Bruktbilen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Lurer på om flere har den samme trenden som jeg har. Før(alt under 13) hadde jeg fest på bursdagen min og inviterte vel 20 personer hjem for å spise kake og leke, så fikk jeg 50 kroner hver fra dem som oftest :> Nå(alt over 13, 19 nå.) så er bursdagen bare å kjøpe litt kake og spise med familien, ikke fullt så stas som da jeg var liten. På julaften når jeg var yngre så kjøpte jeg og fikk vel rundt 30 gaver og var så glad for gavene, foreldrene satt rundt og koste seg, men de fikk bare 3-4 gaver. Nå er julaften mer om familien, får gaver fra kjente som vanlig og 1-2 gaver fra vennene mine, orker ikke kjøpe gaver til alle jeg kjenner. Julaften handler nå bare om musikk, mat og disney på TV, får som oftest bare klær fra kjente, så gavene er har ikke en stor rolle lengere. What about you? Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bursdag: Kino, Pizza, slumme på data. Julaften: Åpne alle pakker, Disney, Kaker og brus, kose meg med gaven etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bursdag har jeg ikke feiret på mange år og kommer ikke til å bli feiret på noe annet vis enn at jeg kjøper meg en litt dyrere frossenpizza til middag og Cola til. Angående julaften, så er den litt mer viktig, så her tar vi på oss finstase, hvilket vil si dress. For deretter å stappe i seg av mors herlige julemiddag. La maten sige ned litt. Drar bort i et av nabohusene for å være julenisse. Hjem igjen for å spise dessert og åpne pakker. Runder av kvelden med å spise småkaker og kose seg med øl eller cognac. =) Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Liker å feire begge deler som en hvilken som helst annen dag. Har ikke særlig sansen for noen av delene. Lenke til kommentar
Markusll Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bursdag: Ikke noe spesielt, bortsett fra litt gaver og kaker og den slags. Juleaften: Litt likt bursdag, bare med mere mat, og som oftest mere gaver. Ikke noe mye ståhei akkurat, liker det sånn. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bursdag: Inviterer familie/slektninger over på kaffe og kaker på for-/ettermiddagen. Avslutter kvelden med en fest med venner og en tur på byen og mye alkohol. Julaften: Starter dagen med å tømme strømpebuksa som er full av godter (barnslig, men koselig ), så ser jeg litt på TV, så går jeg i kirka sammen med mamma og evt. tanter og onkler, hjem å spise middag, åpne pakker, slappe av resten av kvelden. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bursdag har jeg ikke feiret med venner siden jeg var 11. Eneste har vært en god middag, kanskje på restaurant, innimellom kake. Gaver fra foreldre og nær familie. 18-årsdagen (sist bursdag) feiret jeg på forskudd med mormor, bestefar, tante, onkel, fetter og kusine på restaurant. Veldig koselig. Selve dagen lå jeg sjuk hjemme, men vi hadde da god pasta til middag allikevel. Gaver har blitt av mer kvalitet med årene. Før i tida var LEGO den store greia, nå er det kraftig turutstyr for det meste. Om ikke turutstyr, så er det klær. Julaften er Disney på tv, god middag, vin, sigar og gaver. Igjen turutstyr og klær som er på topp, og også ting jeg trenger fordi jeg skal flytte ut. Følelsen er allikevel ikke som den engang var. Nå er det spesielle hyggedager man kan glede seg til, men bare julaften er sikker fridag... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg liker å få meg noe på bursdagen, og håper å fortsette trenden i mange år. Julen er med familien, og gavene er ikke så viktige, selv om jeg alltid gleder meg til den ene tingen jeg virkelig ønsker meg (i år var det Guitar Hero 2). Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Blir som oftest familie på begge dager. Er annenhver jul/bursdag i Molde - og jeg bor i Bergen. Jeg har bursdag på første juledag, så det er ikke så mange kompiser hjemme da. :| Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Gjør lite på bursdagene mine, i 2006 var jeg bare på HW-lan. På juleaften våkner jeg tidlig, tar med strømpa opp til tv-rommet, setter ned ned og begynner å se på Julemorgen! Vi spiser grøt klokken 3 og drar til en familievenn for å spise julemiddag og for å åpne pakker klokken 5, klokka 6 spiser vi og rundt 8 åpner vi pakker! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 lite på bursdager... Julaften: stå opp, se på disney og alt det andre klassiske som går, pynte meg, spise den himmelsek middagen med familien, åpne gavene, kaffe og julekaker, tenke på at nå var det over atter en gang. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Søsknene mine synes Askepott på julaften er en skikkelig tradisjon, med dårlig voiceover fra han fyren. De som ikke er er over 20 eller ikke bor i huset for selvfølgelig julestrømpe. Vi feirer julaften som oftest hjemme, men har noen ganger vært borte. Riskrem, julebrus, ribbe og gaver er standard. husker når jeg var mindre, så gikk vi julebukk i romjula også Faktisk har jeg hatt bursdag med familie og venner (altså ofte 2) nesten alle år men har slutta nå (er tross alt faktisk 16 :!: (lol) ) Endret 13. august 2007 av gormers Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Bursdagen min er litt spesiell så det er nesten ingen som kan komme. Men hender noen i slekta svipper innom. Ellers pleier mamma finne på å tvinge meg en tur til mormor for å spise middag og litt kaker (som jeg egentlig ikke vil ha). Til jul pleier jeg sitte ved tv'n eller dataen meste parten av dagen. Så blir jeg dratt med til noen slektninger eller de kommer hit. Men i fjor måtte jeg være med mamma og søstra mi på jobb. Det var verdens verste jul. Aldri igjen. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Når eg var mindre så hadde eg besøk av venner, der vi åt kake, gelè og leika. Fekk penger osv. Mens nå er det som mange andre har opplevd; det er meir familie-basert. Hender familien kjem innom på selskap, der vi eter litt god mat. Får også litt gaver. Kan hende det blir ein liten invitasjon til mine nærmaste venner der vi har LAN eller filmkveld. Koselig Julafta er vel ikkje det som har forandra seg mest. Når eg var rundt 5-6 år gammal kjøpte eg eigentlig ikkje gaver til andre. Men etterkvart begynte eg å kjøpe til dei nærmaste. Venner og den nærmaste familie. Men ellers er det dei samme gode julepølsene som gjelder! Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 det suger 9273372[/snapback] Å være med dem på jobb, ja. Liker egentlig ikke å være hos slektinger heller. Da er det bedre å tilbringe tiden hjemme eller ute med noen venner. Var jo sammen med exen min og noen andre på nyttårsaften i fjor. Det var senere på kvelden dog. Blir mindre og mindre stivt for hvert år som går. Heldigvis.. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ja, kan ofte bli en nesten anspent stemning borte. Alltid best å være hjemme og hos de nærmeste. Men ellers nå for tiden har jeg begynt å kjøpe noen små gaver til søstrene mine og resten av de nærmeste. Husker at de ble så takknemlige når jeg kjøpte pynt fra H&M til under 100 kr hver når de gav meg ofte noe som kostet mye mer XD Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 tar ikkje bursdag feiring høgtidelig. har ikkje feiret det på ein stund.. og julen feirer eg på ein vanelig måte Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Bursdag = drikke til jeg faller doed om. Jul = Familiegreier hos bestemor. Ofte 15 stykker. Lenke til kommentar
SSGXD Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Når jeg var liten var det kaker, brus og gelè med sugerør som gjaldt. Også var det leker. Fikk som mange andre sier 50 kr,- av hver. Nå er det 4 år siden jeg feiret dagen med venner. Nå kommer familien på besøk også sitter vi og spiser kake og drikker brus og kaffe. Jula er litt mer spesiel. Siden jeg var liten har mamma ALLTID laget julekalender til meg og lillesøstra mi og mamma liker det, syns det er koselig! Så den må være med (ennå jeg nærmer meg 17 år). På morgenen pynter vi oss, og tar kanskje en tur i kirken om vi skal være hjemme. Vi drar enten til farmor og farfar og feirer der med tanta mi og mine to fettere eller så kommer farmor og farfar hit. (Annethvert år). NRK står på hele dagen. Så er det MASSE mat og dessert. Personlig er jeg ikke VELDIG overbegeistret for julepølser og ribbe. Men riskrem til dessert er godt! Etter at maten har fått synket litt er det pakkene som skal åpnes. Og det tar en god stund. Også er alt stresset for den ENE kvelden i året over nok en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå