunnsfarge mellom de respektive sidene dine. Som du har gjort mellom forsiden og salgssida di. Svart bakgrunn, som jeg har brukt kan være deilig å hvile øynene på. Hvit bakgrunn er enklere å kombinere med tekstfarger enn svart. Skjønt svart bg, og grønn tekst gir et veldig "cyber" inntrykk... Alt jeg kan si er eksperimenter! Men unngå for all del slike "bliss" bakgrunner. [*]du bør enten kode det selv, eller bruke et bedre prog enn du har gjort, Dreamweaver er et særs bra program, men er også SVINDYRT! Så du vil neppe kjøpe det privat. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Som sagt, registrer deg gratis på www.home.no og få en hjemmesideplass der med 20mb plass og registrer et gratis domene navn på www.cjb.no... Og les noen html turtuials og lær deg litt om fargebruk... Så er du langt på vei...! Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Bruker notepad til å lage hjemmesider med jeg da... Wow! Vil du ha en kjeks for det eller? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Posten stenges pga. emnefeltet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg