Misantropen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Både på forum og i artikler, når man trykker på eksterne lenker, åpnes dette i samme vindu som artiklen man leste og denne blir borte. Hvorfor kan de ikke åpnes automatisk i et nytt vindu eller tab (avhengig av browser)? Liker å ha HW.no oppe og åpne eksterne sider og lese ved siden av / i bakgrunnen med original artikkelen. Er det god policy å sende brukere ut fra siten på denne måten? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Både på forum og i artikler, når man trykker på eksterne lenker, åpnes dette i samme vindu som artiklen man leste og denne blir borte. Hvorfor kan de ikke åpnes automatisk i et nytt vindu eller tab (avhengig av browser)? Liker å ha HW.no oppe og åpne eksterne sider og lese ved siden av / i bakgrunnen med original artikkelen. Er det god policy å sende brukere ut fra siten på denne måten? 9268238[/snapback] Bruker du internet explorer 6 kan du tvinge den til åpne en link i nytt vindu ved å holde inne shift samtidig som du trykker linken. Bruker du internet explorer 7 kan du sette den opp med at den alltid skal åpne lenker som du klikker på i ny fane. Det samme kan du med firefox. Opera kjenner jeg ikke til, men kan ikke tenke meg noe annet enn at det fungerer på samme viset der. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 i opera kan du trykke på scrollehjulet for at den skal åpne linker i nytt vindu. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Jeg vet det. Lenke til kommentar
pej Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er det god policy å sende brukere ut fra siten på denne måten? Nei, ikke i det hele tatt. Det valget er opp til sluttbrukeren, og er ikke noe nettsider skal diktere. Om du foretrekker å åpne noen lenker i nye vinduer/faner, så lar du nettleseren din ta seg av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå