Tønderbørd! Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Problemet er at jeg og dama mi deler internett. Hun har isdn kort i sin win98 maskin, og jeg kopler opp fra min winxp maskin gjennom hennes. Hver gang jeg starter maskinen så kopler min maskin seg til internett, antakelig bare for å logge seg på nettverket eller noe sånt. Det er jeg ikke så veldig interessert i. Jeg kunne jo seff deaktivere nettverket, men da er jo litt av poenget borte med nettverk :wink: Da begge maskinene hadde win98 var dette ikke noe problem, maskinen min koplet seg bare på internett når jeg kjørte et program som hadde noe der å gjøre. Noen som har et godt tips hadde jeg blitt glad. Godt nyttår forresten :smile: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Dere har mest sansynlig glemt å fjerne haken ved "On demand dialing" på maskinen hennes. Denne muligheten skal ligge der dere aktiverte ICS på Properties (egenskaper) på internettforbindelsen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Prøv å skru av "Network Motion driver" og NEtBios. Disse to har en tendens til å ringe op Modemer hver gang man starter på nytt. Lenke til kommentar
Tønderbørd! Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Milla: Takker, men jeg vil at maskinen min skal kople opp automatisk uten at jeg må godkjenne det på hennes maskin. Men bare når jeg har noe der å gjøre, som når jeg starter Opera eller Outlook. Ikke når jeg slår på maskinen eller aktiverer nettverket. Breal: Har skrudd av netbios, men det hjalp kke. "Network Motion driver", hvor finner jeg den? Programmet som absolutt skal på nett under oppstart er svchost.exe. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Du får se om du finner nok info her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q250320 Lenke til kommentar
xoop Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Husk å ikke har programmer som MSN messenger aktivert. Sjekk også din DNS adresse, XP oppdaterer seg med DNS ganske ofte og hvis denne ligger utenfor deres nettverk vil maskinen ringe opp med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå