DanOve Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 har nå funnet fram en Intel Core 2 Quad Q6600. Leter nå etter HK til denne som kan dra litt extra ut av CPU. litt overklokk. er det noe vits å satse på DDR3 enda? Duger DDR2?? driver en del med videoredigering i premiere. har sansen for ATI og tenker litt på crossfire etter hvert å. så et kort som støtter det. noen forslag? Dan Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 har nå funnet fram en Intel Core 2 Quad Q6600.Leter nå etter HK til denne som kan dra litt extra ut av CPU. litt overklokk. er det noe vits å satse på DDR3 enda? Duger DDR2?? driver en del med videoredigering i premiere. har sansen for ATI og tenker litt på crossfire etter hvert å. så et kort som støtter det. noen forslag? Dan 9268309[/snapback] Heisann Dan De fleste hovedkort basert på P35-chipsettet til Intel vil klare å klokke denne. Jeg gikk for Asus P5KC, da dette støtter DDR2 nå og kan kjøre DDR3 senere når dette blir billig nok. Idag yter ikke DDR3 nok til at man kan forsvare prisen, det er strengt tatt små forskjeller. Problemet i ditt tilfelle blir nok å få kjølt ned cpu godt nok. Disse blir svært varme med en gang du guffer på med volt. Jeg bruker en Tuniq Tower 120 og den klarer akkurat å holde den kjølig nok på 3.2 Ghz. Jeg har dog et kabinett med svært god luftflyt (2 x 25 cm vifter + 1 x 12 cm) som hjelper til. Dette støtter også Crossfire Lenke til kommentar
$ig Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Heisann Dan De fleste hovedkort basert på P35-chipsettet til Intel vil klare å klokke denne. Jeg gikk for Asus P5KC, da dette støtter DDR2 nå og kan kjøre DDR3 senere når dette blir billig nok. Idag yter ikke DDR3 nok til at man kan forsvare prisen, det er strengt tatt små forskjeller. Problemet i ditt tilfelle blir nok å få kjølt ned cpu godt nok. Disse blir svært varme med en gang du guffer på med volt. Jeg bruker en Tuniq Tower 120 og den klarer akkurat å holde den kjølig nok på 3.2 Ghz. Jeg har dog et kabinett med svært god luftflyt (2 x 25 cm vifter + 1 x 12 cm) som hjelper til. Dette støtter også Crossfire 9268351[/snapback] J0lle, hvorfor står det "B3 Desverre" i signaturen din. Får man forskjellige typer Q6600? Hva er bra og hva er dårlig? Endret 13. august 2007 av $ig Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Heisann Dan De fleste hovedkort basert på P35-chipsettet til Intel vil klare å klokke denne. Jeg gikk for Asus P5KC, da dette støtter DDR2 nå og kan kjøre DDR3 senere når dette blir billig nok. Idag yter ikke DDR3 nok til at man kan forsvare prisen, det er strengt tatt små forskjeller. Problemet i ditt tilfelle blir nok å få kjølt ned cpu godt nok. Disse blir svært varme med en gang du guffer på med volt. Jeg bruker en Tuniq Tower 120 og den klarer akkurat å holde den kjølig nok på 3.2 Ghz. Jeg har dog et kabinett med svært god luftflyt (2 x 25 cm vifter + 1 x 12 cm) som hjelper til. Dette støtter også Crossfire 9268351[/snapback] J0lle, hvorfor står det "B3 Desverre" i signaturen din. Får man forskjellige typer Q6600? Hva er bra og hva er dårlig? 9268970[/snapback] Man får to utgaver nå B3 og G0 såvidt meg vites. G0 har lavere TDP på 95W kontra B3's 105W, noe som igjen bør gi utslag i sjans for bedre overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå