Gå til innhold

Hvor "ender" wow?


Anbefalte innlegg

Helt siden 2004, release av World of Warcraft, har spillerne hatt håpet om å bli best, noe som er umulig. (Håpet som faktisk gjør at folk fortsatt spiller det).

Enchanting og den slags var utrolige ting bare de på level '60' fikk godt nytte av, spesielt den utrolig mektige "Crusader" enchanten. Den var faktisk nesten umulig å få taki, for ikke å snakke om Righteous Orbs... det var råvanskelig i starten.

 

Nå har wow utviklet seg altfor fort i feil retning. Sockets, jewelcrafting, paladin/shaman, level 70 etc. Det er greit, folk hatet det men lærte seg til å akseptere det så fort dem prøvde det ut.

De fleste rundet 70, fikk seg nogenlunde bra epics og enten sluttet eller fortsatte i en bedre guild som fokuserte på enda flere epics. (og bossfights, ikke minst).

 

Spørsmålet er, når skal blizzard gå tom for ideer? Blizzard har egentlig to valg, dem kan fortsette slik dem gjør; Øke levelcappen vært år, sette inn "even stronger and better epics and treasure", enda "vanskeligere" bosser ? (noe som snart har nådd sin begrensing) og ikke minst flere forskjellige type armor/sockets/weapons/talents/spells/abilities etc etc.

 

Eller, "ideen" dem kommer til å ende opp med (om ikke så altfor lenge), er at dem ikke har flere ideer lengre rett og slett. Folk blir lei av at dem øker levelcappen, folk blir lei av nye tiere, nye bosser som forøvrig har en eller annen ny vri (som en eller annen guild klarer samma dagen den kommer ut), eller mener dere at dem kommer til å fortsette med patches og expansion packs, med likemange eller flere spillere dem har til dags dato? Nei. Beklager, før "ultra socket mega sockets epic legendary" blir gitt ut, tror jeg folk for lengst har lagt spillet på hylla. Alt det gode har en ende, spørsmålet er når spillere skal bli lei av å bli best, og når blizzard rett og slett går tom for ideer.

 

Hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, blizzard kommer nok til å øke level cap-en mer etter level 80, men jeg tror ikke de kommer til å øke den veldig mye mer.

Tilslutt så har de gitt ut en patch der den mektigste fienden (sargeras) er med, og da vil de jo ikke trenge en høyere level cap siden det ikke kommer noe som trenger høyere level.

 

Etter den tid, så kommer de nok heller til å utvide spillet med nye ting, områder, bygge videre på historien.

 

Som jeg sa i en annen tråd så har vi hele "the Great Dark" å utforske, og vi vet jo allerede at både Draenei og demoner har reist gjennom der...

 

Helt siden 2004, release av World of Warcraft, har spillerne hatt håpet om å bli best, noe som er umulig. (Håpet som faktisk gjør at folk fortsatt spiller det).

 

Som de fleste andre MMO spill så vet folk at de ikke kan bli "best", siden det alltid vil finnes andre (som blir urettferdig stemplet som "No Lifere") som ligger helt på toppen.

 

Men de fleste spiller det av samme grunn som det jeg gjør: det er rett og slett moro.

 

Det kan også være veldig sosialt (uansett hva andre mener) fordi i WoW så har du flere millioner mennesker fra alle land i verden som spiller sammen. Du kan være ute sammen med venner og være sosial der, og så kommer du hjem, og kanskje spiller litt sammen med dem, eller sammen med andre.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Så lenge folk betaler for det, så kommer blizzard til å utvkle spillet mer og mer. (og i feil retning imo)

 

Blizzard er smarte de, de hører på oss. Ta for eksempel det at det skal komme frisør nå. Dette er noe spillere har bedt om i hopetall, og blizzard leverer. Skjønt jeg har en følelse av at de aller fleste vil mene det blir for dumt med frisør, selv de som har "bedt om det".

 

Det er vell etterhvert ugjenkallelig sant at blizzard har lore problemer. Men jeg vil tro at det egentlig er en "hard kjerne" som egentlig bryr seg om lore. Blizzard tjener utrolig mye penger på at hvermansen som ikke bryr seg om lore betaler for å spille. Den harde kjernen som tar lore seriøst og Rper tjener de og penger på. Men ikke så mye som den vanlig spilleren som knapt nok vet hva lore er.

(det er forbausende få Rp servere)

 

Det at blizzard igjen øker lvl cap og introduserer nye bosser fra lore (Arthas neste) ER et skritt i riktig retning. Men å flytte dalaran er ikke et skritt i riktig retning.

 

Det som skjer med wow akkurat nå, har skjedd før. Everquest ble ødelagt etter mange utvidelser, lvl cap økninger og altfor mange endringer, for fort.

 

Hadde blizzard hatt 9 millioner spillere dersom vi fremdeles hadde hatt f.eks BWL eller NAXX som øverste nivå? Kanskje, kanskje ikke. Reklamens makt og jungeltelegrafen er et viktig redskap for blizzard. Ved utvidelser får de massiv reklame, og enda mer spillere.

 

Den "harde kjernen" blir nok tynnere og tynnere. De som smiler når de ser rexxar i desolace blir nok færre og færre. De som i det hele tatt har opplevd BWL blir og færre. Senest i går snakket jeg med en lvl 70 paladin, han sa "?" når jeg spurte om han hadde vært i molten core eller bwl. Han visste kort og godt ikke hva molten core og bwl var.

 

Denne tendensen vil bare bli værre og værre tror jeg. Spillet vil utvikle seg, nye spillere vil komme, og desverre vil mange "old school" gi seg.

 

Er helt sikker på at mange her på forumet er "old school" og sikkert mange som er veldig inne i lore. Desverre er de ikke i flertall i forhold til hvem blizzard tjener penger på.

 

Wow vil nok aldri ende. Man skal aldri si aldri, men i dette tilfellet så kan man nok det. Så lenge blizzard tjener penger, så vil det fortsette.

 

Hvem vet, blizzard kan finne på andre ting og som er mer i tråd med wow lore. kanskje de lager spesifikke servere med max lvl 60. (hvis mange nok spør etter det, så vil de levere, ref frisøren)

 

Men hva skjer når det ikke er mer bosser igjen?

 

Bare å utvide loren med et par tusen år det.

 

Sikkert mange som ville spilt wow goes star wars og

 

;)

 

Leif var innom

Endret av vetle
Lenke til kommentar

Jeg så tidligere et intervju med han som har lite hår i blizzard...husker ikke navnet, men han er sjef:). Han mente at wow og denslags spill hadde en forventet levetid på ca 10 år.

 

Men wow er ikke et spill som ender i den forstand. Det kan ende for hver enkelt spiller personlig. Dvs den spilleren har oppnådd alt han drømte om osv. Men wow som spillverden går videre uansett om en enkelt spiller har nådd sitt mål eller ikke. Det er det som er så bra med wow.

 

Personlig vil jeg bare bli bedre og bedre i wow, men har på ingen måte noe ønske om å bli best eller noe slikt. Samt jeg er ganske die-hard lore fan, men jeg ville heller ikke spilt på en RP server.

 

Wow er et spill man kan spille hver dag...kose seg med. Hadde jeg vist at jeg snart var ferdig med spillet hadde jeg blitt ganske deppa:( Dem som vil ha et spill med ende kan gå å spille minesveiper.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt wow siden US Open Beta, og spiller fortsatt. Jeg synes det var trist men no more MC/BWL/Onyxia osv, men Jeg hadde vert me å cleara fram til alle bossene i AQ40 og de første i Naxx, så jeg ville nok godt lei etter vert hvis det ikke kom forandring, det jeg håpet på når TBC kom var at det skulle gå an og spille MC, BWL osv heroic, det kunne vert gøy, men det sjedde ikke. Men jeg er allikevel fornøyd med TBC

Lenke til kommentar

Jeg syntes spillerne ligner mer og mer på juletrær, hele tiden skal ting se tøffere ut og virkemiddelet som brukes er nesten utelukkende noe som minner om juletre-pynt. Alltid skal det nye overgå det andre, og da må det lyse og blinke kraftigere, det er sikkert bare et spørsmål om tid før spillerne er overlesset med lyskastere.

Lenke til kommentar
Jeg syntes spillerne ligner mer og mer på juletrær, hele tiden skal ting se tøffere ut og virkemiddelet som brukes er nesten utelukkende noe som minner om juletre-pynt. Alltid skal det nye overgå det andre, og da må det lyse og blinke kraftigere, det er sikkert bare et spørsmål om tid før spillerne er overlesset med lyskastere.

9268519[/snapback]

 

Hahaha, juletrær ja. Jo, det er ganske sant det der, men med tid tror jeg de heller kommer til å fokusere på detajler istedenfor lys og effekter.

 

Tier 12 paladin:

juletre2000_b.gif

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Helt siden 2004, release av World of Warcraft, har spillerne hatt håpet om å bli best, noe som er umulig. (Håpet som faktisk gjør at folk fortsatt spiller det).

Enchanting og den slags var utrolige ting bare de på level '60' fikk godt nytte av, spesielt den utrolig mektige "Crusader" enchanten. Den var faktisk nesten umulig å få taki, for ikke å snakke om Righteous Orbs... det var råvanskelig i starten.

 

Nå har wow utviklet seg altfor fort i feil retning. Sockets, jewelcrafting, paladin/shaman, level 70 etc. Det er greit, folk hatet det men lærte seg til å akseptere det så fort dem prøvde det ut.

De fleste rundet 70, fikk seg nogenlunde bra epics og enten sluttet eller fortsatte i en bedre guild som fokuserte på enda flere epics. (og bossfights, ikke minst).

 

Spørsmålet er, når skal blizzard gå tom for ideer? Blizzard har egentlig to valg, dem kan fortsette slik dem gjør; Øke levelcappen vært år, sette inn "even stronger and better epics and treasure", enda "vanskeligere" bosser ? (noe som snart har nådd sin begrensing) og ikke minst flere forskjellige type armor/sockets/weapons/talents/spells/abilities etc etc.

 

Eller, "ideen" dem kommer til å ende opp med (om ikke så altfor lenge), er at dem ikke har flere ideer lengre rett og slett. Folk blir lei av at dem øker levelcappen, folk blir lei av nye tiere, nye bosser som forøvrig har en eller annen ny vri (som en eller annen guild klarer samma dagen den kommer ut), eller mener dere at dem kommer til å fortsette med patches og expansion packs, med likemange eller flere spillere dem har til dags dato? Nei. Beklager, før "ultra socket mega sockets epic legendary" blir gitt ut, tror jeg folk for lengst har lagt spillet på hylla. Alt det gode har en ende, spørsmålet er når spillere skal bli lei av å bli best, og når blizzard rett og slett går tom for ideer.

 

Hva tror dere ?

9268182[/snapback]

 

Jeg er fullstendig enig med deg, når de kommer med nye lvlcaps synes jeg de ødelegger spillet mer og mer.

 

Før så var det mulig for en f.eks. 57 å downe en lvl 60, nå har ikke en f.eks. 67 sjans uten at den som er lvl 70 er så dårlig at han/hun kan gå og gjemme seg.

 

Det at de kommer med nye områder osv. er greit, men etterhvert blir det for drøyt.

Men lvlcap = 80, synes jeg er for mye.

 

Jeg personlig tror at jeg kommer til å slutte når Wrath of the Lich King kommer.

 

Der har du min mening

Lenke til kommentar

Jeg mener at dette tross alt er et rollespill...

Mange (kanskje de fleste) liker best stadiet der

de har nådd 70, eller høyeste lvlcap og kan derfra skaffe seg bedre

og bedre gear for å nå målet om å bli "best".

 

Men det er nok mange som liker nettop dette og bare lelve en charr...

uten stress med gear og "konkuranse" og disse vil kanskje sette pris

på at lvlcapen øker.

 

Men kan være enig i at det går for fort i svingene.

Lenke til kommentar
Kommer til å satse på Warhammer online i steden for WoW. Orker ikke alt styret med en ny patch. Alt gearet jeg har fått nå blir ubrukelig, jeg må levle opp alle characterne enda 10 nye levels og skaffe nytt gear og grinde reputation med 10 nye factions.

9273034[/snapback]

Tror du virkelig ikke Warhammer også kommer til å komme med oppdateringer, tilsvarende de som har kommet til WoW?

 

ALLE, og jeg gjentar; ALLE MMORPG spill har store oppdateringer flere ganger i løpet av sin levetid.

 

Jeg utforderer deg til å finne et MMORPG spill som ikke har kommet med større oppdateringer som gir høyere level cap, bedre gear, eller annet slik som det dere mener "ødelegger" WoW.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg utforderer deg til å finne et MMORPG spill som ikke har kommet med større oppdateringer som gir høyere level cap, bedre gear, eller annet slik som det dere mener "ødelegger" WoW.

 

Lykke til!

 

Usikker nå, men Guild Wars?

9274879[/snapback]

instead of a fourth campaign, an expansion pack to the previous three released campaigns has been announced to be the next release in the franchise.[6][7] This expansion, known as Guild Wars: Eye of the North will be released on 31 August 2007. Unlike the campaigns, the expansion is not stand-alone and will require one of the other released campaigns. Eye of the North will feature no new professions or tutorial material, but will have new content for existing characters, dungeons and a number of new skills, armor and heroes, and act as a bridge to Guild Wars 2. As a promotion for their online store and Eye of the North, ArenaNet will release a "bonus mission pack" to online purchasers;[8] this pack will contain playable recreations of four incidents in the history of Tyria, Cantha and Elona, and tie together open threads in the lore of the game world.

 

Mangler bare ny level cap så har du egentlig akurat det samme innholdet som kommer i WoW expansionene.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Tror du virkelig ikke Warhammer også kommer til å komme med oppdateringer, tilsvarende de som har kommet til WoW?

 

ALLE, og jeg gjentar; ALLE MMORPG spill har store oppdateringer flere ganger i løpet av sin levetid.

 

Jeg utforderer deg til å finne et MMORPG spill som ikke har kommet med større oppdateringer som gir høyere level cap, bedre gear, eller annet slik som det dere mener "ødelegger" WoW.

 

Lykke til!

9273072[/snapback]

 

Ikke ALLE mmorpg spill har lvl cap økning, jeg kan nevne noen: Runescape, Tibia, Diablo 2, Anarchy online (tror jeg), Priston Tale, osv..

Lenke til kommentar
Tror du virkelig ikke Warhammer også kommer til å komme med oppdateringer, tilsvarende de som har kommet til WoW?

 

ALLE, og jeg gjentar; ALLE MMORPG spill har store oppdateringer flere ganger i løpet av sin levetid.

 

Jeg utforderer deg til å finne et MMORPG spill som ikke har kommet med større oppdateringer som gir høyere level cap, bedre gear, eller annet slik som det dere mener "ødelegger" WoW.

 

Lykke til!

9273072[/snapback]

 

Ikke ALLE mmorpg spill har lvl cap økning, jeg kan nevne noen: Runescape, Tibia, Diablo 2, Anarchy online (tror jeg), Priston Tale, osv..

9275312[/snapback]

 

les det som jeg har satt i bold i quoten.

 

Det er ikke bare level cap som folk klager på. De klager også på at det kommer bedre gear (som de mener gjør gearet deres udugelig, selv om ingen sier de MÅ skaffe nytt), eller nye systemer som gjør at de må gjøre ting annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...