ToTTy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ok, da er det på tide å kjøpe meg en ny PC. Jeg har ingenting peiling på PCer nå til dags, men vet et par ting jeg trenger. PCen må kunne spille Spill som World of Warcraft og Age of Conan "smoothly". Dette betyr at jeg ikke godtar noe lagging i disse, ettersom jeg kommer til å bruke mye tid på disse. Jeg trenger ikke nødvendigvis maks grafikk på Age of Conan (for det krever vell noe vilt?), men helst på World of Warcraft. Jeg har en erfaren venn som vet hvordan han setter sammen PCen, hvis jeg bestiller noe, så det er ikke et problem (men hvis ferdigbygde er nesten like billige så sier jeg ikke nei). Jeg ønsker; 2x500gb Hardisker (er vel den billigste løsningen for 1tb) 1 x lyd - SPDIF-utgang - RCA (Coaxial cabel) - Dette fordi jeg har et HiFi anlegg som er klart for dette, siden heg hadde det på den forige. Men dette finnes på de fleste Hovedkort (som jeg har sett iallefall). At maskinen helst ikke bråker så mye. At den har DDR3 Ram (som vel er de nyeste og beste?) Eventuelt en Flatskjerm som er 19"-22". - Jeg vet ikke om jeg er så prippen på ms-en, så lenge den er billig ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327346&CKS=PCW ?) Ingen OS, har en Windows plate her. Jeg har også tenkt på å bare velge en av de ferdiglagde PCene til Komplett.no, som tilbyr ferdigbygde, egendefinerte PCer, men vet ikke hvilke av pakkene som har det beste merket på Ram ect. (link: http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306 ), men disse er kansje dyre? Et annet problem er vel at hvis jeg bestiller fra forskjellige leverandører, blir det masse penger i frakt og forskjellige leveringstider. Frakt må også bli tenkt på, som jo blir en del av prisen. Trenger hjelp fra folk som har peiling, for jeg har ikke iallefall Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) ddr3 er kjempedyrt i forhond til den ekstra ytelsen det har. AOC blir vel dx10 tittel? da vill du trenge vista, + et dx10 kort. eksempel vis hd2900 eller gf8800 q6600 er ganske billig nå (c2d) men ville ikke sett helt bort ifra et amd system da du får veldig mye valutta for pengene i den gårn også =) ikke alle billige hvoedkort har spdif, men om det har det, står det i informasjonen om hovedkortet. 2x500 hd er en billig løsning for 1tb, men jeg anbefaler ikke raid, da dette blir veldig problematisk om en av de skulle havarere. hardisker med defekter havarerer før et år har gått, (somregel) en støysvak vifte anbefales montert forran hardiskene. Endret 13. august 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) ddr3 er kjempedyrt i forhond til den ekstra ytelsen det har. 9268191[/snapback] Enig, DDR3 blir nesten umulig i budsjettet ditt (da må du i så fall kutte ned på alt det andre), så det er ikke å anbefale. Skal du ha med mus og tastature, eller har du det fra før? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52771 Jeg har satt opp et oppsett til deg som jeg mener er bra. Det trenger ikke nødvendigvis være det perfekte løsning for deg, men her har du et grafikk kort som støtter DX10, 2GB RAM, 500GB harddisk (kjøp to om du skal ha 1TB), 500 Watts strømforsyning (ink. i kabinett), også 3Ghz tokjerner prosessor fra Intel. Jeg vet ikke om det kanskje ble i dyreste laget, dette er da uten skjerm, ettersom jeg ikke er den som kan gi deg best råd til dette Endret 13. august 2007 av Treasure Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Din pakker ser perfekt ut Treasure. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Din pakker ser perfekt ut Treasure. 9269933[/snapback] Vis du har tenkt å oppgradere prosessoren innen 1.5år, kjøp den som listet opp. Vis ikke, kjøp Q6600. Tror AoC kommer til å nyte godt av Quad. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 jeg byttet ut prosessoren med Q6600, og er oppe i 8 532,- (fra Amentio (+127,- i frakt kansje, betyr ingen ting uansett)) Jeg har alerede en PC som ikke virker, og har tenkt å bare ta DVD-brenneren fra denne over i den nye. Derfor er det ingen DVD-brenner i den nye handlevognen. Jeg lurer også på om jeg kan sette i noen av delene fra den gamle PCen inn i den nye? Spesefiksjonene for PCen finner du under denne "spoileren" Produktbeskrivelse: Acer Aspire RC950 - P4 550 3.4 GHz Type: Personlig datamaskin Produktformfaktor: Minitårn Dimensjoner (BxDxH): 20.4 cm x 42.7 cm x 40.2 cm Lokalisering: Norge Prosessor: 1 x Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Prosessorhovedfunksjoner: Hyper-Threading Technology Cache-minne: 1 MB L2 Cache Cache pr. prosessor: 1 MB RAM: 1 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR SDRAM - 400 MHz - PC3200 Diskkontroller: Serial ATA ( Serial ATA-150 ) Diskettstasjon: 3,5" 1,44 MB diskett Harddisk: 2 x 250 GB - standard - Serial ATA-150 Optisk lagring: DVD±RW / DVD-RAM Optisk lagring (2.): DVD-ROM Kortleser: 7 i 1 Skjerm: Ingen. Grafikk-kontroller: PCI Express x16 - ATI RADEON X600 PRO - 256 MB Videoinngang: TV-kanalvelger Lydutgang: Lydkort Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet OS Medfølger: Microsoft Windows XP Home Edition Fabrikantgaranti: 1 års garanti Utvidetspesifikasjon Generelt Produktformfaktor: Minitårn Bredde: 20.4 cm Dybde: 42.7 cm Høyde: 40.2 cm Type: Personlig datamaskin Lokalisering: Norge Prosessor Type: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Installert antall: 1 Maks. antall som støttes: 1 Databusshastighet: 800 MHz Prosessorhovedfunksjoner: Hyper-Threading Technology RAM Produktformfaktor: DIMM 184-pin Teknologi: DDR SDRAM Installert størrelse: 1 GB / 4 GB (maks.) Minnespesifikasjonkrav: PC3200 Minnehastighet: 400 MHz Lager Harddisk: 2 x 250 GB - standard - Serial ATA-150 - 7200 opm Diskettstasjon: 3,5" 1,44 MB diskett Nettverkstilknytning Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - integrert Datakjedeprotokoll: Ethernet, Fast Ethernet Diverse Inn-enhet: Mus, tastatur - trådløs Tilleggsutstyr inkludert: Remote control Strømforsyning Enhetstype: Strømforsyning Fabrikantgaranti Service og støtte: 1 års garanti Service- og støttedetaljer: Begrenset garanti - 1 år Diskkontroller Type: 1 x Serial ATA - integrert Kontroller grensesnittype: Serial ATA-150 Skjerm Skjermtype: Ingen. Videoinngang Type: TV-kanalvelger Cache-minne Type: L2 Cache Installert Størrelse: 1 MB Cache pr. prosessor: 1 MB Lydutgang Tilpassede standarder: AC '97 Type: Lydkort - integrert Høyttaler(e): 2 x høyre / venstre kanal 1 x subwoofer Optisk lagring Type: DVD±RW / DVD-RAM - IDE Diskkontroller (2.) Type: 1 x IDE - integrert Kontroller grensesnittype: ATA-100 Operativsystem / Programvare OS Medfølger: Microsoft Windows XP Home Edition Programvare: Drivers & Utilities, Norton AntiVirus, Microsoft Works, Cyberlink PowerDVD , Adobe Acrobat Reader 5.1, NTI CD-Maker 6 Gold Lydinngang Type: FM tuner Optisk lagring (2.) Type: DVD-ROM Grafikk-kontroller Type: PCI Express x16 - plugginnkort Videominne: DDR SDRAM Installert Størrelse: 256 MB Grafisk prosessor / leverandør: ATI RADEON X600 PRO Digital videostandard: Digital Visual Interface (DVI) Ekspansjon / Tilkoplinger Grensesnitt: 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x skjerm/video - DVI-Analog/Digital - 29-pin kombinert DVI 1 x skjerm/video - TV-utgang 1 x hodetelefoner - utgang - stereo minijack 3,5 mm 1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm 1 x lyd - line-out - stereo minijack 3,5 mm 1 x lyd - line-In - stereo minijack 3,5 mm 4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 4 pin FireWire 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 6 pin FireWire 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x seriell - RS-232 - 9-pin D-Sub (DB-9) 1 x parallell - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25-pin D-Sub (DB-25) 1 x tastatur - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x mus - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x TV-antenne - inngang 2 x lyd - SPDIF-utgang 1 x radio - FM-inngang Totalt antall (frie) ekspansjonsspor: 1 ( 0 ) x prosessor - LGA775 Socket Minne - DIMM 184-pin 1 ( 1 ) x CompactFlash-kort - type I/II 1 ( 1 ) x SmartMedia-kort 1 ( 1 ) x SD-minnekort 1 ( 1 ) x Memory Stick PRO 1 ( 1 ) x xD-Picture Card 1 ( 0 ) x PCI Express x16 2 ( 2 ) x PCI 2 ( 1 ) x PCI Express x1 Totalt antall (frie) ekspansjonsbrønner: Tilgang fra forsiden - 5.25" x 1/2H Tilgang fra forsiden - 3.5" x 1/3H Intern - 3.5" x 1/3H Kortleser Type: 7 i 1-kortleser Støttede flash-minnekort: CompactFlash-korttype I, CompactFlash-korttype II, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, SD Memory Card, SmartMedia Card, xD-bildekort Dette er forsåvidt ATI versjonen. Jeg har Nvidia Geforce 6600 som grafikkort istedet Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 jeg byttet ut prosessoren med Q6600, og er oppe i 8 532,- (fra Amentio (+127,- i frakt kansje, betyr ingen ting uansett)) Jeg har alerede en PC som ikke virker, og har tenkt å bare ta DVD-brenneren fra denne over i den nye. Derfor er det ingen DVD-brenner i den nye handlevognen. Jeg lurer også på om jeg kan sette i noen av delene fra den gamle PCen inn i den nye? Spesefiksjonene for PCen finner du under denne "spoileren" Produktbeskrivelse: Acer Aspire RC950 - P4 550 3.4 GHz Type: Personlig datamaskin Produktformfaktor: Minitårn Dimensjoner (BxDxH): 20.4 cm x 42.7 cm x 40.2 cm Lokalisering: Norge Prosessor: 1 x Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Prosessorhovedfunksjoner: Hyper-Threading Technology Cache-minne: 1 MB L2 Cache Cache pr. prosessor: 1 MB RAM: 1 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR SDRAM - 400 MHz - PC3200 Diskkontroller: Serial ATA ( Serial ATA-150 ) Diskettstasjon: 3,5" 1,44 MB diskett Harddisk: 2 x 250 GB - standard - Serial ATA-150 Optisk lagring: DVD±RW / DVD-RAM Optisk lagring (2.): DVD-ROM Kortleser: 7 i 1 Skjerm: Ingen. Grafikk-kontroller: PCI Express x16 - ATI RADEON X600 PRO - 256 MB Videoinngang: TV-kanalvelger Lydutgang: Lydkort Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet OS Medfølger: Microsoft Windows XP Home Edition Fabrikantgaranti: 1 års garanti Utvidetspesifikasjon Generelt Produktformfaktor: Minitårn Bredde: 20.4 cm Dybde: 42.7 cm Høyde: 40.2 cm Type: Personlig datamaskin Lokalisering: Norge Prosessor Type: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Installert antall: 1 Maks. antall som støttes: 1 Databusshastighet: 800 MHz Prosessorhovedfunksjoner: Hyper-Threading Technology RAM Produktformfaktor: DIMM 184-pin Teknologi: DDR SDRAM Installert størrelse: 1 GB / 4 GB (maks.) Minnespesifikasjonkrav: PC3200 Minnehastighet: 400 MHz Lager Harddisk: 2 x 250 GB - standard - Serial ATA-150 - 7200 opm Diskettstasjon: 3,5" 1,44 MB diskett Nettverkstilknytning Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - integrert Datakjedeprotokoll: Ethernet, Fast Ethernet Diverse Inn-enhet: Mus, tastatur - trådløs Tilleggsutstyr inkludert: Remote control Strømforsyning Enhetstype: Strømforsyning Fabrikantgaranti Service og støtte: 1 års garanti Service- og støttedetaljer: Begrenset garanti - 1 år Diskkontroller Type: 1 x Serial ATA - integrert Kontroller grensesnittype: Serial ATA-150 Skjerm Skjermtype: Ingen. Videoinngang Type: TV-kanalvelger Cache-minne Type: L2 Cache Installert Størrelse: 1 MB Cache pr. prosessor: 1 MB Lydutgang Tilpassede standarder: AC '97 Type: Lydkort - integrert Høyttaler(e): 2 x høyre / venstre kanal 1 x subwoofer Optisk lagring Type: DVD±RW / DVD-RAM - IDE Diskkontroller (2.) Type: 1 x IDE - integrert Kontroller grensesnittype: ATA-100 Operativsystem / Programvare OS Medfølger: Microsoft Windows XP Home Edition Programvare: Drivers & Utilities, Norton AntiVirus, Microsoft Works, Cyberlink PowerDVD , Adobe Acrobat Reader 5.1, NTI CD-Maker 6 Gold Lydinngang Type: FM tuner Optisk lagring (2.) Type: DVD-ROM Grafikk-kontroller Type: PCI Express x16 - plugginnkort Videominne: DDR SDRAM Installert Størrelse: 256 MB Grafisk prosessor / leverandør: ATI RADEON X600 PRO Digital videostandard: Digital Visual Interface (DVI) Ekspansjon / Tilkoplinger Grensesnitt: 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x skjerm/video - DVI-Analog/Digital - 29-pin kombinert DVI 1 x skjerm/video - TV-utgang 1 x hodetelefoner - utgang - stereo minijack 3,5 mm 1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm 1 x lyd - line-out - stereo minijack 3,5 mm 1 x lyd - line-In - stereo minijack 3,5 mm 4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 4 pin FireWire 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 6 pin FireWire 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x seriell - RS-232 - 9-pin D-Sub (DB-9) 1 x parallell - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25-pin D-Sub (DB-25) 1 x tastatur - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x mus - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x TV-antenne - inngang 2 x lyd - SPDIF-utgang 1 x radio - FM-inngang Totalt antall (frie) ekspansjonsspor: 1 ( 0 ) x prosessor - LGA775 Socket Minne - DIMM 184-pin 1 ( 1 ) x CompactFlash-kort - type I/II 1 ( 1 ) x SmartMedia-kort 1 ( 1 ) x SD-minnekort 1 ( 1 ) x Memory Stick PRO 1 ( 1 ) x xD-Picture Card 1 ( 0 ) x PCI Express x16 2 ( 2 ) x PCI 2 ( 1 ) x PCI Express x1 Totalt antall (frie) ekspansjonsbrønner: Tilgang fra forsiden - 5.25" x 1/2H Tilgang fra forsiden - 3.5" x 1/3H Intern - 3.5" x 1/3H Kortleser Type: 7 i 1-kortleser Støttede flash-minnekort: CompactFlash-korttype I, CompactFlash-korttype II, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, SD Memory Card, SmartMedia Card, xD-bildekort Dette er forsåvidt ATI versjonen. Jeg har Nvidia Geforce 6600 som grafikkort istedet 9270350[/snapback] Både harddisken, cd\dvd drevet og kansje minnekortleseren kan bruker på nytt. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Jeg ser at pakkeprisen til Komplett.no er billigere, og da får jeg dessuten alt ferdig installert (tror jeg). Jeg trenger fortsatt litt hjelp til å velge deler, for jeg må konfiguere den selv. De har ikke alle de jeg hadde tenkt å kjøpe, og derfor må finne noen av de jeg kan velge. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10238 Dette er da de tignene jeg har krysset av for; Kabinett: Trenger hjelp Strømforsyning: Trenger hjelp Hovedkort: Asus P5K Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz Usikker (XXX versjon?) DDR2 minne: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's Usikker Ekstra DDR2 minne: Ingen Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Ekstra Harddisk: Ingen Ekstern harddisk: Ingen Optisk leser/brenner: LG DVD-brenner Multikortleser: eMagic USB 2.0 multikortleser Ekstra Lydkort: Ingen Usikker, dårlig lyd (musikk) fra hovedkort i headset? Tastatur: Ingen Media Center Tastatur: Ingen TV-kort: Ingen Mus: Ingen (kansje jeg tar Logitech G3 musa) Musmatte: Ingen Høyttaler: Ingen Webcam: Ingen Hodetelefoner: Ingen (velger kansje noe der) Skjerm: Ingen (velger kansje noe der) Bluetooth USB: Ingen Trådløs USB: Ingen Operativsystem 32-bit: PC uten OS Skriver: Ingen Office: Ingen Pris: kr 9104,- (uten mus, headset og skjerm) Endret 14. august 2007 av ToTTy Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Anbefaler disse kabinettene, ikke så altfor dyre heller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318691 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085 (Veldig god kjøling) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320514 Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 synes 1200kr er ganske mye for et kabinett jeg da. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Velg heller TestVinner tilbudet til komplett (9.995) og velg bort skjerm hvis du ikke vil ha det. Tror den blir gunstigere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå