Gå til innhold

Nokia 6610, førstegangs bruk.

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg dro i land en 6610 for et par timer siden. Jeg har jo seff ikke klart å la være å fikle litt med den, men er det fortsatt sånn at man må lade den i 24 timer for å utnytte batteriet fullt ut eller kan jeg ta ut laderen om et par-tre timer uten å tape noe på det?

Hva er anbefalt?

Edit: Telefonen har nå ladet it nøyaktig 1.5 timer og batteriindikatoren står stille på maks...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gangen du lade ropp telefonen skal du lade den i 16 timer. :o Telefonen vil si at dne er fullt ladet opp lenge før dette, men la den ligge på i 16 timer uansett. Så de 3-4 neste gangene lader du telefonen helt ut før du lader dne opp igjen. Da vil batteriet ditt vare lenge! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg lada den i 1.5 timer jeg :cry:. Det går nok bra. Skal huske å lade den _helt_ ut de første gangene. Den var ferdigladet kl 18.00 i får kveld og siden da har jeg nesten ikke sluppet den (spill, WAP osv). Batteri indikatoren står fortsatt på topp.

Første gangen du lade ropp telefonen skal du lade den i 16 timer :o

Sto ikke noe om det i manualen. Slurv.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet det... Nokie sier ikke noe om at den behøver å lades så lenge i begynnelsen. Jeg jobber i Telebutikken, og det er 16 timer vi sier til alle våre kunder.

Hvis du alikevel ikke har ladet den i 16 timer første gangen, så er ikke alt håp ute ;-) Men da burde du være VELDIG nøye med å la den tømme seg helt før du lader den opp igjen. Lad den helt opp da. Dette gjør du de 3-4 første gangen. Så burde det går greit :rofl:

Lenke til kommentar

Nokia 6610 har et Litium-batteri. Dette er en relativt ny teknologi som innebærer at batteriet ikke har "hukommelse" slik som de gamle NiMh-batteriene. Dette gjør det unødvendig å lade batteriet lenge første gangen. Batteriet tåler også "klatt-lading" (noe som var uheldig for de gamle batteriene).

Lenke til kommentar
Nokia 6610 har et Litium-batteri. Dette er en relativt ny teknologi som innebærer at batteriet ikke har "hukommelse" slik som de gamle NiMh-batteriene. Dette gjør det unødvendig å lade batteriet lenge første gangen. Batteriet tåler også "klatt-lading" (noe som var uheldig for de gamle batteriene).

Kremt kremt! NiMh batterier har ingen "hukkomelse". Det er NiCd batterier som har det. :D Hvorvidt Litium batterier har dette eller ikke skal jeg ikke si noe sikkert om ;-)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Første gangen du lade ropp telefonen skal du lade den i 16 timer :o

Dette står ikke i manualen, men du skal få beskjed i forretningen du kjøper den i... Egentlig skal alle mobiler lada ganske lenge første gang, så fremover er dette å ta som en selvfølge :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...