preje Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har nylig kjøpt meg forsterkeren Xindak XA-6950 via netthandelen for kroner 4300,-. Med tanke på testen i Lyd&Bilde og High Fidelity måtte jeg bare prøve denne, og prisen var jo rett så hyggelig. Og det skulle vel ikke så mye til for å "begrave" min 10 år gamle Yamaha forsterker. Vel, første lytting overrasket meg ikke, og jeg ble faktisk nødt til å svitche forsterkere 3 ganger i løpet av den første timen for å bli overbevist, og nå er det Xindaken som surrer og går, heldigvis Lydbildet er klart større, luftigere og mye mer åpen, og diskanten er crispy, klar og detaljert. Men.... jeg har litt problemer med bassen og mellomtonen (tror jeg ) Jeg synes liksom at bassen virker veldig fraværende, mens til tider så dukker den opp. Og mellomtonen - jeg klarer liksom ikke si helt hvor den går, for den får liksom ikke noe klart skille ned til bassen på en måte. Som sagt spiller det veldig detaljert og luftig, og den delen liker jeg veldig, men jeg synes liksom det mangler litt punch rundt mellomtonen. Akkurat som det ikke er noen kraft eller kropp der, hvis dere skjønner. Det er mulig det er litt dødfødt å sammenligne med den gamle Yamaha, men der var det bass i massevis (ikke rent selvsagt), og rockefoten kom liksom litt kjappere igang når jeg spilte musikk. Nå er det liksom ikke rockefot, men nytelse av lydbildet, selvom jeg savner litt de ovennevnte ting. Jeg har også hørt på endel anlegg gjennom tiden, og vet vel sånn nogenlunde hva jeg leter etter i lydbildet når jeg lytter til musikk. Jeg forventet ikke et perfekt lydbilde med denne forsterker ettersom jeg bruker en gammel Yamaha CD-spiller, og et par Dynavoice F6 høyttalere. Høyttalerkabler er fra Proson, og signalkablene - de snakker vi ikke om Planen er ny cd spiller med tiden, og så andre kabler. høyttaler ikke med det første - hvis det funker med ny cd spiller og kabler. Dere som sitter med denne forsterker, har dere noen tips, råd, innspill på dette? Har spillt kun 15 timer til nå, og lurer på om bassen og mellomtonen løsner etter 50 - 100 timer? I såfall må jeg sette igang og spille mer hver dag Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hmmm har samme forsterker, men ikke samme "problem" kan være enig med at mellomtonen kan være litt fraværende, men ikke noe uvanlig mye. Det vil nok bli bedre når du for spilt litt mere også. Jeg syns ikke min XA-6950 låt bra rett fra esken. Hos meg slet jeg litt med diskanten de første 50timene Som CDspiller kan jeg foreslå en Xindax, de kan du også finne brukt på avforum.no og hifisentralen.no. Endret 14. august 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå