scybert Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Noen som har funnet et TV-kort som klarer å dekode de nye MPEG-4 signalene..Hauppauge HVR-4000 klarer det jo ikke skikkelig visstnok. Det støtter jo bare fullt MPEG-2 DVB-T å ikke sendingene til RiksTv.. Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Saken er vel at det finnes mange kort som kan dekode mpg4, men at det ikke hjelper så mye før det også kommer en kortleser som er kompatibel med RiksTV. Inntil det vil du uansett bare få NRK1, NRK2 og NRK3. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 NRK-kanalene kommer til å være åpne i MPEG-4 Skal du se noen av de andre kanalene må du ha et TV-kort som har muligheter for å bruke en CAM. Du trenger også en Conax-CAM og et smartkort. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 En ny side om mediesenter og digitaltv blir snart lansert og vi skal forsøke å få testet kombinasjonen bakkenett og mediesenter. Vi håper at vi kommer opp og går før bakkenettet lanseres for fullt, men kan ikke love noen testresultater etc. med det første -C- Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Fiberlinje med HDTV = Bakkenettet = Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Fiberlinje og HTPC = Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Meh.. Har ikke testa enda, men det bør funke. Riktiknok trenger man dekoder og det er litt , men det som er er kvaliteten og kanaltilbudet, og også det faktum at sendingene kan taes opp (riktignoik bare i SD, men tross alt med komponent). Men det kan man jo med bakenettet også da. Skal prøve å stappe sendingene fra bakkenettet med CAT5 rett inn i HTPCen, må vel forfatte et program og kanskje gjøre noe HW-greier, men det går sikkert. Noen som veit om HDMI-signalet som kommer ut fra Lyse-dekoderene (Motorola 1910) er beskyttet med HDMI, forresten? Uff, nå kupper jeg jo tråden helt her Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hvis fiberleverandørene kunne basert seg på standard IPTV så hadde vi ikke trengt annet enn VLC -C- Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Oi zann, nå er jeg på tynn is her er det ikke sånn at det er vanlig IPTV, men kryptert? Eller har de funnet på enda noe nytt? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg lurer på om jeg er på tynn is selv... Skal se hva jeg klarer å finne ut og komme tilbake til saken... -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Det meste av "fiber TV" (alt jeg har hørt om) er IP TV (TVoIP). Dette sendes som UDP-streams (av forskjellige typer), og kan i så måte spilles av med VLC, evt. kan man bruke standard DirectShow-filter baserte avspiller (WMP, MPC etc.) om man bruker f.eks. Elecard-codec for dette. Dessverre er krypteringen av den avanserte typen, og har (enda) ikke latt seg knekke. (Enkelte kanaler, bl.a. tre HD-kanaler, samt radio ligger dog åpent). Tror alle bruker Kreatel dekodere, som i bunn og grunn er en Linux-boks med en eller annen form for ATi-brikkesett. Disse har SmartCard-egenskaper, og det hadde vært kjekt om man hadde benyttet seg av dette istedenfor. EDIT: Skal prøve å stappe sendingene fra bakkenettet med CAT5 rett inn i HTPCen, må vel forfatte et program og kanskje gjøre noe HW-greier, men det går sikkert. HÆ? Og: Hvordan tar du opp streamene dine vha. komponent? Endret 21. august 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) EDIT:Skal prøve å stappe sendingene fra bakkenettet med CAT5 rett inn i HTPCen, må vel forfatte et program og kanskje gjøre noe HW-greier, men det går sikkert. HÆ? Og: Hvordan tar du opp streamene dine vha. komponent? 9332414[/snapback] Ooops mente ikke bakkenettet, men fibernettet. Der går det med nettverkskabel til dekoderen, så hvorfor ikke PCen også? Det var forøvrig en totalt håpløs formulering, men sånn er det når man kommer slengende hjem og nesten er helt dau etter første skoledag etter ferien. Når det gjelder komponent - SweetSpot Video Processor, men det er riktignok ikke HD Endret 22. august 2007 av G.G. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvordan får du komponent ut? Tenker du på SCART (som IKKE er komponent) så kan SweetSpot fange dette og, men den er dårlig støttet av mediasenter-programmer, da det er SW-basert. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Den nye HD-dekoderen som Lyse og deres partnere bruker har komponent ut. Motorola 1910 tror jeg den heter. Her og her er det et par manualer. De er fra EB, men det er det samme for alle Lyse-partnere. -G.G. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er det noe nytt om denne tema? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Fiberlinje og HTPC = Gjelder enda.. ang. RiksTVskjer det fremskritt, men ingen revolusjon enda. Endret 11. november 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg skjønner ikke shaiten jeg :| Jeg har Lyse og den nye dekoderen deres. Hvordan fungerer det i praksis og hva trenger jeg for å få en Media Center pc til å fungere? Altså at jeg kan se tv og ta opp tv på harddisk. Skal kjøpe helt ny stue-pc. Og så kjøpe nytt tv kort når mpeg4 kommer. For det blir vel det eneste man må fikse? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Men tror du må bruke lyse dekoderen som set-top box, og ir(dings(kommer ikke på hva den hetter i farten), slik du kan endre kanal fra Media Center(Vist du skal kjøre Windows Media Center). Så da trenger du vel bare et tv-kort som har video inngang med støtte for den media center programvaren du skal kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå