Gå til innhold

RiksTV og TV-Kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh.. Har ikke testa enda, men det bør funke. Riktiknok trenger man dekoder og det er litt :(, men det som er :) er kvaliteten og kanaltilbudet, og også det faktum at sendingene kan taes opp (riktignoik bare i SD, men tross alt med komponent). Men det kan man jo med bakenettet også da.

Skal prøve å stappe sendingene fra bakkenettet med CAT5 rett inn i HTPCen, må vel forfatte et program og kanskje gjøre noe HW-greier, men det går sikkert.

Noen som veit om HDMI-signalet som kommer ut fra Lyse-dekoderene (Motorola 1910) er beskyttet med HDMI, forresten?

Uff, nå kupper jeg jo tråden helt her :p

Lenke til kommentar

Det meste av "fiber TV" (alt jeg har hørt om) er IP TV (TVoIP).

Dette sendes som UDP-streams (av forskjellige typer), og kan i så måte spilles av med VLC, evt. kan man bruke standard DirectShow-filter baserte avspiller (WMP, MPC etc.) om man bruker f.eks. Elecard-codec for dette.

Dessverre er krypteringen av den avanserte typen, og har (enda) ikke latt seg knekke. (Enkelte kanaler, bl.a. tre HD-kanaler, samt radio ligger dog åpent).

Tror alle bruker Kreatel dekodere, som i bunn og grunn er en Linux-boks med en eller annen form for ATi-brikkesett. Disse har SmartCard-egenskaper, og det hadde vært kjekt om man hadde benyttet seg av dette istedenfor.

EDIT:

Skal prøve å stappe sendingene fra bakkenettet med CAT5 rett inn i HTPCen, må vel forfatte et program og kanskje gjøre noe HW-greier, men det går sikkert.

HÆ?

Og: Hvordan tar du opp streamene dine vha. komponent?

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
EDIT:

HÆ?

Og: Hvordan tar du opp streamene dine vha. komponent?

9332414[/snapback]

Ooops :p mente ikke bakkenettet, men fibernettet. Der går det med nettverkskabel til dekoderen, så hvorfor ikke PCen også? :)

Det var forøvrig en totalt håpløs formulering, men sånn er det når man kommer slengende hjem og nesten er helt dau etter første skoledag etter ferien.

Når det gjelder komponent - SweetSpot Video Processor, men det er riktignok ikke HD :(

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg skjønner ikke shaiten jeg :|

Jeg har Lyse og den nye dekoderen deres.

Hvordan fungerer det i praksis og hva trenger jeg for å få en Media Center pc til å fungere? Altså at jeg kan se tv og ta opp tv på harddisk.

Skal kjøpe helt ny stue-pc. Og så kjøpe nytt tv kort når mpeg4 kommer. For det blir vel det eneste man må fikse?

Lenke til kommentar

Men tror du må bruke lyse dekoderen som set-top box, og ir(dings(kommer ikke på hva den hetter i farten), slik du kan endre kanal fra Media Center(Vist du skal kjøre Windows Media Center). Så da trenger du vel bare et tv-kort som har video inngang med støtte for den media center programvaren du skal kjøre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...