LtdEdFred Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Heisann. Jeg dro i land en 6610 for et par timer siden. Jeg har jo seff ikke klart å la være å fikle litt med den, men er det fortsatt sånn at man må lade den i 24 timer for å utnytte batteriet fullt ut eller kan jeg ta ut laderen om et par-tre timer uten å tape noe på det? Hva er anbefalt? Edit: Telefonen har nå ladet it nøyaktig 1.5 timer og batteriindikatoren står stille på maks... Lenke til kommentar
M-lady Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei! Jeg vet ikke hvor lenge du egentlig må lade, og det er sikker for sent å svare på det nå uansett. MEN; jeg har selv en 6610 og de er grisekjappe å lade opp! Sånn til vanlig. Stort pluss for 6610! Lenke til kommentar
krisfred Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Første gangen du lade ropp telefonen skal du lade den i 16 timer. :o Telefonen vil si at dne er fullt ladet opp lenge før dette, men la den ligge på i 16 timer uansett. Så de 3-4 neste gangene lader du telefonen helt ut før du lader dne opp igjen. Da vil batteriet ditt vare lenge! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg lada den i 1.5 timer jeg . Det går nok bra. Skal huske å lade den _helt_ ut de første gangene. Den var ferdigladet kl 18.00 i får kveld og siden da har jeg nesten ikke sluppet den (spill, WAP osv). Batteri indikatoren står fortsatt på topp. Første gangen du lade ropp telefonen skal du lade den i 16 timer :o Sto ikke noe om det i manualen. Slurv. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Når displayet viser at batteriet er full-ladet, er det i realiteten bare 40-60% ladet (avhenger av betterikvalitet og hvor godt brukt batteriet er). Lenke til kommentar
krisfred Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Sto ikke noe om det i manualen. Slurv. Ja, jeg vet det... Nokie sier ikke noe om at den behøver å lades så lenge i begynnelsen. Jeg jobber i Telebutikken, og det er 16 timer vi sier til alle våre kunder. Hvis du alikevel ikke har ladet den i 16 timer første gangen, så er ikke alt håp ute ;-) Men da burde du være VELDIG nøye med å la den tømme seg helt før du lader den opp igjen. Lad den helt opp da. Dette gjør du de 3-4 første gangen. Så burde det går greit Lenke til kommentar
lmopheim Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Nokia 6610 har et Litium-batteri. Dette er en relativt ny teknologi som innebærer at batteriet ikke har "hukommelse" slik som de gamle NiMh-batteriene. Dette gjør det unødvendig å lade batteriet lenge første gangen. Batteriet tåler også "klatt-lading" (noe som var uheldig for de gamle batteriene). Lenke til kommentar
krisfred Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Nokia 6610 har et Litium-batteri. Dette er en relativt ny teknologi som innebærer at batteriet ikke har "hukommelse" slik som de gamle NiMh-batteriene. Dette gjør det unødvendig å lade batteriet lenge første gangen. Batteriet tåler også "klatt-lading" (noe som var uheldig for de gamle batteriene). Kremt kremt! NiMh batterier har ingen "hukkomelse". Det er NiCd batterier som har det. Hvorvidt Litium batterier har dette eller ikke skal jeg ikke si noe sikkert om ;-) Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hverken Ni-MH eller Li-ion lider av "minne effekten" Lenke til kommentar
krisfred Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hverken Ni-MH eller Li-ion lider av "minne effekten" My point exactly! Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ang. "minne"... Teori og praksis er som oftest to helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Heisann. Jeg husker å ha hørt at noen ladere lader batteriet helt ut om det er mer jus på det for så å lade det opp. Er dette tilfellet med alle ladere nå for tiden eller bare noen utvalgte? Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Leste en plass at li-ion batteri ikke skal lades helt ut da de kan bli ødelagte stemmer det? Lenke til kommentar
mr. fungus Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Første gangen du lade ropp telefonen skal du lade den i 16 timer :oSto ikke noe om det i manualen. Slurv. Dette står ikke i manualen, men du skal få beskjed i forretningen du kjøper den i... Egentlig skal alle mobiler lada ganske lenge første gang, så fremover er dette å ta som en selvfølge Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hmm. Ganske stor uenighet her. Jeg har lest at den typen batteri som brukes i de nyeste Nokia'ene blant annet, ikke behøver å lades spesielt den første gangen. Det er kun de gamle batteriene det var nødvendig. Stemmer det, eller stemmer det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå