Gå til innhold

BioShock demo ute! X360 og PC


Lakus

Anbefalte innlegg

Dere som har 40M86 måtte dere skru ned Lysstyrken når dere spillte dette el ? Jeg satt i helt mørkt rom og når hun dama begynnte å tukle med heisen å det blå lyste kom fy faen altså, sånne blå stråler i 20 sekunder.. Har den på 58 nå. Var på ca 70 hehe.

 

By the way slutten var også cool, vil bare videre i spillet.. Oppgradere våpen osv... Kult at man kan kjøpe seg ut av hackingen feks hvis man ikke greier det.. Bare sånne små detaljer gjør spillet så mye bedre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overraskende bra demo til et spill jeg forventet lite fra.

At det kommer i hylla mi etterhvert er jeg ikke i tvil om, men jeg må også si meg enige i argumentene til visse om at hele "plukk opp gjenstander" tingen ble nesten litt slitsomt. Når de pakker medic kasse og en haug med spritflasker slik at du må finsikte for å kun ta medic kassa blir det utrolig slitsomt i lengden.

Skjønner tanken om at hva du plukker opp skal få konsekvens, men i kampenes hete og i et såpass mørkt spill blir det mye unødvendig "scanning" av områder etter gjenstander som så vidt synes eller ligger gjemt sammen med ting du ikke har godt av å plukke opp.

Savnet egentlig en inventory skjerm hvor man selv kunne valgt hva man ville spise/drikke eller bruke, mens i demoen virket det som at plukket du det opp måtte du ta konsekvensen der og da. Kan sikkert bli endel irriterende feil når man har lite liv og kun skulle ta den boksen med medic..

 

Uansett, lovende spill som jeg håper lever opp til forventningene som er skapt i demoen.

Stemning, grafikk og lyd var topp, så nå må bare gameplay leve opp til resten.

 

Er release fortsatt bekreftet 24.august??

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg elsket demoen, men på slutten hadde jeg igjen en kule i pistolen. Var nesten takknemlig for at demoen sluttet da den gjorde. Spillet har sine småfeil, men jeg tror jeg ble litt blendet av grafikken:P

 

Mitt største irritasjonsmoment er mangel på evnen til å blokkere slag. I Condemned slår du med høyre trigger og må time blokkeringen med den venstre. Savner dette.

Lenke til kommentar
Mitt største irritasjonsmoment er mangel på evnen til å blokkere slag. I Condemned slår du med høyre trigger og må time blokkeringen med den venstre. Savner dette

 

Litt vanskelig å blokke med venstre hånden når han har våpen i høyre og plasmids greiene i venstre, siste armen man har vil man ikke blokke med! :ohmy:

 

Jeg hadde null forventninger til dette spillet siden jeg omtrent ikke har lest noe om det før jeg prøvde demoen, men er glad for at jeg prøvde den, var sinnsykt bra. Men som andre her stresser jeg også litt med det å lete etter småpjatt i mørket, ikke noe artig å gå rundt i sirkler mens man prøver å plukke opp en liten grå dings man ikke vet helt hva er, om det i det hele tatt er noe.

Lenke til kommentar
Du har rett. Jeg har sinnsykt høye krav til de spillene jeg kjøper. Det eneste spillet jeg har kjøpt som jeg ikke er 100% fornøyd med er Prey. Men det kostet meg 100kr. Jeg leser og undersøker mye rundt spill før jeg legger gode penger på disken for de. Jeg vil heller mestre et par gode spill, enn å kravle meg gjennom mange.

 

De spillene jeg for tiden har øyet mitt på er: Asassins Creed, Halo3, Ninja gaiden2, Pgr4 + det nye Starwars spillet. Sistnevnte ser ut til å kunne bli både en flopp og en Goty. Hadde lyst på Fable 2 en stund, men de siste videone har fratatt meg all vilje til å kjøpe det. Hvis det ikke kommer en knallgod demo på marketplace så havner ikke det i hylla mi.

 

 

NorwegianGrizly her btw. Tror jeg har deg i vennelista mi på xboxlive ;)

9273356[/snapback]

Hehe :)

 

Jeg er forsåvidt helt lik deg. Jeg kjøpet heller ikke spill som jeg ikke er 100% kommer til å falle i smak.

Har selv øynene på de spilla du nevner, men også Sinnsykt troa på Mass Effect. Det blir nok en høydare i mi samling.

 

Jepp jepp....har kriga en del med deg over live ;-)

Lenke til kommentar
Har lest i andre medier at demoen ikke har 100% rot i spillet.. Demo-brettet finnes ikke i fullversjonen i den stand som i demoen.. Det forklarer kanskje alt en får tilgang til på så kort tid.. Regner med at det blir litt mer gradvis og naturlig i spillet..

 

Gleder meg!

9275816[/snapback]

 

Anbefaler den siste podcasten til Major Nelson. Et lengre intervju med skaperen av Bioshock Ken Levine. Der forklarer han hvordan demoen er forskjellig fra fullversjonen. Og som nevnt så blir man gitt tilgang til våpen og plasmids i demoen på et tidligere stadie enn enn det man vil få i fullversjonen.

 

Jeg spillte forøvrig igjennom demoen en gang for så å slette den. Jeg skal spare denne opplevelesen til jeg får spillet i hus.

 

Det er likevel et par ting som skuffet meg i demoen, og det var hvor lineært det var. Ken Levine har lovet at spillet skal være mer åpent og ikke en corridor-shooter. Så jeg håper den lineære opplevelsen kan tilskrives at det kun var en demo.

 

Det virket også litt for lett, men regner med at dette var en følge av at man får tilgang til kraftigere våpen som man egentlig ikke skal får tilgang til så tidlig.

Lenke til kommentar
Har lest i andre medier at demoen ikke har 100% rot i spillet.. Demo-brettet finnes ikke i fullversjonen i den stand som i demoen.. Det forklarer kanskje alt en får tilgang til på så kort tid.. Regner med at det blir litt mer gradvis og naturlig i spillet..

 

Gleder meg!

9275816[/snapback]

 

Anbefaler den siste podcasten til Major Nelson. Et lengre intervju med skaperen av Bioshock Ken Levine. Der forklarer han hvordan demoen er forskjellig fra fullversjonen. Og som nevnt så blir man gitt tilgang til våpen og plasmids i demoen på et tidligere stadie enn enn det man vil få i fullversjonen.

 

Jeg spillte forøvrig igjennom demoen en gang for så å slette den. Jeg skal spare denne opplevelesen til jeg får spillet i hus.

 

Det er likevel et par ting som skuffet meg i demoen, og det var hvor lineært det var. Ken Levine har lovet at spillet skal være mer åpent og ikke en corridor-shooter. Så jeg håper den lineære opplevelsen kan tilskrives at det kun var en demo.

 

Det virket også litt for lett, men regner med at dette var en følge av at man får tilgang til kraftigere våpen som man egentlig ikke skal får tilgang til så tidlig.

9276255[/snapback]

 

Takk for podcasten! Den skal sjekkes ut.

 

Enig i mye av det du skriver, men jeg har i bakhodet at dette er en helt unik demo som ikke er en del av fullversjonen.

Etter hva jeg har hørt om spillet tidligere så kan jeg vanskelig forestille meg at dette blir et lineært spill, i all fall til sammenligning med det jeg nettopp har spilt.

Jeg testet demoen på hard og hadde null problemer med å spille gjennom, men jeg vil anta at man ikke oversvømmes av medikits og ammo i fullversjonen.

 

Var uansett veldig morro å spille igjennom andre gangen da jeg tok meg selv i å utnytte alt fra plasmids til våpen, bot-er osv på en helt annen måte.

Hackingen var for øvrig svært banal, men morro lell :)

 

Grafisk sett er den som tidligere påpekt en perle, foruten at jeg syntes nok en gang at ting blir alt for glossy.

 

EDIT: Skal modifisere litt av det jeg skriver. Demoen er en modifisert del av spillet i følge podcasten, hvor man får tilgang til mer utsyr, våpen og plasmids enn vanlig. Storyen er også modifisert for å få brukeren kjapt inn i konseptet.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Er jo ganske vanlig at demoer har større eller mindre modifikasjoner fra demo til fullversion. Skjønner ikke hvorfor dette ble et hett tema?

 

Ta Darkness eller GRAW2 demoen f.eks.. ikke helt identiske med fullversionen selv om de ikke har endret massiv på ting.

Ser vel på det mer som normalt å legge inn detaljer i en demo som vil gi deg en følelse av våpen,bevegelse osv i spillet, for så spre det mer naturlig ut i fullversionen.

 

Er faktisk enig i at spillet er alvorlig linært i demoen, og absolutt ikke gir følelsen av frihet slik visse av utviklerne har lagt vekt på.

At dette var en demo og at det sikkert blir bedre er jeg egentlig ikke i tvil om, men noen Game of the year hype hekter jeg meg ikke på før jeg er minst halvveis om ikke ferdig med spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...