Gå til innhold

BioShock demo ute! X360 og PC

Lakus

Anbefalte innlegg

Er jo ganske vanlig at demoer har større eller mindre modifikasjoner fra demo til fullversion. Skjønner ikke hvorfor dette ble et hett tema?

Ta Darkness eller GRAW2 demoen f.eks.. ikke helt identiske med fullversionen selv om de ikke har endret massiv på ting.

Ser vel på det mer som normalt å legge inn detaljer i en demo som vil gi deg en følelse av våpen,bevegelse osv i spillet, for så spre det mer naturlig ut i fullversionen.

Er faktisk enig i at spillet er alvorlig linært i demoen, og absolutt ikke gir følelsen av frihet slik visse av utviklerne har lagt vekt på.

At dette var en demo og at det sikkert blir bedre er jeg egentlig ikke i tvil om, men noen Game of the year hype hekter jeg meg ikke på før jeg er minst halvveis om ikke ferdig med spillet.

9276983[/snapback]

Grunnen til at det ble nevnt er vel at en kommenterte at det var meget unaturlig at en fikk tilgang til så mye snaskens våpen og plasmider så kjapt! Og mente videre at spillet kunne tjene på å spare litt på godsakene.. og heller gi litt og litt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og igjen er dette en ganske om ikke vanlig så forekommende sak at spillutviklere legger inn i demoene sine for å vekke interesse.

Får vel også minne dem på at de har spilt en demo igjen;)

Neida, de fikk frem hovedfokuset på våpensiden og gitt deg en feel av hva det går i, akkurat som i The Darkness som valgte å skippe kapitler for å gi deg de samme mulighetene.

Syntes sånn sett at de gjorde en god jobb i demoen ved å legge inn de tingene som var. J

eg endet i hvertfall opp med et støt og BÆM! med kujernet :p

Lenke til kommentar
Veldig stilfult, men jeg er ikke fullstendig overbevist om at dette er noe Game Of The Year.

Utifra demoen å dømme, så syns jeg det blir for lite tid brukt på å sette stemningen før galningene spretter ut fra alle kanter, syns det kunne blitt brukt mer tid på å vise byen som forøvrig virker helt fantastisk. For min del ble det en shooter litt for fort, og de overnaturlige evnene blir gitt til deg som om de var en selvfølge ... "Åja her er ei nål bruker den jeg" *sprøyte* "muahaha elektrofingrer!". Kanskje bygge opp til slike ting på en litt mer spesiell måte enn å bare hive skills på deg. Føltes ihvertfall litt merkelig for min del. De har bygd et såpass unikt konsept for en setting at jeg syns de kunne tatt en litt annen rute enn å være en vanlig full action shooter. Det ble litt klisjéer i oppbyggingen, jeg vil påstå det er elementer av Half-Life (originalen ja) sin måte på å føre deg videre i spillet og samtidig sitter jeg litt med følelsen av at det ligner litt på Condemned.

Gir demoen 7/10, men jeg gleder meg til fullversjonen av spillet, jeg tror nok at det er slik begynnelsen kommer til å være i det endelige produktet men jeg skulle ønske det var litt mer utforsking, litt mindre lineært enn det demoen har gitt meg inntrykk av.

9271821[/snapback]

Helt enig. Det var rart at vi ikke fikk noen forklaring på hva disse plasmidene var før det var meningen å injecte seg selv med det. "Der ligger det en sprøyte, hmm, kanskje jeg kan skyte strøm hvis jeg stikker den i armen"...? Hvor normalt er det å bare plukke opp en sprøye en finner og sette den i armen?

Men ellers, fantastisk demo. Likte også stemningen på spillet, men ble ikke så imponert av grafikken som enkelte her ble. Men et sikkert kjøp dette her, er spesielt interessert i historien til spillet.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Synes ikke spillet var så skummelt, men det var ekkelt når den første spliceren stod rett utenfor dykkerklokka, og jeg måtte gå ut, uten noe våpen. Følte meg naken og liten :blush: Spesielt når jeg hørte den snakke om hvordan den skulle drepe meg *grøss*
Lenke til kommentar
Det var rart at vi ikke fikk noen forklaring på hva disse plasmidene var før det var meningen å injecte seg selv med det. "Der ligger det en sprøyte, hmm, kanskje jeg kan skyte strøm hvis jeg stikker den i armen"...? Hvor normalt er det å bare plukke opp en sprøye en finner og sette den i armen?

9277757[/snapback]

Du må huske spillet er lagt til 1960. På den tiden injiserte man seg gladelig med alskens rask en fant rundt omkring. ;)

Jeg tror nok dette blir bedre håndtert i release. En demo er til for å vise deg litt av hva spillet inneholder. Noen gjør det enkelt og drar ut et brett fra spillet uten andre modifikasjoner (Blue Dragon), andre putter inn litt ekstra stash som du egentlig får senere (Stranglehold) mens spill som Bioshock går enda litt lengre i å gi deg det optimale suget etter mer ved å hinte til ting som kommer, gi deg noen ekstra ferdigheter og ikke minst, kaster så mange first aid kits etter deg slik at du i alle fall ikke skal bli frustrert av å dø hele tiden. ;)

Uansett, dette ser ut til å være et genialt spill. Sikkert kjøp for min del.

Lenke til kommentar
For oss som har bestil Special Edition må vente en uke ekstra  :cry:

Den ble vist utsatt en uke. men det gjelder bare special edition.

9277759[/snapback]

Hihi, så ironisk? De som har mest lyst på det må vente. Det vil vel booste salget av den ordinære versjonen. :p

9277857[/snapback]

Det er seriøst, fikk mail fra Absoluttspill.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg gjennom demoen bevisst bare for å få med flest mulig detaljer.

Kom over en liten notis i hjelp delen når du trykker på "back" knappen som het research Der stod det at du oppnår bonus ved å ta bilde av levende de forskjellige vesena i spillet. Og at du får mindre bonus hvis de er død eller det blir ett dårlig bilde. Slik kan du tydeligvis lære "fienden" å kjenne osv i spillet. Tar du flere bilder av samme vesen vil det også slå ut negativt på bonusen.. Dette har jeg ikke fått til i demoen enda. Men virker som en snasen liten sak i hele spillet.

Noen andre som har kommet over små detaljer som kanskje ikke alle her har fått med seg?

Mvh

-Shaft-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...