Gå til innhold

Nytt lydkort til Z-5500, X-Fi noe å gå for?

Anbefalte innlegg

Mitt gamle Creative Inspire T5400 spiller på sine siste vers i disse dager, og må da ha noe nytt. Er ganske kresen på lyden, og et z-5500 vil sikkert passe meg yppelig. Og siden jeg først slår på stortromma, så vil jeg også kjøpe et godt lydkort for best ytelse. Jeg er ganske fersk på denne fronten, og trenger litt råd.

Ser ut som Creative's X-Fi serie dominerer markede, men leser også at mange fraråde folk med å kjøpe disse lydkortene fordi det er så mye tull rundt kortet og driver ol. Vil jo han noe som er bra!

Det er hovedsakelig best lyd til spill og musikk jeg vil ha, film er ikke så farlig. Så hva kan dere anbefale? Er det noe tess i de X-Fi-kortene? Evt, hvilke? Budsjette ligger ~2500kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det Onkyo-kortet er vel "overkill" til de fleste "PC-anlegg", er vel få høyttalersett til PC som utnytter det lydkortet fullt ut, med tanke på lydkvalitet.

9270065[/snapback]

Hva mener du med overkill? Syns prisen ikke var så værst i forhold til de havet av X-Fi-kortene.. Hvis det korte utnytter annlegge best går jeg jo for det.

Lenke til kommentar

Å kjøpe z-5500 er lurt, har hatt det et år nå. Dette er helt klart noen av de beste Pc'høytalerne på markedet.

Det er perfekt for disco,tecno og trance.. Helt ok til rock osv, mangler litt mellomtonebass, men steike det er futt i suben.

Spilling med dette anlegget tar deg til en annen verden :D F.E.A.R med extreme 5.1 surround er så skummelt at du aner ikke. De billigere konkurentene har ikke sjangs. Bare les testen til HW.no

Jeg har selv et SB x-fi extreme music kort. kostet 1k da jeg kjøpte.. 600 nå tro jeg. funker fjell.. men hvis du vil gå for det dyrere kortet som de anbefaler, skal jeg ikke stoppe deg.. Sier bare at x-fi langt ifra er dårlig :)

Kos deg med z-5500, og spill håret av naboene

Endret av Bladoman
Lenke til kommentar
Kortet bruker samme komponenter som er i Onkyo sine dvdspillere / forsterkere som koster rundt 32000 kr :)

Det knuser definitivt Xfi i kvalitet :p

9272012[/snapback]

Noe annet som er kult med det, er at det har digital output :O Z-5500 har inngang for det :thumbup:

Endret av Bladoman
Lenke til kommentar

"Ser ut som Creative's X-Fi serie dominerer markede, men leser også at mange fraråde folk med å kjøpe disse lydkortene fordi det er så mye tull rundt kortet og driver ol. " sa du. Jeg har personlig ikk hatt noen driverproblemer, følger med grei programmvare...

Jeg satt det inn, kjørte CDen og koblet fra det integrerte lydkortet i HKet. Så var det bare å vrenge på volum :tease:

Lenke til kommentar
Kortet bruker samme komponenter som er i Onkyo sine dvdspillere / forsterkere som koster rundt 32000 kr :)

Det knuser definitivt Xfi i kvalitet :p

9272012[/snapback]

Onkyo lager greier til 995 kroner også. Faktisk mindre enn det lydkortet koster!

Skandaløst!

:whistle:

X-fi holder lenge hva pclyd angår, om du faktisk kjører lyd direkte fra pc.

Om ikke, er jo lydkortet bare mellomstasjonen som sender det optiske signalet til classèforsterkeren din, og derfra til martin logan elektrostatene dine, sant? :)

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hvorfor vil du legge så mye penger i et lydkort når du kun skal bruke digitalutgangen? Det er ingen som er bedre enn den andre når det gjelder akkurat det. God kvalitet på analog lyd er kun interessant hvis du skal koble til hodetelefoner direkte eller forsterker som ikke støtter digitale signaler, men det gjør jo Z-5500.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du legge så mye penger i et lydkort når du kun skal bruke digitalutgangen? Det er ingen som er bedre enn den andre når det gjelder akkurat det. God kvalitet på analog lyd er kun interessant hvis du skal koble til hodetelefoner direkte eller forsterker som ikke støtter digitale signaler, men det gjør jo Z-5500.

9281861[/snapback]

Jo, det er det...

Har lest om noen creative kort som lager poppe/hakkelyder på optical out'en...

Er vel interferens før signalet kommer til optisk ut porten...

edit: Forresten:

http://forums.creative.com/creativelabs/bo...essage.id=71962

Der er grunnen til at Xfi er et rævkort...

Har hatt problemet selv, og det lar seg bare ikke fikse..

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...