C0bra Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hey skal kjøpe ny skjerm nå, 19" CRT flat screen til rundt 3500kr. Har funnet 3 altarnativ: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl Eller: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl Eller: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl Hvilken av disse vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Min prioritering mellom disse ville vært: 1. Samsung 2. NEC 3. LG PS. får jeg spørre om hvorfor du ikke velger noen av de andre gode og billigere flatscreen CRT? (De går visst fra rundt 2600) Feks denne Det er nye man kan bruke det mellomlegget på 1000 kr til. Eller om du nøyer deg med litt lavere oppløsning, hva med denne til bare 1990 kr? 1600x1200 kan bli ganske smått og ubehagleig å bruke på en 19". Jeg synes 1280x1024 passer bedre på denne størrelsen skjermer. PPS. hvorfor ikke en 17" LCD? eller en større CRT, men ikke flat? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 de "flatpanel" crt skjermene er jo ikke akkurat flat da, det de mener med flat er jo i grunn bare at de er litt kortere i dybdem og at selve bilderøret er flat i front Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 de "flatpanel" crt skjermene er jo ikke akkurat flat da, det de mener med flat er jo i grunn bare at de er litt kortere i dybdem og at selve bilderøret er flat i front Regner med at han ikke forventer seg LCD-tynne skjermer... Det er jo tross alt bilder av de skjermene han har sett seg ut. flate CRT er jo mye deiligere enn buede crt. Om han vil ha 1600x1200 og 19" så er det jo også veldig mye billigere å velge crt enn lcd.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Tror jeg ville gått for NEC... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jess nec er den beste lg nok dårligst da den bruker flatron som er hybrid av trintron og diamondtron men ikke fultt så god som de to. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 trodde diamontron var tilnærmet lik trinitron jeg...bare sånne trademark regler som sier at de ikke kan hete det samme? jeg ville gått for NEC'en Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Diamondtron og Trinitron er bilderør basert på aperture grill teknologien. Disse bilderørene kommer i flere utgaver, slik som at man får en VW Golf i forskjellige årsmodeller og noen mer påkosta modeller. Aperture grill skjermer er lette å kjenne igjen pga de to horisontale stripene. Flatron røret på sin side er en hybridløsning mellom Aperture grill og Shadow mask, ikke mellom diamondtron og trinitron. Shadow mask er den tradisjonelle måten å lage CRT på. LG påstår selvsagt at Flatron tar det beste fra begge verdner, mens andre nok vil si at de tar det værste fra begge verdner. Sannheten ligger som vanlig et sted midt imellom Når det gjelder de tre skjermene tør jeg ikke uttale meg sikkert hvem som er best, men vil tro at NEC og Samsung skiller seg ut som de klart beste. Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 iiyama HM903DT 19" (Vision Master Pro 454) databutikken.com 3695kr. Den ble 3 i test hos Tomshardware.com (men prisen på de to beste var mye høyere) Var det OK A.L Bildyta 19" Aktiv bildyta 18" Bildrörstyp Diamondtron Dot pitch/Spaltavstånd 0.25mm Rekommenderad upplösning 1280x1024@121Hz Bra for øynene Max upplösning 1800x1440@87Hz Bandbredd 345MHz Inbyggda högtalare Ja USB-hub Ja TCO TCO99 Dimensioner (BreddxDjupxHöjd) 450x447x450mm Nettovikt 24kg Garanti 3 years on-site service Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Greit, Tror jeg kjøper NEC`n, men kunne godt hatt mere folk sine meninger da jeg ikke skal kjøpe akkurat i dag. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 tror faktisk nf bilde røret i samsungen er bedre en ultra bright røret i necn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå